Älypuhelimet ja muut mobiililaitteet

Mielenkiintoista. Ei minkäänlaisia ongelmia ainakaan täällä. Laitteita lähipiirissä useita joten jonkinmoisella pienellä otannalla kaikki toimii. Ja iOS11 vaikuttaa hyvältä.

4 tykkäystä

Itsellä myös kaikki ok ja vaimolla. Hyvin pelannu iOS 11.

3 tykkäystä

Lähipiiriotanta ei näissä tapauksissa auta mitään. Kun tuotteella on pitkä elinkaari voidaan seuraavaan päivityshetkeen tulla ääretöntä määrää erilaisia reittejä. On hyvin haastavaa testata eri skenaariot riittävällä kattavuudella.

Virrankulutuksen lisäntyminen viittaa jonkun sovelluksen tai prosessin jumittumiseen niin, että se haukkaa suunniteltua enemmän tehoja prosessoreilta.

2 tykkäystä

Kaikkien isojen valmistajien kärkimallit ovat jo tarpeeksi nopeita, joten muut asiat ratkaisee ostospäätöksen.

Onko minun puhelin kuolemassa lopullisesti vai miksi tuo patteri on keltainen nykyään?
Ei auta, vaikka laittaa luuria kiinni ja/tai lataukseen.

Onko muilla Apple laitteissa samanlaista yllätystä?

Eikös toi ole joku “low power mode” tai vastaava noissa omenalaitteissa? Jostain asetuksista se pois vaan :slight_smile:

1 tykkäys

Yleensä kyllä. Ei ole nyt siitä kyse.

Silloin, kun laite asetetaan virransäästötilaan, niin myös Wi-Fi lähtee pois päältä. Ja tosiaan ei ole nyt virransäästö päällä.

Eipä ole ensimmäinen hässäkkä tämän luurin kanssa viime aikoina…

2 tykkäystä

Itsellä ainakin akkupalkki aina musta, kun tippuu alle 20% muuttuu punaiseksi. Keltaista palkkia en ole vielä ikinä tavannut :blush:

Okei, eli ei oo tämä?

En tosiaan itse iLaitteita käytä mutta muistan tuosta nähneeni valitteluja. Tosiaan jos ei ole eri kun virransäästötila niin silloinhan tuo ei sitä selitä.

Voisi olla hard reset sille puhelimelle paikallaan, voisi elpyä vielä.

Kun akkua on jäljellä 20% iPhone kysyy, laitetaanko virransäästötila päälle. Jos vastaat siihen kyllä, menee tuo palkki keltaiseksi (samalla näyttö himmenee jne., mutta wifi jää päälle) Sitten kun olet ladannut akun takaisin 80%:iin, menee virransäästö automaattisesti pois ja keltainen palkki muuttuu vihreäksi.

Noi paskimmat kiina-akut ei välttämättä kestä laturin antamaa virtaa. Kerran jouduin heittämään yhden tuollaisen keskellä yötä ikkunasta helvettiin kun alkoi haisemaan…

Pixelit on Googlen omia lippulaivamalleja jotka näyttää mihin Android parhaillaan pystyy. Siksi myös hinta on karmiva. Niin se on nykyään tosin Samsungillakin ja omppupuolella…

Jos firma maksaa niin ota saman tien uusin Samsung, eli S8 tai S8+ kumpi paremmin käteen/tarpeisiin sopii.

Paras puhelin mitä minulla on ollut on nykyinen Nexus 5. Täytti keväällä 3 vuotta, ja vieläkin täysin kelpo vehje, jossa akku kestää minun minimalistisella käytöllä vieläkin reilut pari päivää. Ei tässä oikeastaan kaipaa kuin sormenjälkilukijaa ja parempaa kameraa.

No tuota noin, tuli sitten kuitenkin työnantajalta Samsungin S7.
Tämä ilta on mennyt kikkaillessa, kalenteri, sähköposti ja yhteystiedot on nyt hoidettu uuteen laitteeseen.
Paljon on ollut vastoinkäymisiä ja erikoisuuksia tässä vaihdossa.
Ja opettelua ja ihmettelyä tulee olemaan jatkossakin.

Tällä hetkellä tuntuu, että VIRHE!

Mahtoiko joku suositella iPhonea? Minä vaan kysyn…:stuck_out_tongue_winking_eye:

Nyt en ymmärtänyt?

Olen siis pakotettu vaihtamaan tutusta helposta iPhonesta tuohon Samsungin sekamelskaan.

Kyllä iPhonejakin vielä kaupoista on saatavana.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Ei näköjään meidän firman budjetilla… En ole kyllä koskaan ihan ymmärtänyt firman politiikkaa…

Osta oma puhelin?
Halvimmat uudet Iphonet alle 300 euroa.

En osta.
Palaan käyttämään tuota kiukuttelevaa Ip6:sta.

Tuo S7 on pirun tekele.

1 tykkäys

Ei olekaan niin paha, kun olemme päässeet keskusteluyhteyteen. Kyllä meistä vielä pari tulee. Vaatii vain vähän uuden opettelua ja kärsivällisyyttä molemmin puolin.
Pitää antaa aikaa…

3 tykkäystä