Olisko tekniikka paikalla että sen talia pitää eristää ![]()
No mikä nyt on tietoa ja mikä ei. Usein tän tyylisissä tapauksissa some on täynnä “tietoa”, joista 99% osottautuu jälkikäteen ihan höpöhöpöks.
En usko kaikkeen somejuttuihin yms, mutta jos nyt viestin kirjoittajalla oma poika esim. nähnyt tilanteen niin mun mielestä voi jakaa sen tiedon ja viestin lukija päättää itse uskooko asian vai ei.
En ehtinyt näkemään viestiä mihin vastasit ennen kun se poistettiin, niin en osaa ottaa siihen kantaa. Mut noin niinkun yleisellä tasolla ilmiö näyttäytyy jotakuinkin noin, kun aiemmassa viestissäni mainittin.
Joo ja ymmärrän jutun pointin ja sinun aikaisemman vastauksen täysin. Minun mielestä alkuperäinen viesti mikä poistettiin oli silti asiallinen eikä liian dramatisoiva ja paniikkia lietsova. Surullinen case anyway.
Ensimmäisenä mieleen tulee kunniamurha. Mutta totuus selvinee aikanaan.
Näillä porukoilla ei ole tietoakaan kunniamurhasta, verikosto on kyseisen kansanosan kulttuuriin kuuluva tapa joka ei lopu ihan äkkiä.
Toivottavasti tämän tapauksen tiimoilta ei ala nostamaan päätään valitettavan yleisesti hyväksyttyä oleva rasismi romanivähemmistöä kohtaan. Oli ampuja sitten kuka tahansa, uhri ilmeisesti oli romaninainen. Itse olin tuolla Kiskofesteillä, ja aika lamaantunut tunnelma oli, kun tieto ampumisesta ihan lähimaastossa kävi ilmi.
Eihän Tampereella romaneihin juurikaan edes törmää. Itse kun hengailen myös Nokialla niin siellä kyllä välillä törmää tilanteisiin, joissa kahdella seurueella on selkeästi erimielisyyksiä.
Nisteillä ja narkkareillä sekä nuorilla yleensä teräaseita tai niiden korvikkeita esim ruuvimeisseleitä ja piikkejä.
Ammattikriminaaleilla ml romaanit ampuma-aseita
Tämä yleisesti
Kyllähän tuolla illalla keskustassa eri puolilla kaupunkia kulki useita romaanimiesten joukkoja jotain etsien
Meillä oli juuri niihin aikoihin vierailemassa pari viikkoa mm. turbaanipäinen sikhi-isoisä. Joka aamu hän lähti yksin pitkälle kävelylle Hervannan läpi ja Suolijärven maastoon. Hänellä ei silloin ollut mitään ongelmia. Nyt vasta jälkeenpäin olen tullut ajatelleeksi, että onneksi kaikki meni hyvin.
Tuo mainitsemasi kadunpuolen vaihtaminen on itsellä aika usein yöaikaan mielessä ihan keskikaupungillakin. Itse kyllä olen aika tarkka siitä, mitä sieltä vastaan tulee. Saas nähdä miten ensi lauantaiyönä Lahdessa, tuleeko otettua taksi vai kävelläänkö taas kerran muutama kilometri kaupungilla tuttuun tapaan. Toistaiseksi rauhassa on siellä saanut liikkua, ei ole ollut riidanhaastajia tms. Suuria nuorisolaumoja reitillä yleensä on, mutta parempi niin kuin joku yksittäinen sekovaanija pimeän nurkan takana.
Tämä Hämeenkadun juttu oli ensitietojen perusteella luultavasti taas jonkinlainen parisuhdedraama. Se tässä nyt ihmetyttää kuinka näitä perhe- ja parisuhdejuttuja on nyt näin väkivaltaisesti alettu ratkomaan. Ei muuta keksitä kuin että henki pois. Aika äärimmäisellä linjalla mennään.
Keskustassa ei ole mielestäni oikein koskaan ollut mitään isoa ongelmaa. Välillä toki joku narkki tai mielenterveysongelmainen voi kiskaista ylärivin sisään, mutta se nyt on riski joka paikassa.
Ennenkuin nuo kävelykadut siivottiin niin olihan ne tympeitä paikkoja, mutta ei nekään pelottavia olleet.
Sanoisin, että keskustassa paskin paikka viikonloppuiltana on Koskarin suvannon puoleinen katos.
Romaneilla on oma kulttuurinsa. Ihmettelen vain mikä on muuttunut kun ennen oltiin enemmän puukkojen kanssa tai ammuskeltiin huoltoasemien pihassa. Seinäjoella ammuttiin baarissa ja nyt Hämeenkadulla. Onko heillä muutenkaan tapana kohdistaa väkivaltaa naisiin? Käsittääkseni suvun vanhin nainen saa sormia napsauttamalla “pojat” ruotuun. Jokin kunnioitus naisiin siis on ja enemmän kaiketi miesten välisiä olleet kahnaukset.
Jos on sukujen välistä riitaa, niin ei taida olla verikosto millään muotoa poistunut kulttuurista.
En ole asiantuntija aiheen suhteen, mutta aikaisemmin on strategisesti pyritty sijoittamaan riitaisat suvut pikkukaupunkeihin tai kuntiin. Tampere on niin iso, että noita kohtaamisia sitten tulee.
Toki melko spekulatiivista tämä puhe on, koska viranomaiset eivät ole tiedottaneet ja tuskin tiedottavatkaan. Surullinen tapaus.
Onneksi ei sentään tullut sivullisia uhreja.
Ei romanit edes voi periaatteessa muuttaa mihin haluaa.
Eli jos vaikka Vaasassa asuva romani haluaa muuttaa Lappeenrantaan, niin sen pitää kysyä lupa siihen Lappeenrannan johtavilta romaneilta.
Uhri kuollut, tekijä otettu kiinni Kurussa viime yönä.
Taitaa koston kierre olla valmis tämän tapauksen jälkeen.