Älypuhelimet ja muut mobiililaitteet

iHelp hallituskadulla oli asiallinen ja ennenkaikkea edullinen huoltopaikka kun Huaweistani hajos näyttö. Oli itseasiassa helposti halvin minkä löysin (näytönvaihto 89€ vrt. seuraavaks halvin 109€ ja kallein melkein 170€). Toki täytyy huomioida ettei kyseessä ole merkkihuolto, joten valmistajan takuu raukeaa mikäli viet puhelimesi sinne huoltoon.

1 tykkäys

https://tappara.co/t/pienten-kysymysten-ketju/1544/1865?u=oijennus

Kyllä taisi nyt käydä niin, että iPhone 6 taisi lopettaa yhteistyön. Kun avaa näppäinlukon, niin kosketusnäyttö alkaa elään omaa elämäänsä. Availee sovelluksia mielivaltaisesti…
Ei auta, vaikka koittaa sulkea.

Onko hyviä ehdotuksia uudesta puhelimesta?

Vedenpitävyys plussaa ja puhelin on minun toinen tietokone töissä.

Samsung S7 ollut nyt reilun vuoden, ja voin kyllä suositella. Hyvä kamera, iso sisäinen muisti, iso akku (3000 mAh) eli kestää aika hyvin käyttöä, vesi- ja pölytiivis ja tuntuu kestävän aika hyvin iskujakin.

2 tykkäystä

Heti hyvä ehdotus. Kiitos tästä, arvasin, että täältä saa apua tähän ongelmaan.

Itse en ole näihin laitteisiin juuri perehtynyt ja sen varmaan huomaa…

1 tykkäys

Itse odottelen Googlen uutta Pixel 2 puhelinta. Lokakuun alussa ilmeisesti julkaistaan ja huhutun perusteella vaikuttais mielenkiintoiselta puhelimelta.

Avaisitko hieman tällaiselle amatöörille, että mikä siitä tekee mielenkiintoisen?

Puhelimista tuli mieleen, että mikä on ollut sellainen puhelin (ei lankapuhelin), joka on jäänyt porukalle mieleen? Tai pikemminkin kysymys, että mikä on ollut paras puhelimesi?

Itse vastaan tähän ilman epäröintiä Nokia E7. Aivan ylivoimaisesti paras puhelin mitä minulla on ollut.

Itselle ainakin mielenkiitoinen asia “aktiivinen runko” (joku voi tietää oikean termin) eli sivuilla ei ole erillisiä painikkeita vaan puristamisesta puhelin ymmärtää esimerkiksi käyttäjän pyytää avaamaan kameran. Muutenkin todella tehokas ainakin paperilla. Myös uusin Android tulee ilmeisesti siihen ensimmäisenä. Ja varmasti kaikkea pientä hienoa meidän erittäin haastavaa teknologian täyteistä arkea helpottavia toimintoja tulossa.

1 tykkäys

Nokia N97. Aivan ylivoimainen puhelin aikoinaan. Oli ensimmäinen “multimediapuhelin” jonka omistin.

Ei näitä nyky vehkeitä sillain enää osaa arvostaa tai ihmetellä. Kyllä se juttu on noi ensimmäiset Nokialaiset joita silloin alkoi ilmestymään.

1 tykkäys

Lyhyesti se on Googlen oma lippulaivapuhelin (HTC:n kanssa suunniteltu) ja sisältää mm. uusimman Android -käyttöjärjestälmän, jota muilla ei vielä ole (Android Oreo 8.1) ja muuta uutta teknologiaa. Miinuksena nähtävästi perinteinen kuulokeliitäntä puuttuu Applen malliin :thumbsdown:

Lisää tietoa:

1 tykkäys

Uusi iPhone 8 on ilmeisesti tehomylly, jos omppulinjalla haluat jatkaa. En puhelimien benchmarkeista tiedä, mutta tomsguide.com:in tekemien vertailujen perusteella se vetelee Android-kilpailijoitaan korville. Hintaa onkin sitten halvimmillaan sen 800–900 €.

2 tykkäystä

Kolme kysymystä tullu käyttäjältä @Oijennus .

  1. Ehdotan myös alhaisen virran tilaa, josta merkkinä keltainen akku. Asetukset, akku ja sieltä näkee, onko päällä.

  2. Jos on iPuhelinta käyttänyt pitkään, on siinä helppo pysyä. Nyt ku julkistettiin uus malli, vanhempia saa taas halvemmalla.

  3. Nokia 6110 oli merkittävä puhelin. Ensimmäinen oma, josta maksoin yli 3000 markkaa. Kaverilla oli sama puhelin ja oli huikeeta pelata matopeliä kaksinpelinä ir:n välityksellä. Puhelin kesti ties kuinka kauan, jopa uimareissun ja saunomisen. Kunnes lopulta koki päätöksen McDonaldsin jätepuristimessa. Kyllä harmitti!

1 tykkäys

Merkillä ei ole väliä. Firma uuden luurin maksaa lopulta, mutta tuo em. Samsungin luuri kuulostaa minun tarpeisiini hyvältä vaihtoehdolta. Harrastukset ovat minulla sellaiset, että vedenpitävyys + pölynkesto on plussaa.

Luurin vaihdossa menee joka tapauksessa hermot. Oli kyseessä samasta merkistä samaan merkkiin tai sitten merkistä toiseen merkkiin vaihto.

Itsellä löytyy Sonyn XZ ja ihan hyvin pelannut. Vesi- ja pölytiivis myös.

Minä tiedän. Applen viime vuosien tulokset prosessorikehityksessä ovat todella vakuuttavia. Käytönnössä iPhonet pyyhkivät lattiaa Androideilla, mitä suorituskykyyn tulee. Näin on ollut jo parin tuotesukupolven ajan.

@Oijennus Koska sinulla on nyt Apple, ei ekosysteemin vaihto ole järjevää, ellei siihen ole jotain erityistä syytä. Jos X tai 8 ovat liian kalliita, niin ota vanhempi malli.

3 tykkäystä

Luultavasti en tule lopulta merkkiä vaihtamaan. Tuo vedenkestävyys kyllä houkuttelee aika paljon, mutta toisaalta onhan noita vedenpitäviä suojakoteloita olemassa ja myös käytössä nyt jo.

Käsittämätön tuo puhelin tällä hetkellä. Toimii kuin olisi riivattu. Hyppii sovelluksesta toiseen, availee sivuja miten sattuu.

Tämäkin ongelma ratkeaisi, kun ottaisi akun irti. Ei vaan onnistu nykyään.

E: Taisi muuten selvitä miksi palsta hidastelee minun puhelimellani. Eli rikki on, kuten @BlueOval taisi arvata.

Tuo saattaa olla kosketusnäytön maadoitusongelma. Omistan yhden Motorolan joka varsinkin lämpimillä keleillä tekee vastaavaa.

En tiedä mikä maadoitusongelma, mutta onko sille mitään tehtävissä?

Tämä puhelin nyt ei ole koskaan tykännyt pakkasesta tai liian kovasta lämmöstä. Taitaa olla ompulle ns. tyyppivika.

Huoltoon. Tuskin halpaa.

Ei mene omasta pussista, joten pitänee keskustella mikä on järkevintä.
On tuohon luuriin jo kertalleen vaihdettu mm. se kohta mihin laturin piuha kytketään, kun ei suostunut millään lataamaan.

E: Löysin tällaisen liittyen iPhone 6 näyttöongelmiin:

1 tykkäys