Ei moittimista Huawein päivitysten kanssa. Sä et vaan osaa.
Millä Android-versiolla tuon G4 julkaistiin? Mä pääsin noiden pariin vasta viime vuonna, jolloin siinä oli Android 6.
En tiedä mikä Lenovon politiikka noiden päivitysten kanssa on, mutta Motorola sukkasi niin voisi kuvitella, että tilannetta halutaan parantaa. Ainakaan valmistajan oman softaroskan ei pitäisi tuota isommin haitata kun niitä omia softia ei pahemmin ole.
Itseä on vähän houkuttanut vaihtaa oma Nexus 5 tuohon Moto G5:een, mutta mm. langattoman latauksen puute ja se fakta, ettei N5:stä oikein puutu mitään tärkeää on jarruttanut haluja.
Heittosi oli varmaan huumoria, mutta tässä on nyt vähän epäselvää mitä on ‘päivitysten toimivuus’. Aika hyvin nuo päivitysmekanismis sinänsä toimivat, eikä kyse ole siitä, vaan enemmän on puhuttu paljonko niitä ylipäätään tulee. Molempia (Moto, Huawei) on tästä kritisoitu, mutta jälkimmäinen tiedotti hiljan 24kk tuesta Honor malleille - mukana ainakin Honor 8.
Itse en olisi kovin optimistinen Lite 7: päivityksistä. Vaikka kyseessä onkin teknisesti samanlainen puhelin kuin Lite 8, on se silti vanha halpismalli. Tuo on valmistajilta ihan bisnestä jättää päivittämättä vanhoja luureja.
Honor 7 Lite saa ilmeisesti vielä Android Nougatin oheisen Mobiiliblogin tietojen mukaan, mutta isoveli Honor 7 jäänee ilman.
Isoveli H7 on jo huomattavan vanha laite ja ns. saavuttanut End Of Lifen. Honor 7 Lite on tuoreehko, viime kesältä.
Samsung Galaxy S8 on lähiaikoina tulossa kauppojen hyllyille ja hands on -arvioita uudesta luurista jo on. Mielenkiintoinen laite, sillä se pystyy toimimaan jopa pöytäkoneen korvikkeena.
Sen sanon, että Honorin EMUI on aika hanurista.
Edit:
Honor 7 Lite tuli haettua kirjaimellisesti kahdessa minuutissa DNA:n kaupasta. Valinta oli kääntymässä Moto G5:seen, mutta sitä ei ollut hyllyssä missään.
- Mekaanisesti asiallinen, hinta huomioiden.
- Tehot riittävät, mutta ei verrokkia käsillä. Kirin 650 saa hyviä benchmark lukuja.
- EMUI ei sytytä. Ihme Applen apinointia ja oletussovellukset huonompia kuin Androidin omat. Niistä suurimman osan saa onneksi kaupasta. Nova Launcher heti tilalle.
- Paljon turhaa tauhkaa jota ei saa uninstalloitua.
- Kamera keskinkertainen, mutta tukee DNG (ns. RAW) kuvia
.
- Palsta toimii helkkarin nopeasti.
Mä pääsin tota hypisteleen ja kyllähän se hyvältä vaikutti. Plus-malli on mielestäni liian iso, vaikka näytön koko on puhelimen pinta-alasta maksimoitu viimeisen päälle. Tuota perusmallia pystyi vielä käyttämään yhdellä kädelläkin.
Näyttö noissa oli vähemmän yllättäen aivan sairaan hyvä.
Nyt se Android 7 / EMUI 5 sitten tupsahti jakeluun Honor 7 Litelle. Tiedoksi vaan, kun oli jokunen käyttäjä jäsenistössä.
Kelpo luuri ollut kyllä.
Ei sinänsä mitään uutta. Mutta omalta osin totean,että kyllä ainakin oma keskittyminen on mitä on johtuen luurista.
Samsung S4 mini latasi päivitystä, ja päätti pimentyä kokonaan siinä ohessa. Ei lähtenyt päälle, ei mitään. Jonkun resetointi ohjeen löysin ja kun aikani nappeja painoin pohjassa, se alkoi käynnistyä ja sammuilla. Tekisi sitä varmasti maailman tappiin ellei ottaisi akkua irti. Taitaa olla entinen? Eipä muuten, mutta oli laitteessa kaikki yhteystiedot, ja niiden perään haikailen.
Varmaan joku samsung-tili luotuna. Sieltä löytyy verkon kautta kaikki yhteystiedot.
…jos on antanut luvan ne sinne laittaa. Olihan sim-kortilla isän ja äidin numerot, ei siinä.
Niin siis kyseessä on Android laite ja koko touhun ideahan on siinä, että sisällöt ja asetukset (osin) ovat pilvessä ja laite on vain pääte. Näin luurilla voi heittää vaikka vesilintua, ottaa uuden tilalle ja homma jatkuu siitä mihin jäätiin.
Nokia 3 käyttäjät hoi! Mulla salainen numero, ja soittaessa näkyy toisessa päässä tuntematon numero. No, puheluasetuksia lähdin hakemaan mutta ei löydy sitten mistään! Kivet ja kannot kääntänyt, nettiä myöden, mutta en löydä mitään.
E. Ongelma ratkaistu tukichatissa
Himbes löytyy muutama varavirtalähde kännyköille,tulee aina ladattua tietokoneen usb portissa. Voiko ladata pistorasiassa?
Ainakin mä oon ladannu. Ja aika moni muu. Yleensähän vaan mitään sähkövehjettä ei saisi kytkeä mihinkään. Niin ei varmaan sit akkupankkiakaan.
Lähinnä kysymys kuuluu, miksi ei saisi? Luulisin (ei siis faktaa), että esim. Quick Charge 2.0/3.0 -yhteensopiva laturi olisi riittävän fiksu myös isoille akuille. Mielellään sellainen, johon voi vaihtaa narunkin tarvittaessa.
Töhöilin kuulokkeiden ja puhelimen kanssa siten, että kuulokkeiden metallinen plugin katkesi.
-
Puhelimen asetuksista ei varmaan löydy mitään, jolla tuon “kuuloke on kiinni” -asetuksen voisi jotenkin ottaa pois päältä? Puhelimena Honor 7 eli käyttiksenä Android.
-
Onko Tampereella sopuhintaisia puhelinhuoltoja, jotka saisivat tuon kuulokkeen pään puhelimen sisältä veks? Aika tiukassa tuntuu olevan.
Tiedän, että YouTubessa on TeeSeItse -videoita tuon poisottamiseen, mutta vaatii kuitenkin liimat ja muut vehkeet, eikä tällainen näpräys ole sitä ominta alaa, jos totta puhutaan.
Sopuhintainen huolto voisi olla muutaman kympin ja mieluummin suht nopea. Jos tuo maksaa maltaita, niin vakuutuksesta huolimattakin lienee parempi vaihtoehto ostaa uusi puhelin, kun olen sitä muutenkin miettinyt. Tila tuntuu loppuvan nykyään jatkuvasti kesken, vaikka sovelluksia ei ole vallan hirveästi ja kuvat ja videot on siirtänyt SD-kortille ja “jatkuvasti” niitä saa siirrellä tietokoneellekin…