Areena: Ilveksen ottelutapahtuma ja yleisömäärät

4-0 maalin jälkeen mikrofonissa oli ilmeisesti ääniongelmia ainakin useamman minuutin jälkeen.

3 tykkäystä

Oli tämän sarjan paskin tunnelma. Mistäköhän johtui? :slight_smile:

3 tykkäystä

Tuulolan maali jäi kyllä kuuluttamatta, Sami taisi olla mykkäkoulussa hetken kun llveksen maali kyllä tuli volyymilla.

4 tykkäystä

Se on aina kaikkien etu,jos Hintsanen on mykkäkoulussa , tai mikrofoni mykistetty.

On sitten kyseessä juonto,laulu tai ottelu kuulutukset.

12 tykkäystä

Hintsasesta voi sen verran antaa posia, että mielestäni vetelee kyllä hyviä pressejä. Hoivassilan ohella kyllä liigan kärkipäätä näissä. Eilenkin mielestäni ihan hyviä kysymyksiä esitti Grönborgille ja englanniksi taitaa hyvin.

12 tykkäystä

Paljon riippuu huomisesta tuloksesta, mutta maanantaina on joko max 8000 tai sitten 12 000 katsojaa.

1 tykkäys

Paljon on myymättä paikkoja maanantain peliin, ilmeisesti Ilves-kannattajat hylkäsivät joukkueen? Ei sillä en itsekkään mene paikalle, mutta se johtuu henkilökohtaisesta syystä, ettei pääse paikalle. Kyllä joukkue nyt tarvitsee kaiken tuen ja sen kyllä voi yleisö tuoda, jos paikalle menee. Mitään vielä ole ratkaistu, vaikka Tappara katkon paikassa on. 0-0 tuokin peli alkaa ja vähintään se 60-min pitää pelata. Mutta ei Tamperetta voi kyllä jääkiekon pääkaupungiksi sanoa, kun ei hallit ole täynnä kun isoja pelejä pelataan. :disappointed_face:

5 tykkäystä

No missäs kaupungissa enemmän on yleisöä?

7 tykkäystä

Näitä pelejä on niin paljon, että en syyllistäisi liikaa kannattajia. On aikas tyyristä viedä perhe vaikka kuuteen paikallispeliin. Helposti tuhannen euron tujaus pariin viikkoon. Toki sinkuilla erilainen yhtälö, mutta ei silti halpaa.

14 tykkäystä

Missä otsikot ”kammottava näky Nokia areenan katsomokartassa” ?
-Tyhjiä paikkoja huomiseen peliin tuhansia

7 tykkäystä

Jo ne löytyy: Ilvekselle raju käänne? Tyly näky maanantain kohtalokkaasta Tappara-välierästä

2 tykkäystä

Ostin just 2 lippua, että älkää mua syyttäkö. Niin ja ostakaa nyt joku muukin tuonne meidän fanipäätyyn ja kaarteisiin, ettei tartte ihan yksin olla. Osa lippujen hinnasta kiertää Tapparallekin.

6 tykkäystä

Tämähän on Ilvekselle etu, ei kato ole niitä paineita niin paljoa kun ei ole tupa täysi :wink:

No olihan siitä jo juttua :sweat_smile:

”Kaikissa alakatsomoissa on tilaa, osassa runsaastikin. Yläkatsomoiden osalta lippuja on myyty jopa heikosti. Yläosat näyttävät olevan toistaiseksi pääosin tyhjillään.”

8 tykkäystä

Paukuttaa Ipan sometiimikin aika tavalla kontsaa ulos. Kyllä sinne väkeä kovasti koitetaan houkutella, ei vaan taida enään riittää.

1 tykkäys

Mun mielestä on vähän harhaanjohtavaa arvioida jääkiekkopääkaupunkia hallien täyttöasteiden perusteella, koska mitä enemmän nostat hallin yleisökapasiteettia, sitä pienempi hallin täyttöaste on ja mitä enemmän lasket yleisökapasiteettia, sitä suurempi hallin täyttöaste on. Nokia Arenassa on kuitenkin merkittävästi suurempi yleisökapasiteetti kuin monessa muussa Sm-liigajoukkueen hallissa. Voitaisiinhan Nokia Arenastakin poistaa käytöstä vaikka koko yläkatsomo tai muuttaa juoksuradaksi tms. ja täyttöaste nousisi huomattavasti, kun kapasiteettiin laskettaisiin vain alakatsomo, mutta ei siinä olisi järkeä, kun yleisöä on kuitenkin monessa pelissä enemmän kuin alakatsomossa on kapasiteettia. Niin ja hinnoittelu vaikuttaa myös.

Parempia mittareita jääkiekkopääkaupungille voisivat olla esim. yleisön kokonaismäärä, junioreiden määrä ja historian aikana voitetut mestaruudet. Nämä sitten vielä jotenkin suhteutettuna kaupungin kokoon, mutta ei ihan suoraan, koska mitä suurempi kaupungin koko, sitä enemmän tarjontaa erilaisesta vapaa-aikaviihteestä eli sitä enemmän kilpailua.

3 tykkäystä

Olen jopa pohtinut, että onko tulevaisuudessa kahdelle jääkiekon pääsarjan seuralle tarvetta? Vaikka Tampereen talousalue kasvaa ja muuttovoittoa on, ei he automaattisesti ole jääkiekon seuraajia? Riittääkö jääkiekon vetovoima kahdelle seuralle? Vai pitäisikö toisen keskittyä pelkästään jalkapalloon? :thinking: Juniori puolella tietysti ry toiminta voisi jatkua. Noh tämä on tietysti hieman rajua pohdintaa, mutta aikanaan kun kaksi seuraa on perustettu ei seurojen pyörittäminen ollut niin kallista kuin nykyään. Lisäksi Suomi köyhtyy kovaa vauhtia ja seurojen saama raha tulee kilpailun takia heikkenemään?

Yhdellä pääsarjan joukkueella 15-tuhannen katsojan areenan täyttäminen oli realismia. Kahdella ei edes nykyistä saada myytyä täyteen. :disappointed_face: Tietysti jos muuttovoiton kautta tulee uusia jääkiekon seuraajia se saattaa riittää?

Tuskin kumpikaan seura haluaisi lopettaa jääkiekkotoimintaansa pääsarjassa, kun perinteet on vahvat, eikä toisen seuran kannattajat haluaisi siirtyä kannattamaan toista seuraa. Kyllähän molempien seurojen yleisömäärät ovat kuitenkin sarjan kärkitasoa.

Miksi sun mielestä on niin tärkeetä, että se areena pitäisi aina saada myytyä täyteen? Ei niitä areenoita sillä lailla suunnitella, että ne aina myytäisiin täyteen. Mun mielestä on hyvin nousseet yleisömäärät molemmilla seuroilla Hakametsän ajoista, kun siellä oli se joku 5000 katsojaa tai vähän yli tyypillinen runkosarjan yleisökeskiarvo ja Nokia Arenassa on joinain kausina jopa yli 8000 katsojaa runkosarjan yleisökeskiarvo. Toki kustannuksetkin nousseet. Niin ja kyllä sen muuttovoitonkin luulisi kasvattavan yleisömääriä, mutta hiljalleen.

5 tykkäystä

Ei tuollaista kovin helposti tule tapahtumaan.

Kaudella 26-27 tulee Jokerit joka tuo katsojia, keväällä tulonjako on terveempi niille, jotka menestyy ja 27-28 kaudella on pelejä vähemmän.

Käytännössä suuri mahdollisuus, että tippuu seuroja, jotka eivät vedä Nokia Areenalle kuin 5-6k katsojia. Tervehdyttää.

Terve seura osaa myös sopeuttaa menot ja tulot, toisaalta jollakin oman kylän tähtipelaajalla voidaan saada katsojia enemmän joten laadusta kun maksaa niin se tuo rahat takaisin.

Merkkejä paremmasta on olemassa, sitä paitsi jos talous menee näin vielä kauan voi monta muutakin asiaa lopettaa kotimaastamme.

Molemmille seuroille on paikkansa, vaikka kannustaminen on kovaa ja välillä tuntuu menevän liiankin kovaksi niin Tappara -lasien takaa totean, että Ilveksellekin on tilaa tässä maailmassa.

6 tykkäystä

Voiko pitää paikkansa, että Tapparan päädyn seisomakatsomoon lippu maksaa tälle päivälle 47€?

Ja vielä kehtasivat valittaa Tapparan korkeista hinnoista.

2 tykkäystä