Aleksi Elorinteen päähän kohdistunut taklaus Jukurien Marlo Koposeen 02.01.2019

Surullista. Kuinka monta virhettä osuu vielä Tapparaan?

3 tykkäystä

Pitäisikö alkaa todisteleen väitteitä?

Viitaten yllä olevassa ketjussa laittamaani äänestykseen.Jos joku muu haluaa ihan vapaasti saa luoda,mutta jos ei niin minä voin ehkä luoda kyseisen ketjun. Mutta jos ja kun kurinpidosta on nähtävästi tulossa ihan käsittämätön päätös valitettavasti, joka on toivoittovasti viimeinen.Sillä on tämä nyt vähintäänkiin koominen tilanne.

Tota noin… Löysin tuollaisen Elorinteen kohdalla on huutomerkki eli olisi pelikiellossa…

2 tykkäystä

Hyvin toimii tää Liigan ja kurinpidon viestintä. Tänään onkin hyvä ilta saunoa ja kokoustaa. Huomenna sitten julkaistaan se 1-2 peliä.

2 tykkäystä

Anna mun kaikki kestää…

"Vaikka Elorinne ei suuntaa taklausta ylöspäin eikä kohdista taklausta tietoisesti vastustajan päähän, delegaatio toteaa, että Elorinteellä on tässä tilanteessa vastuu siitä, että taklaus ei osu vastustajaa päähän

Elorinteen olisi pitänyt suunnata taklaus alaspäin?

@Desperado voikin kaivaa tämän viisaan päätöksen kunniaksi vinyylivarastostaan Hassisen Koneen Rumat Sävelet soimaan.
Suosittelen A-puolen ykkösbiisiä.

Paska tuomio!:-1:

8 tykkäystä

Siis ei s##t#n#. Eihän tuolla kaukalossa kohta kukaan tiedä mitä saa tehdä ja mitä ei.
Puolen kentän vauhdilla saa vetää numeroihin ja jos kaveri syöksyy pää edellä tilanteeseen niin se on sitten taklaajan vika?!

1 tykkäys

Liiga. Miten Aleksi Elorinteen olisi pitänyt puolustajana puolustaa tilanteessa? Jarruttaa metrin päähän? Silitellä? Seurata katseella?
Salibandykaukalon kulmassa tulee isompia kontakteja, kuin tämä.
Oi, kaukalopallo.

5 tykkäystä

Onneksi Levtchi välttyi pelikiellolta, koska aiheutti tämän Jukuri-pelaajan asennon heikentymisen minkä johdosta pää tippui alemmaksi.

6 tykkäystä

On kyllä kauhea tuomio, varsinkin kun miettii mitä välillä menee lävitse. Liigan linjattomuus yllättää aina.

5 tykkäystä

Minä lopetin näiden tilanteiden katsomisen hidastuksista. Pelitilanteessa näkemäni perusteella tämä meni ihan oikein.

Työtapaturma ja siitä tuli tuomio… Allu huilaa nyt kaksi peliä (voi tehdä hyvääkin) ja palaa TPS -peliin intoa piukassa (11.1.).

Veikkaan, että samalla tunteella kurinpito vetää. Sen jälkeen heittävät vielä kolikkoa, pyörittävät pulloa ja silmät kiinni heittävät tikkaa siitä, mikä on tuomio.

4 tykkäystä

Luulen, että kurinpitoryhmän kokoukset ovat tämäntyyppisiä:

Höh ei uppoa palstalle. South Parkin sketsi, jossa päätön kana juoksee pelilaudalla ja tekee Yhdysvaltain keskuspankin päätökset.

9 tykkäystä

Voi kiesus, harmittaa että arvaus osui :(. Naurettaa touhua, sitten yksi pygmi pääsee luistaan tuomioista kuin ei mitään.

1 tykkäys

Tuomio on minulle ok, mutta miksi linja aina pitää Tapparan kohdalla? Kun Tapparan puolustaja taklaa niin iso rangaistus tuntuu tulevan usein ja aina seuraa kurinpitokäsittely. Muut jengit tuntuu tekevän vastaavaa, mutta ei vaadi toimenpiteitä.

11 tykkäystä

On muuten hyvä biisi,koko lätty on loistava . Peukku ylös biisille,peukku alas tälle tuomiolle.

2 tykkäystä

Kurinpitopäätöksestä Värilasien lainaamaan osuus: "Vaikka Elorinne ei suuntaa taklausta ylöspäin eikä kohdista taklausta tietoisesti vastustajan päähän, delegaatio toteaa, että Elorinteellä on tässä tilanteessa vastuu siitä, että taklaus ei osu vastustajaa päähän. "

Menee minulla ehkä vähän jankuttamisen puolelle, mutta vieläkin Ilvekseen Rautiaisen Bloodin päähän suuntautunut kolaus on mielessä. Tuli vaan mieleen, että miten kurinpitokäsittelyssä olisi tämä kirjoitettu ja annettu vapauttava tuomio. Mielestäni kun siinä nimenomaan suunnattiin taklausta ylöspäin ja päähän (saa olla tulkinnastani toki erimieltä). Olisiko vastaavasti siis Rautiaisen kohdalla kirjoitettu jotenkin näin: "Vaikka Rautiainen suuntaa taklausta ylöspäin ja kohdistaa taklausta vastustajan päähän, delegaatio toteaa, ettei Rautiaisella ole mitään vastuuta siitä, että taklaus osuu vastustajaa päähän. "

21 tykkäystä

Mä en jaksa olla edes yllättynyt tästä paskasta. Yhen pelin olisin sulattanut mutta kaks on oikeusmurha!

Varsinkin kun eräs hyppytaklaaja saa tehä ihan mitä haluaa.

5 tykkäystä

Noniin. Mielestäni täysin oikea tuomio, toki olisi yksikin riittänyt. Jos olisi oikeasti juntannut tuosta voimalla päähän, olisi tullut useampi peli. Selvä osuma kuitenkin olemassa vaikka pitkälti huolimattomuuden ja taklattavan vastuun piikkiin menee. Kaksi peliä on se mitä pitääkin tulla, jos taklaukset päähän halutaan kitkeä.

Tämä alla oleva lainaus vaan pistää ■■■■■■■■■■■ ja oikeastaan tiivistää koko ongelman:

Tuossahan käytännössä sanotaan, että ”vaikka Elorinne ei omalla liikkeellään osumaa päähän aiheuta kuten Rautiainen edellisessä paikallispelissä, on teko rangaistava”. Ongelma nyt vaan on se, että Rautiainen tosiaan selvisi Bloodin telomisesta kokonaan ilman rangaistusta.

Päähän kohdistuneiden kontaktien poistaminen on kaunis ajatus, mutta sitä ei saada ikinä toteutettua tällä puuhastelulla. Uskomatonta miten linjatonta tämä paska voi olla. Jotkut tilanteet etenevät kurinpidon käsittelyyn, jotkut eivät. Sitten vielä käsittelyyn menneetkin ratkotaan heittämällä noppaa.

15 tykkäystä