Älypuhelimet ja muut mobiililaitteet

Muitakin vaihtoehtoja on ja halvemmalla. Jos alkaa omenan pohjalta tekeen niin ekstraa joutuu maksamaan.
Sitten hiukan lähemmäksi puhelimia, nyt on päivä takana uusilla kuulokkeilla AKG n60nc wireless. Kyseessä vastamelukuulokkeet, eli reissuluurit ja näissä pehmuste jää korvan päälle, joka tarkoittaa pienempää kokoa, mutta kaikkien korville nää ei sovi.
Luurit vaikuttaa päteviltä, tasaselta joka osa-alueelta ja tykkään luurien saundista. Parituksen jälkeen nopeasti yhditää puhelimeen. Langaton oli mun valinta(toki näissäkin piuha tuli mukaan), mutta vajaan satkun halvemmalla saa piiuhaversion.
Vaihtoehtona Bosen ja Sonyn uusimmat bt vastamelukuulokkeet, mutta päädyin näihin pienemmän koon takia. Vaihtoehtokuulokkeissa ehkä parempi vastamelun poisto ja luurit menevät korvan ympäri, joka sopii yleensä kaikille.
Käykää kuunteleen itse sopivin vaihtoehto itselle ja mieluusti sellaisesta paikasta, jonne voi palauttaa helposti luurit, koska vasta pidempi käyttö kertoo, kuinka hyvin luurit istuu päähän.

Sen verran kiinnostaa, että kerrotko ihan lyhyesti mitä muita häviöttömiä ja langattomia äänen siirron vaihtoehtoja markkinoilla on? En ole perehtynyt tarjontaan.

En todellakaan ole hifi-ekspertti mutta Sonoksella ainakin on monihuonejärjestelmä. DLNA voi olla vaihtoehto Airplaylle.
Valintahan sitten tehdään sen tarpeen mukaan, auton hinta tai kymppejä.
Mulle riittää kotona bt4 ja ihan ok aktiivikaijuttimet.
Edit. Toki läppärin joutuu viemään viereen jos haluaa HIFI-tasoa ilman hävikkejä.

Kovasti meille yritettiin Elisalta kaupata liittymää viikko pari sit. Meillä neljä Teliaa ja jokaista Elisalle siirrettyä liittymää kohden lupas S kaupan lahjakortin,eli 160 euroo lahjakortteina. En sitten tarttunu. Tuon Telian 11 euron tarjoukseen osin kyllä tarttunut. Ois lasku liki puoliks menny.

Otin @bastardo tälle puolelle hyvät keskustelut, kun oltiin jo niin kaukana aiheesta.

Androidia ajetaan erilaisella raudalla, se on totta. Middleware-ratkaisu ei ole taloudellisin tapa tehdä ohjelmistoa. Mutta toisaalta itse rautaanhan Android ei varsinaisesti koske, vaan rautatasosta huolehtii Linux. En siis suoraan “hyväksy” tätä Androidin heikon suorituskyvyn syyksi – kuitenkin Mooren laki on Androidin olemassaolon aikana tehnyt ihmeitä raudan suorituskyvylle. 5.0 KitKat oli aivan helkkaristi raskaampi kuin 4-sarja, jota 6.0 sitten osin korjasi.

Toisaalta, vuoden 2012 Nexus 7 tablettini ajaa edelleen välttävästi Android 7.0:aa ja uusimpia sovelluksia.Välillä kyllä jumahtaa täysin, jos järjestelmä alkaa tehdä jotain taustalla tai muisti käy kriittisellä rajalla. Mutta webbisivun sillä saa auki ja Legon pelit pyörimään. Jopa Hungry Shark pyörii. Tämä on vähän ristiriidassa sen kanssa, miksi uudet ja tehokkaatkin Android luurit jökkivät ja takkuavat, vaikka tehoresursseja on varmaan kymmenkertaisesti (tai enemmän?) tuohon antiikkirautaan verrattuna.

En ole pariin vuoteen enää nähnyt huonoa uutta Android-luuria, ja noita menee duunissa nykyään monenlaisia mun käsien läpi. Toki jos menee ostamaan Samsungin tai Huawein joissa on edelleen nykystandardeilla hevisti modattu Android niin siitä jökkimisestä saa(ttaa) kärsiä. Mutta esim. Lenovon halpis-Motot tyyliin G4 Plus pyörittävät Androidia ihan sulavasti keskinkertaisella raudalla.

En tiedä parempakaan ketjua, ja täälä näistä ainakin puhuttu. Uusi puhelin, Honor 7 rikki. Kenellään kokemusta esim OnePlus 5 tai Samsung Galaxy S8? Tai onko suositella jotain vastaavaa?

E. Applet ei todellakaan ole vaihtoehto

1 tykkäys

Ei kokemusta, mutta itse aion ostaa OnePlus 5t.

Juuri oli Kauppalehden sivuilla juttua Verkkokauppa.comin palautetuimmista puhelimista ja siellä top25-listalla oli Galaxy S8 luureja muutama kappale.

Ittellä on S7, eli S8:aa edeltänyt malli. Puolen toista vuotta ollut ja kyllä olen tyytyväinen ja ehdottomasti paras puhelin mitä minulla on ollut. Suosittelen kyllä tätä. Aiinakin selviä plussia voi antaa isosta akusta, kohtalaisen hyvästä iskunkestävyydestä ja ainakin pöly ja vesitiivis pitäisi olla. Ja nyt kun se on jo tuon verran vanhempi malli, niin hintakin on jonkin verran kohtuullisempi kuin tuolloin kun minä ostin.

1 tykkäys

Väittäisin, että Oneplus pesee Samsungin ainakin akuissa.

En oikein osaa ottaa kantaa kuin näin kovin yksipuolisesti, kun ei ole kokemusta kuin toisesta. Mutta joka tapauksessa S7 akku on 3000 mAh kokoinen, niin on se aika korkea jo paperilla ja tuntuu tuo käyttöäkin kestävän. Normaalissa käytössä, eli puhelut, viestittelyt ja netin selaaminen, niin menee ihan kevyesti koko päivän välillä lataamatta. Voisi mennä parikin päivää, mutta en ole sitä testannut käytännössä.

1 tykkäys

Mä kävin tänään hakemassa OnePlus 5T:n. Ei ole vielä käyttökokemusta, mutta tuohon päädyin kun tuntui joka ikisessä arvostelussa ja vertailussa tulevan kehuja hinta/laatu -suhteesta eikä varsinaisia heikkouksia ole kuin vesi- ja pölytiiveyden puute, jos sitä arvostaa. OnePlus 5 on suureksi osin sama puhelin, joten tuskin tuossakaan vikaan voi mennä. Tuo vitonen on tänään Elisalla tarjouksessa, 64 gt versio 399 € ja 128 gt versio 499 €.

2 tykkäystä

Oneplus 5 on ollut tänään Elisalla 399e ja Samsung S8 Verkkiksessä 499e.

Itselleni on tulossa Oneplus 5T lähiaikoina käyttöön, ja siitä sitten myöhemmin lisää.

Edit. @Fever in kanssa käyty samoilla kaupoilla :smile:

Mikä tuon Oneplus 5T:n ovh on? Jos nyt pitäisi luuri hankkia niin hakisin äkisti Oneplus 5:n ennen kuin uuden mallin hinta pomppaa taas eri hintaluokkaan.

Tuli tuo 5T tilattua,niin paljon hyvää luin ja kuulin. Tuskin tulee petyttyä :+1:t2:

3 tykkäystä

Oneplus 5t on käytännössä vesitiivis, vaikka ei sitä mainosta. Sama siis kuin aikaisemmin Iphonella. Katso youtubesta Matthew Monizin video “oneplus 5t is water resistant!?!?”

iPhone vesitiivis?

Nyt on kyllä asennettu joku hiukan liikaa lupaileva app puhelimeen?

Olkaa tarkkana jos ostatte puhelimia käytettynä.

1 tykkäys

OnePlus 5T saa Elisalta: 499e (64 gt malli) ja 559e (128 gt malli).

OnePlus 5 mallia sai Elisalta Black Fridayna alkaen 399e.

Näistä videoista oppii puhelimesta:

Unboxing ja kestotesti:

Sisuskalut:

Tässä purkuvideossa huomattiin viitteitä vesitiiviyden suunnittelusta (kumitiivisteitä), mutta veikattiin, että vasta seuraava malli olisi vesitiivis. Erikoista oli prosessorin jäähdytyksen puuttuminen.

Iso plus OnePlussalle kuulokeliittimestä ja pieni miinus siitä, että Android Oreota saa odottaa pari kuukautta.