Antero Mertaranta

Joo samaa mieltä, vois pikkuhiljaa siirtää Antsan matalalla vaaaarallisella sipaisulla kumoon ja vilttiketjuun!!

9 tykkäystä

Tänään oli kieltämättä aika vahvat Ilveksen lasit Antsalla päässä.

Paras oli mielestäni se kun kiekko siellä korkeuksissa ja huutaa “SINNE MENEE”.

13 tykkäystä

“Tappara on tämän yhden ketjun varassa. Se saa kiekon Ilveksen alueelle”.
Kerrro nyt Antero kulta ihan omin sanoin: Kuinka monella sylinterillä se kotijoukkue tänään kävi? Hä?

1 tykkäys

Kyllä kertoi lähetyksessä! Pientä rajaa dissaukseen!!

1 tykkäys

Ja vielä, että Tapola haluaa peluuttaa ykkösnyrkkiä maalin toivossa. Jännä homma, on se Tapola meinaa velho.

Sit oikeen kehu hienosta taktiikasta kun Levtchi teki maalin.

4 tykkäystä

Täältä lähti jo palautetta Mertarannasta c-moren suuntaan …aika on ajanut ohi ja pahasti …

21 tykkäystä

Onhan tää kaveri ihan fossiili.

JAAA SIELLÄÄ OON! Tuli kyllä yhtä komiasti, kuin Leijonien pelissä. No ei sitten ollutkaan.

3 tykkäystä

Kyllä aivan samaa mieltä. Lopettais jo jääkiekko selostukset ja pysyis vaan Suomi-Ruotsi yleisurheilussa. Väsyny äijä.

1 tykkäys

Alko vituttaa ihan helvetisti siinä “SIELLÄÄ OON!!”

2 tykkäystä

“NYT ON PAKKO TULLA ei vieläkään” tätä jaksaa kans toisinaa heittää ja vituttaa kuunnella jos vastustajaa hehkuttaa.

1 tykkäys

Tänne tartteis tuosta klipin muistoksi.

1 tykkäys

Ei näin voi selostaa.
Pitää olla puolueeton.

1 tykkäys

LinkkuPentti oli aikanaan jopa hauska, kun oli pihalla pelistä välillä, kun lumiukko. Mutta Antsan kohdalla jo pelkkä ääni alkaa ärsyttää ja siihen lisäksi on välillä ulkona pelistä, kuin ulkokaukalo kiekossa konsanaan. Tuo puolueellisuus vielä päälle, niin saadaan kyllä viimesen päälle raskas paketti aikaan.

6 tykkäystä

Antero Mertaranta on selostajan irvikuva nykyään, ei tee minkäänlaisia pohjatöitä ennen peliä, aivan pihalla kaikesta, hehkuttaa EHT ja Skoda Cup pelaajia kun muista tiiä mitään, ei edes yritä selostaa tasapuolisesti vaan on avoimesti toisen joukkueen puolella. Siis ylivoivaisesti surkein selostaja C-Moren rosterista

22 tykkäystä

Mä luulen että määkin laitan.

2 tykkäystä

Kyllä minäkin panin merkille Antsan puolueellisuuden. Osaksi se voinee johtua Tapparan paremmasta menestyksestäkin ja sellaisesta “Daavid vastaan Goljat” -asetelmasta. Altavastaajan puolella on monien vähän helpompi olla.

Keväällä 2009 pudotuspeleissä oli mielestäni Liigan televisioinnissakin jotenkin sellainen meininki, että nyt tarvitsisi saada jo uusi mestari, kun Kärpät oli vuosia dominoinut.

5 tykkäystä

Luulen että @Nuti on aika lähellä totuutta tässä. Peli vie Antsaa ja varmaan tämä kuvitteellinen altavastaaja-asetelma vaikuttaa. Jotenkin toivoisin armollisuutta kuitenkin, on se paljon hienojakin hetkiä välittänyt, ja jos ikä vaikka nykyään vaikuttaa suoritukseen, niin alkaa se vaikuttaa meillä kaikilla. Ärsytti kyllä minuakin, ei sillä.

1 tykkäys

Mertarannalla on jo pitkään tuntunut olevan jotain Tappara-antipatioita. Jääkiekkolehden jokavuotisissa toimittaja-ennustuksissakin (joissa siis eri jääkiekkotoimittajat veikkasivat runkosarjan lopullista järjestystä, pistepörssin voittajaa jne.) tainnut joka kerta aliarvoida Tapparaa.

Mertaranta ei ole tottunut kansallista sarjaa selostamaan, eikä yleisö ole tottunut selostuksiaan näissä yhteyksissä kestämään. Tietyt maneerit ja asenteetkin ovat varmasti aika huonosti sopivia nykyään välillä jo kohtalaisen puolueettomaksi ja tarkaksikin kehittyneeseen Liiga-selostamiseen yleensä.

Toisaalta verrattain ankeaa kuunneltavaa oli vastikään valtakunnankanavan olympiajääkiekkokin ilman Mertarantaa. Hauskinta ja lennokkainta taisi olla se, kun eri pelaajien laukaukset menivät toistuvasti “noin kuusi metriä ohi maalista”. Hah hah.