Hintaa oli 179€, joten itse sanoisin varsin hyvältä vaikuttavaksi luuriksi.
Tykkään siitä, että OnePlus lähtee taas “budget killer” linjalle.
Hintaa oli 179€, joten itse sanoisin varsin hyvältä vaikuttavaksi luuriksi.
Tykkään siitä, että OnePlus lähtee taas “budget killer” linjalle.
Luurin ominaisuudet ovat linjassa hinnan kanssa. Makuasia, mutta itse tykkäsin heidän appleimaisesta tavasta hoitaa mallistoa, mutta nyt on näköjään tavoite nostaa markkinaosuutta.
Og-linja oli budget killer, mutta vuosien varrella hinta on noussut huomattavasti.
8-mallin julkaisun jälkeen tuli ainakin paljon palautetta hinnasta, tämä lienee seurausta siitä.
Nyt alkuaikoihin verrattuna on Xiaomi hyvänä kilpailijana samoilla markkinoilla.
Mikä on Og-linja?
OnePlussan alkuperäinen linja, miten valmistavat puhelimia.
Tämä poikkeaa alkuperäisestä linjasta, sillä 1+ tuli markkinoille erittäin halvoilla luureilla, jotka lähes vastasivat sen aikaisia lippulaivoja. Slogan oli Flagship killer.
Tässä uudessa komponentit vastaavat hintatasoa. Esimerkiksi Snapdragon 430 on selvästi tehottomampi kuin 200€+ hintaluokassa käytetyt 600-sarjalaiset. Myyntivalttina on selkeästi akku.
Tästä olen eri mieltä. Itse en puhelimella pelaa, joten olen ostanut max. 400€ hintaisia keskiluokan luureja ja esim. nykyisessä Snapdragon 626 ja 4GB muistia riittää aivan mainiosti netin selailuun, wolttaamiseen ja pilvitiedostojen synkkaan sekä satunnaiseen videostriimaukseen tien päällä. Ainakin itseäni ottaisi päähän maksaa extraa ominaisuuksista joita ei käytä. Luurini täyttää keväällä 3 vuotta, eikä ole mitään tarvetta suunnitella vaihtoa.
Just lähti tilaukseen Googlen uusi halpisluuri:
Eka “älypuhelin” Nokian Communicatoreiden käyttämisen jälkeen oli Googlen eka Nexus, jota ei tuolloin edes saanut Suomesta, mutta satuin olemaan jenkeissä työreissulla niin tilasin sen hotelliini. Android-versio taisi tuossa olla v2.4.
Onko 450€ halpisluuri?
No on se Googlen nykyhinnoilla, mutta ehkä vähän väärin kuitenkin kirjoitettu, kiitoksia palautteesta.
Mulla vois olla edelleenkin Nexus5 ihan hyvin käytössä. Työluurissa oli tuohon aikaan sormenjälkitunnistin niin aloin kaipaamaan sitä omaan luuriinkin. Nexus5 Lineagella toimii edelleen kun jouduin sitä koeponnistamaan keväällä.
Nyt kun vertailette puhelimia, niin onko vielä niin että Applen puhelimet pyörivät pienemmällä RAM-muistilla kuin Anterot?
Muistin tarvehan riippuu siitä, että mitä luurilla tekee. Itse kun en pelaa tms. niin nykyisen puhelimen (Nokia 7.2) 6GB on riittänyt vallan mainiosti.
iPhoneja meillä taitaa suurin osa kollegoista töissä käyttää (kun käyttävät työkoneinakin Appleja), mutta tuolla nuoremmassa päässä iPhone tuntuu olevan jonkinlainen pakko, kumpikaan omista lapsistanikaan ei suostu ottamaan kuin iPhonen (kiittämättömät paskiaiset
, olisivat itse ostaneet mopoautonsa jne.).
Nyt en hae tätä.
Muistelen lukeneeni tästä aiheesta joskus jonkun artikkelin missä mainittiin että iOS toimii eri lailla kuin Anterot ja pyörii pienemmällä muistimäärällä???
No nyt löytyi.
Tämä kuuden vuoden takaa mutta onko nykyään vielä sama periaate?
Ping @a1r6
On edelleen sama periaate, mutta tekniikka kehittyy. Itse en jaksa uskoa että tuo on mikään ongelma, asiasta paremmin tietävät saavat mielellään oikaista.
iPhonet on kaikin puolin paremmin optimoitu annettuihin resursseihin.
Jos ei pelejä harrastakaan, niin Androideissa resurssisyöppö on Chrome ja alati turpoavat nettisivut.
Minulla on kohta 3v vanha Android tabletti, Snapdragon 425 ja 2GB RAM. Kyllä sillä kaikki periaatteessa toimii, mutta on tuon käyttö sen verran töksähtelevää, ettei se mikään nautinto ole.
Tämä on kyllä surullista. Sovellukset ja nettisivut pursuavat kuin pullataikinat vaikka käyttäjien perustarpeet ja käyttötavat eivät ole juurikaan muuttuneet (pl. pelit). Raudasta tulee ongelmajätettä muutamissa vuosissa, vaikka ne olisivat oikeasti aivan soivia pelejä.
Jotenkin on itselläni tullut tableteista sellainen fiilis, että nuo laitteet “hiipuvat” paljon nopeammin kuin kännykät. Käyttäminen käy hitaaksi todella nopeasti, vaikka kaikki periaatteessa toimii. Mutta tuo hitaus on tullut vastaan kolmessa eri laitteessa.
Tietämättä laitteita, niin arvaan että paaaaljon vaatimattomampi rauta kuin kännykässäsi.
iPadit jaksavat pitkään. iPad Air edelleen käytössä. Vähän hidas sekin on nykyään, mutta esimerkiksi pelit toimivat hienosti. Julkaistiin lokakuussa 2013 tuo malli.