Areena: Keskustelua Tapparan ottelutapahtumista

Kiitos tästä tiedosta. Itse mietin juuri että muhun jätän reilun viikon päästä reppuni kun Kärpät otteluun saavun. Olin jo ajatellut jättää VR:n lokeroihin, mutta tämä onkin parempi vaihtoehto.

Tuli käytyä eilen todistamassa kaverin kanssa Tapparan voitto Areenalla. Samalla tuli kokeiltua ensimmäistä kertaa yläkatsomo ja k18-katsomo, jotka toimivat erittäin hyvin. Oma kokemus oli jopa niin hyvä, että pelin näki paremmin kuin alhaalta (disclaimer: en ole istunut 50e paikoilla).

Juomat olivat hinnaltaan ihan ok ja niitä ei joutunut kauaa jonottamaan vaikka väkeä oli suhteellisen paljon. Ainoa haitta isosta väkimäärästä oli hidas poistuminen.

Mutta sitten tämän postauksen “pihviin”. Mikä se jäähän heijastettava valoshow on? Mistä se kertoo? Miten se liittyy Tapparaan? Mitä hienoja visuaalisia juttuja siinä hyödynnettiin? Keskipisteeltä tuleva liekkipyörre? Viime vuonna kun kävin katsomassa peliä ja silloin jäälle heijastui jokin kone tai moottori, niin se sopi Tapparan imagoon. Ei sekään ollut kokonaisuutena mikään maailman säväyttävin, mutta kokonaisuus oli eheämpi ja toimivampi. Ehkä viime kauden kokemukset olivat nostaneet odotusarvoja, mutta tämän kauden versio ei vakuuttanut yhtään. 0/5.

3 tykkäystä

Se kone/moottori oli jo pari vuotta sitten, ensimmäisella kaudella uudessa areenassa. Mutta samaa mieltä olen koko ajan ollut, että se sopi jotenkin paljon paremmin Tapparaan ja siitä olis pitänyt lähteä jalostaan. Ehkä nyt sitten jotkut viisaat päätöksiä tekevät ajattelee, ettei kone edusta enää Tapparan identiteettiä, kun pelityyli on vedetty uusiks.

Jäähän heijastuksethan on nyt tän kauden showssa muutenkin ihan minimissä. Ne on mun mielestä ihan hienot ne keskipistettä kohti menevät nuolet siinä kun Tapparan joukkue tulee jäälle. Eivät tosin nekään mitenkään liity Tapparaan.

Tosin musta tuntuu, että niissä projektoreissakin on jotain häikkää tai ainakin kohdistukset tällä hetkellä pielessä, kun ne heijastukset ei tuu joka kohdasta oikein. Viime peleissä oon esim huomannut, että siinä isossa Tapparan logossa - joka heijastetaan keskelle pelaajien jäälle tullessa - ei vasen reuna mee oikein ja tasaisesti vaan siihen tulee sellainen “porras”. Ja pidemmän aikaa jo kiinnittynyt huomio siihen, että siinä kun ihan shown alussa Rike lausuu Live is lifen sanoja, niin B6-katsomon edessä siniviivan kohdalla jäähän heijastettavat kirjaimet on ihan epäselvää mössöö, niin kuin ne tulisi tuplana aavistuksen eri kohtiin, mutta osittain päällekäin.

1 tykkäys

Itse mietin eilen, että onko alkuvideot olleet koko kauden samat vai oliko uusi. Ainakin meni tunteisiin enemmän, voi tietysti olla, että lähestyvät pleijarit vaikuttaa ajatuksiin. Samalla katselin myös, että Rönni näkyi videolla todella useaan otteeseen. Onkohan video tehty ennen kuin kauden aikana yleisölle tietoon tullut uutinen oli tiedossa vai ei. En tarkoita etteikö Topia saa videolla näkyä, mietin ennemminkin että oliko joukkueella silloin oletuksena isompi esiinmarssi tälle kaudelle. Kovin montaa pelaajaa ei näytetä näin pitkälti videolla.

Mistähän johtuu, että viime peleissä joissa olen ollut ei ole avattu paloportaikkoja poistumiseen?

Nopeuttaisi merkittävästi ja vähentäisi painetta pullonkauloissa, eli rappujen yläpäissä.

1 tykkäys

Kyllä, jääprojektiot ovat omallekkin paikalle epäselviä. Varsinkin juuri nuo mainitsemasi tekstit.

Kuten olen aiemmin maininnut, olen lähtökohtaisesti ollut tähän alku show esitykseen suht tyytyväinen. Tämä kun käytännössä karsittiin täysin niin mielestäni nyt on helppo kehittää ja lisätä joitain elementtejä lisää.

Itse en ole ollut koskaan Tapparan jääprojektioiden fani, sillä usein ne ovat olleet kovin huonosti näkyviä, osin mainosten, osin hallin muiden visuaalisten efektejen takia(valotasot, pimeässä näkyy paremmin). Näissä erätauko showssa valo efektejä kaukalon osalta köytetään mielestäni hyvin, heijastamalla ainoastaan sinistä ja oranssia valoa kaukaloon. Tätä lisää.

Ilves käyttää omassa alkushowssaan samaan tapaan tekniikkaa, eikä juurikaan projektoreita. Lähes ainoastaan pelaajaesittelyssä projektiot käytössä, silloinkin juuri oikeaan paikkaan, eli valotaulun alle, mihin jää pimeä varjo muista efekteistä.

Jos projektioita haluaa käyttää, toivoisin jotain saman suuntaista kuin esimerkiksi tenniksen davis cup finaali turnauksessa oli. Eli korostetaan kaukalon elementtejä selkeillä väreillä jne.

Ja tiedän että tämäkin viestini aiheuttaa taas mielipahaa, joten sanon etukäteen taas, että omasta mielestä tässäkin asiassa laatu korvaa määrän. En mee pizzallekkaan ja sano että laittakaa kaikkia täytteitä.

1 tykkäys

Kyllä ainakin eilen pääsi noita reittejä. Samoin Ässät-pelissä viikko sitten.

1 tykkäys

Kiersin yli puoli areenaa yläkerrassa, eikä yksikään palo-ovi ollut auki välillä D8 → A-portaat.

1 tykkäys

Menit väärään suuntaan :smiley: N. D3 kohdilla oleva on ollut auki, joka johtaa siihen Ilveskaupan viereen.

2 tykkäystä

En nyt osaa sanoa oliko juuri tässä pelissä mutta kyllä, yleensä tämä porraskäytävä on auki.

2 tykkäystä

Kuunnellessani tässä kokoonpanoja tuli hiki ja paniikki. Siinä kohtaa me nesteessä olemme jos Kääriäinen ei toimikaan kuuluttajana ikuisesti ja maailman päätyyn.

11 tykkäystä

Täällä kun kaikki tieto on, niin koska Kääriäinen aloitti kuuluttajana Tapparan peleissä?

Ehdotan, että Kääriäisestä tehdään AI-versio, jolloin Tapparan kuulutukset kuullaan tämän synkän pallon elinkaaren loppuun saakka laadukkaasti.

16 tykkäystä

Samaa mietin Linkun kohdalla, kun Kiakkoradiota kuuntelin. Ääni on yhtä tuttu kun aikoinaan 80-luvun lopussa. Joskus bongasin Linkun selostuksena olikohan jotain Patrik Laineen maaleja, niin olihan se ihan erilaista kun Mertsin suusta… Tässä on toinen Tapparalainen ääni. Tässä menin vähän aiheen ohi.

Toivottavasti jotain uutta tulee alkushown osalta plejareihin. Uutta säpinää!

1 tykkäys

Toivottavasti jääprojektorit korjataan/suunnataan oikein pleijareihin.

Jotain häikkää siellä nyt on, kun joka kohdassa ei projisiot piirry oikein. Katsokaapa vaikka seuraavien pelien pelaajien sisääntulossa miten keskiympyrän iso Tappara-logo leikkaantuu kahtia (logon reunoista huomaa parhaiten).

Täytyykin yrittää huomenna paikallisessa tiirailla päädystä onko Ilveksellä samaa vikaa.

2 tykkäystä

Mua häiritsee tuossa joukkueen sisääntulossa pelaajien flegmaattisuus. On tulta, pauketta ja rokkia taustalla, mutta pelaajat valuvat kentälle kuin jätkän räkä. Pitäisi ottaa räjähtävä spurtti ovelta niin katsomoonkin välittyisi fiilis että nyt tullaan taistelemaan eikä neppailemaan.

14 tykkäystä

Oon kiinnitänyt tuohon samaan huomiota jo pitkään :smiley: Tuntuu että muut jengit oikein juoksee porteista pihalle. Tappara Heljangon johdolla kävelee :smiley:

Tapparan info-mailista kopioituna. Tiistaina väriä fanikatsomoon. :+1:t3:

Kausikorttilaisten joukkuekuva

Perjantaina lähetimme infokirjeen kausikorttilaisille tiistaina otettavasta joukkuekuvasta. Joukkuekuva otetaan jäällä ottelun päätyttyä kannattajapäätyä kohden.

Ottelun päätyttyä voitte siirtyä katsomoiden B8-oikea ja A8-vasen väliselle alueelle. Joukkue asettuu siniviivan tuntumaan jäälle, katseet keskiympyrään päin.

7 tykkäystä

Nähdäänköhän tänä vuonna playoffeissa päivitetty alkushow / sisääntulo? Viime vuonna muistaakseni vaihtui pleijareihin ainakin sisääntulobiisi mikä on ollut tämänkin kauden käytössä.

Itseäni tuo T.N.T / Tap-pa-ra kohta ei oikein sytytä kun ei siihen porukka lähde mukaan. Biisissä ei sinällään ole vikaa, mutta jää vähän pliisuksi kun fanikatsomossa noin viisi ukkoa huutaa sitä mukana. Muuten ihan hyvä alkushow vaikka olen sitä, mieltä että Nokia areenan tasoisessa paikassa siitä saisi vielä selvästi paremman.

Sisääntulobiisi on ihan toimiva ja sen viimeisenä kaikista vaihtaisin. Synametallijyrät toimii aina kunhan on kunnon paukut + tulta ja savua. Mielestäni paras sisääntulobiisi Tapparalla on ollut se Hakametsän aikoina kuultu Nightwishin Last Ride Of The Day. Vähän samaa meininkiä on esim. Sabatonin Great War -biisissä. (Tämä on kyllä jo SHL:ssä Leksandin käytössä)

1 tykkäys

Olettaisin että muuttuu. Tappara on tosin selvästi viime vuodesta huomannut sen, että alkushow ei olekaan erityinen vetovoimatekijä ottelutapahtumassa, sillä tänä vuonna alkushowta on mainostettu selvästi viime vuotta vähemmän.
Viime vuonnahan alkushow muuttui kaudenkin aikana pari kertaa.

Eiköhän tuo some-pätkä jotenkin näy myös alkushowssa. Viime kaudellahan pommien määrää lisättiin playoffseihin isosti.

1 tykkäys