Areena: Keskustelua Tapparan ottelutapahtumista

Tässä muuten vielä keskustelun pohjaksi, tai muistutukseksi, tuo alkushow eiliseltä.

Omasta mielestäni tämä on ehdottomasti paras suoritus jos vertaa noita edellisiä. Tässä on nimenomaan sopivan lyhyt (ei väkisin ängetty 10min+ show) joka saa playoff tunnelmaa nostatettua! Tällä showlla on juuri se punainen lanka mitä ollaan etsitty ja pyydetty. Alkuvideo-Tunnelman nostatus-Joukkue jäälle.
Ja se että ilveksellä on joku “sarjakuva/animaatio/supersankari” teema, ei tarkoita että meillä pitäisi olla jokin “erityinen teema”. Meidän teema on Tappara ja jääkiekko, ja se näkyy.

En sano että tämäkään olisi täydellinen, mutta huommattavasti hienompi kuin edelliset. (Viim. vuoden playoff alku oli todella TODELLA sekava, joten en ymmärrä miten tätä sanotaan sekavaksi)

3 tykkäystä

Pitikös keksiä jotain uutta, vai kaivetaanko playout vuosien videot ja musiikit naftaliinista?

Missä tahansa asiassa uuden keksiminen ei ole se juttu, jos asiat menee huonompaan suuntaan.

Kyllä on aika kullannut muistot jos noihin haikaillaan takaisin :grin:

Tämä kiteyttää ongelman aikalailla täydellisesti jos minulta kysytään, ei DJ:ssä vikaa ole mutta kaverin täytyisi pysytellä sivummalla, antaa tilaa yleisölle ja paikan tullen soittaa oikeasti jotakin Tapparaan/Tampereeseen linkittyvää musiikkia mikä saisi hallin kiehumaan. DJ on vain another brick in the wall minulle ottelutapahtuman luomisessa mutta tämä ajattelumalli ei tällä hetkellä nyt toteudu.

7 tykkäystä

Tapparan alkushow tällä foorumilla on kuin Tapparan tweetit muiden jengien fanien mielestä.
Teki niin tai näin, niin paskaa tulee niskaan :smiley:
Tuohan on aika lyhyt ja ytimekäs show. Ehkä palaajat voisi tulla kentälle lähempänä Tappara-huudatusta, mutta muuten ihan jees.

2 tykkäystä

Tuo itse video on mielestäni ihan hyvä ja toimiva mutta ennen tuon pyörimistä tapahtuu kaikenlaista ylimääräistä mikä ei liity hommaan oikein mitenkään. En tiedä tulisiko noihin juttuihin suhtautua ikään kuin alkushowsta erillisenä osana mutta yhdeksi kokonaisuudeksi nuo käytännössä muodostuvat. Itsekin pidin tätä nykyistä alkushowta ensimmäisellä kerralla paljon vanhaa selkeämpänä kun luulin että esim. DJ SAMPL-osuus liittyi vain kertaluontoisesti Käärijän esiintymiseen.

No ainakaan Another Brick in the Wallia toi ei tuu soittaan vaikka maksettas, ehkä jos siitä olis joku trendaava video TikTokissa.

1 tykkäys

En tiedä, mutta voiko taustalla olla tekijänoikeudelliset seikat? Tuo olis kyllä perhanan hyvä biisi alkushowssa!

1 tykkäys

Periaatteessa kyllä varmaan voi olla että tekijönoikeudet estävät/kappaleiden käyttö ei ainakaan ole ilmaista mutta luulen että enemmän kyse on valitusta linjasta musiikkivalikoiman suhteen, tällä hetkellä aika suurta osaa repertuaarissa näyttelee nuoriin vetoavat Tiktok-biisit ja vastaavat.

Ehkä Prydzin versio “Proper Education” voisi toimia korvikkeena.

1 tykkäys

Jonathan Davidsson ainakin tykkää, kun toivoi haastattelussa, että sais Cha Cha Cha:ta lisää.

Tai sitte puhu jostain toisesta biisistä

1 tykkäys

Luultavasti puhui tuosta, hyvähän se toisaalta on jos pelaajatkin nauttivat nykymenosta. Kyllä me herra Jonathanille Cha Cha Cha:ta saadaan järjestettyä mikäli ensi kaudella rinnassa komeilee kirveen kuva. :slightly_smiling_face:

Saisko näistä tiktok biiseistä jotain listaa? Itse olen 25-v jonne ja en käytä tiktokkia. Mutta joo kieltämättä jos yritetään havitella laajaa ja sekalaista kohderyhmää brändinä, nii ihmettelen mitä helvettiä. Biisit ovat osa tapahtumaa ja siten myös osa brändiä joten hämmästelen, jos näin on. Katsoin tuon Tappata-Hifk alkushown tubesta ja mielestäni oli varsin passeli. Tuntuu että täällä palstalla tuo saa turhaan rapaa.

1 tykkäys

Tässä on ainakin lista lähes kaikista ottelutapahtumien biiseistä, tuolta niitä voi yrittää poimia ainakin saundin perusteella kun itsekään en juuri mistään trendeistä perillä ole. :sweat_smile: Samaa mieltä kyllä että nyt ei juuri ole selvyyttä siitä mille kohderyhmälle koko ottelutapahtumalla musiikkivalinnat mukaanlukien yritetään oikein flirttailla. Tähänkin asiaan kaipailen huomattavasti selkeämpää brändiä.

2 tykkäystä

Olikohan se viime vai sitä edeltävä jakso Urheilucastissa, kun keskusteltiin urheiluseuran brändistä/markkinoimisesta. Tuon jakson kyllä Tapparan markkinointitiimi saisi kuunnella :smiley:

1 tykkäys

Mä tuun katsomoon aina vasta juuri ennenkuin kiekko tippuu jäähän niin näemmä olin päässyt videoon.

2 tykkäystä

Mun mielipide kiteytettynä on se, että kiakko on lajina varsinkin playoffeissa sitä että isot parrakkaat miehet kolhuista välittämättä kamppailee toisiaan vastaan ja välillä meininki yltyy jopa väkivaltaseks. Tohon yhtälöön en mitenkään saa musiikiks taustalle niitä biisejä mitä nykyinen Tapparan DJ soittaa. Mutta onni on siinä että multa ei kysytä ja pääasia tottakai on se että yleisö viihtyy. Niin kauan kun kannu nousee ja paikalla oleva yleisö viihtyy mulle on aivan sama mikä siellä soi.

Perhana. Mä olenkin ihmetellyt missä meidän vakijärkkäri on mutta nyt selvisi sekin. :face_with_monocle:

2 tykkäystä