Älypuhelimet ja muut mobiililaitteet

Ainakin itselle ihan uutta tietoa iPhonesta:
https://tekniikanmaailma.fi/miksi-iphone-hidastuu-ian-myota-tutkimus-paljasti-piilotetun-kuristimen-joka-hidastaa-prosessorin-kellotaajuutta/

Ainaski omassa Android - luurissa sama toiminta ja ollut jo pari vuotta. On eri kätevä, etenkin kun noita näppäilyvirheitä tulee jatkuvasti, esim Samsungiin joka on duuniluurina, ni paljon parempi tää oma Sony (experia x performance).

Totta. Tossa räpläsin kaverin 8 plussaa ja se vaikutti jo mukavemmalta käyttää.
Tosin tää Nyssen puute on mulle niitä kynnyskysymyksiä.

Voi olla, että koodaan oman :smiley:

Esim. Transporter sovellus voisi korvata Applen puolella tuon Nyssen puutteen. On maksullinen, mutta ei ole pahan hintainen.

Mitä kokemuksia Honor 8:sta? Poika toivo ehdottomasti kyseistä laitetta joululahjaks. Itte en oo ollenkaan Android/Honor miehiä, mutta ehkä se täytyy hommata.

Just yhden jumittavan Honor 8:n kans tänään tappelin… Vähän v-mäistä saada puhelinta sammumaan kun joku kiinan poikien kikkare jumittaa ja akkuakaan ei saa irti.
Itse katselisin puhtaalla Androidilla olevia luureja niin saa kustomoida niin kuin itse haluaa, eikä niin kuin kiinalainen koodari haluaa…

1 tykkäys

Google Mapsihan kyllä reitittää Tampereenkin julkiset, mutta Nysse tosiaan ylivertainen tuolla saralla.

@pieni_m Honor 8 on just nyt aika tiukassa tarjouksessa 249€. Tarjoaa paljon tehoa ja ominaisuuksia eurolle.

2 tykkäystä

Mulla on kokemuksia vain Honor 6:sta, jos kelpaa. Pääasiassa hyviä kokemuksia. Ostin julkaisussa kun oli halpa, tehokas ja Huawei oli nouseva nimi. Ainut asia, josta valitan, ja joka koskee googlettamiseni perusteella uudempiakin Honor-malleja, on Whatsappin satunnainen toimimattomuus. Joskus viestit ei vain tule läpi tai päivity tai puhelin ei anna viesteistä ilmoitusta. Ja tämä on ilmeisesti jonkinlainen Honorin “ominaisuus”.

En ihan osaa tätä silti kiinan kikkareeksi dumata. Bloatwareakin on varmaan ihan normaali määrä.

Kaikilla varmaan omat kokemukset eri puhelimista. Mulla ei esim. ole juurikaan hyvää sanottavaa Samsungeista. En ostaisi itselle, siis.

3 tykkäystä

Mulla on Honor 8 (“kiinan kikkare”) ollut käytössä yli puoli vuotta. Samsungien jälkeen olen erittäin tyytyväinen, ei jumita, toimii kuin unelma. Tuo @Kilo n mainitsema Whatsapp-ongelma oli kertaalleen, mutta siihenkin löytyi syy asetuksista… sitä en tosin tiedä miten oli asetus ykskaks muuttunut. Päivitys…??

1 tykkäys

Itsellä on ollut 64 GB:n Honor 8 muutaman kuukauden. Hintaansa nähden on varmasti hyvä laite. En ole mitään toistuvia toimimattomuusongelmia havainnut. Jos jotain negatiivista pitäisi sanoa, kamera ei tuota oletussovelluksella pikaisesti räpsimällä aina laadukkaita kuvia. Lisäksi puhelin on niin liukas, että siihen on hankittava suojakuoret ettei se putoile tasaisilta pinnoilta.

1 tykkäys

@pieni_m Mulla kans reilun vuoden ajan ollut Honor 8. Ainakaan vielä ei ole hyytynyt tai hidastunut. Tuo sama Whatsapp-ongelma oli jonkun aikaa, jos nyt pitää jotain negatiivista sanoa. Edellinen puhelin oli Huawein Ascend P6, ja siihen nähden oli kehitys kehittynyt. Eihän tämä vehe tietysti enää aallonharjalla ole.

Liukkauteen en ole kiinnittänyt huomiota, kun otin samalla kertaa suojakuoret, ettei mene rymytessä paskaksi.

Hei on yks vika muuten. Kuulokeplugin on löystynyt, kosketuksessa inan häikkää ja luurit lähtee vähän helposti irti. Mä nyt tosin olen ylikäyttänyt kuulokkeita viimeisen vuoden.

1 tykkäys

Eihän Google Mapsia voi verrata Nysseen eikä Transporteriin, koska ei hän Mapsissa ole edes reaaliaikaista bussien seurantaa, jotka Nyssessä ja Transporterissa on.

Apple myöntää hidastavansa vanhoja iPhoneja varmistaakseen niiden toiminnan:

Arvaa vaan minkälaisia ajatuksia herää Mäkpuukin ja sen akun suhteen.:laughing:
Oletan ja toivon että tuo koskee vain puhelimia?

https://www.iltamakasiini.fi/artikkeli/592556-apple-oikeuteen-puhelinten-hidastamisesta

2 tykkäystä

Applelta mukana testissä olivat sekä Qualcomm- että Intel-modeemipiirillä varustetut versiot, Samsungilta Galaxy Note8, Googlelta Pixel 2 ja LG:ltä V30. Kolme Android-puhelinta olivat kaikki testissä varustettuna Qualcommin Snapdragon 835 -järjestelmäpiirillä ja näin sen sisältämällä verkkoyhteyksistä vastaavalla Qualcomm X16 -modeemipiirillä.

Koska testi suoritettiin Yhdysvalloissa, keskityttiin vertailussa maassa yleiseen LTE-taajuuteen 4. Testit suoritettiin sekä 2×2 MIMO- että 4×4 MIMO -verkoissa. Applen iPhone X ei kuitenkaan tue 4×4 MIMOa, koska se ei sisällä tarvittavaa neljää antennia, joten se jää altavastaajaksi näin jo suoralta kädeltä.

Kokonaisuutenakin testit paljastivat iPhone X:n jäävän testatun joukon peränpitäjäksi mobiiliverkkoyhteyksien suorituskyvyssä. Lisäksi kuten jo aiemmat testit ovat kertoneet, on Intel-versio Qualcommia hitaampi.

1 tykkäys

Oho, mä en edes tiennyt, että iPhone X:ää voi saada kahdella eri modeemilla. Millähän Apple maailman parhaana korporaationa varmistaa kuluttajan oikeuden ja toimittaa tälle Qualcommin modeemilla olevan luurin, jotta käyttäjä-parka saa edes jotain irti 4G:stä :joy:

Pixel 2 voittajana ei yllätä, varmaan hyvä luuri silloin kun toimii…

1 tykkäys

Ilmaissovellus hidastelun testaamiseen, mahtaako toimia.

Tuo on ollut käytössä.
Akun heikkeneminen on heitellyt 10% ja 23% välillä.
Normaalisti näyttää 17%.

Kaverin vuotta vanhemmassa puhelimessa oli erot vielä suurempia.
Lämpötilalla ja jopa latausjohdolla oli vaikutusta.

Kyllä tuo jollain tasolla oikein näyttää, koska Fonumissa tuli sama tulos kun tuolla sovelluksella.

1 tykkäys

Tuolla lämpötilalla oli iPhone6+:ssa valtava vaikutus parin vuoden käytön jälkeen, ei siis ihan aluksi. Olematta asiantuntija ihmettelin sitä, miten akku alkoi heikentyä nopeasti kahden vuoden tienoilla. Sitä ennen ei juuri mitään havaittavissa. Hujauksessa saattoi tippua 45% latausasteesta nollille kylmässä ulkoilmassa. Muuten akku hupeni hieman nopeammin mutta ei estänyt käyttöä. Virransäästötila vaikutti paljon, jolloin käyttö oli aika aiemmankaltaista.

Kokonaisuudessaan tuli vaikutelma, ettei nopeahko muutos ja muutoksen laatu sopinut pelkkään akun kulumiseen vaan johonkin ohjelmistojuttuihin.

1 tykkäys