Älypuhelimet ja muut mobiililaitteet

Ainakin tähän noin 2000€ Oneplussaan tulee mukaan Usb A -Usb C päillä varustettu johto ja siihen käypänen laturi. Liekö sit jotain vanhaa mallia?

https://elisa.fi/kauppa/tuote/oneplus-open-5g-apex-edition?paymentOption=1&deviceTypeId=11125&deviceVariant=Open%205G%20Apex%20Edition

Kyllä uudemmissa Oneplussissakin on tuo alempi. Punaisena vain.

E. En tiedä tuosta 2000€ puhelimesta. Oman 10T mukana tuli ainakin C-C johto.

1 tykkäys

Ostin viime vuonna uuden Oneplussan, siinä tuli mukana laturi + johto, molemmat päät USB-C.

1 tykkäys

Langaton lataus on todella hyvä keksintö, vähän laiskasti sitä puhelimiin laittavat. Latausalusta on pöydän kulmalla ja siihen vain jättää puhelimen, vähemmän enää johtoa käytän.

Itse taas tykkään näistä nykyisistä superlatureista jotka kytketään piuhalla. 15-20 min piuhan päässä ja akku täys. Nopeeta ja vaivatonta.

1 tykkäys

Se vanhan mallin USB-A liitin on kuolemassa pois ja maailma siirtyy kohti pienempää ja kätevämpää USB-C:tä kun ei tarvitse hakea superpositiota USB-liittimiä kytkiessä.
EU:han on ajanut koko ajan voimallisemmin USB-C:tä läpi, jopa siinä määrin, että myös Apple pakotettiin mittavan viivyttelyn ja pullikoinnin jälkeen USB-C:hen.

1 tykkäys

Johdon molemmat päätkö? Siis myös puhelimen liitin.

Kyllä.

1 tykkäys

Mun vanha sotaratsu samsung sanoi sopimuksen irti eilen ja joudun nyt hetken tyytymään muijan vanhaan työpuhelimeen IPhone13. On tää IPhone ja sen käyttöliittymä ihan perseestä vs Androidiin? Elämäni on pilalla tämän tragedian johdosta!

Tuskin tulen koskaan palautumaan ennalleni.

5 tykkäystä

Samsungin softapäivitys on ainakin rikkonut S10:jä:

Rauhotu hyvä mies. Annat sen fossiilin takaisin ja haet itsellesi uuden. Tähän tottu nopeasti.

Apple iPhone 16 Pro Max 5G, 512 Gt, Arotitaani | DNA

Muuten hyvä mut hinnassa on 1400€ liikaa mitä olen valmis maksamaan puhelimesta!

2 tykkäystä

Apple viha on kateutta! :smiling_face:

3 tykkäystä

Noilla hinnoilla olen hyvin mielelläni kateellinen!

1 tykkäys

Suljetun ekosysteemin boikotointia,

Olen työssäni testaillut paljon iOS ja Android vehkeitä. En oikein ole koskaan ymmärtänyt ihmisten lokeroitumista kummankaan osalta.

Sovellusten pyörittelyähän noiden käyttö pitkälti valtaosalla on ja ei ne erot ainakaan mun mielestä niin radikaaleja ole.

6 tykkäystä

Tästä uusi puhelin sille joka ei välitä yksityisyydestään yhtään mitään. 15 min välein lähtee isoveljelle data paketti siitä missä olet ja mitä olet tehnyt.

3 tykkäystä

Elisa myy yritys puolellaan 999€ alv0% hintaan puhelinta jonka virallinen tuki loppuu 21.10.2024😮 Toivottavasti kukaan ei enää osta tuota.

Pixel 9 puhelimiin tarjolla lisähyvitys:

Pixel 9 -puhelimiin vaihtavalle tarjotaan nyt 400 euron lisäetua vaihtohyvityksen lisäksi

Nyt tulikin perheessä hankalampi juttu. Haettiin uusi Android puhelin kaupasta. Vanhasta katsottiin, että varmuuskopio on mennyt Driveen ja tyhjennettiin laite – siitä sai muutaman kympin vaihdossa.

Uuden kalikan kanssa ongelmat alkoivat välittömästi.

• Kirjautuminen Google-tilille oli aivan saatanan vaikeaa. Google ei suostunut lähettämään SMS vahvistusta eikä muuta laitetta ole käytössä. Lopulta piti mennä tietokoneella Googlen tilile ja löytää sieltä varakoodi.
  • Maailma ei ollut tämänkään jälkeen täydellinen. Varmuuskopiota ei nimittäin löydy. Ylipäätään ensimmäisen käytön dialogi oli harhaanjohtava ja vaati kaksi yritystä, että edes osuttiin oikeaan paikkaan. Sitten tuli ilmoitus “Ei varmuuskopioita”.

Siitä on muutama vuosi kun olen näiden kanssa tapellut ja näköjään huonompaan on taas menty. Tämän sirkuksen perusteella en uskalla puhelinvaihtoihin mennä ilman, että vanha laite on edelleen käytettävissä.

Applella tämä homma on paljon paljon paremmin toteutettu.

Edit: Ja verkkopankin tunnistautuminen meni tiestysti myös linkkuun.

2 tykkäystä