Siis mikä tää emojicam on?
@HirvaskankaanMcGyver Varmaan tästä ketjusta löytyy ottelutapahtumasta vastaava. Kuten jo Arenan avausviikonloppuna todettiin, homma on vähän otona hoidetun oloinen.
Siis mikä tää emojicam on?
@HirvaskankaanMcGyver Varmaan tästä ketjusta löytyy ottelutapahtumasta vastaava. Kuten jo Arenan avausviikonloppuna todettiin, homma on vähän otona hoidetun oloinen.
Yleisö tuntuu diggaavan emojicam jutusta niin miksi ei?
Mun mielestä tuossa emojicamissa ei ollut mitään vikaa. Siihen on kuitenkin valittu etukäteen joku, joka haluaa sen tehdä, niin ei tarvitse itse pelätä sellaiseen joutumista yllättäen. Eli peukku täältä tuolle
Oikeastiko diggaa? Sittenhän siinä ei ole mitään vikaa. Mutta hyvä, että poimit viestistäni vain tuon kohdan.
Noh ehkä seon pientä alkukankeutta mutta äänentuloja voisi hivenen säätää ettei korvat lyö verille kun joku siihen kysyttäessä huutaa. Ei muuten valittamista ei sitä onneksi tarvitse katsoa, kunhan ääni olisi hitusen hiljemmalla.
Koko Tapparan ottelutapahtumasta sai täydellisen kuvan tänään, kun Kalinka raikasi Areenassa ja Tapsu veti samaan tahtiin Kalinkatanssia. Jotkut katsojat näyttivät olevan pöyristyneitä, kun mieleen tuli ehkä ajatus, että nytkö se Venäjä on hyökännyt. Itseäni kyllä aika lailla huvitti. Ei tosin positiivisella tavalla.
Mikähän tässäkin on taustalla. Tapparan toimistolla vedetään nyt ihan päin… Käytännössä kaikki.
-Ekalla mainoskatkolla tulee katsomoon oven takaa biisin tahtiin pomppien ja heiluen. Taas juontamalla “kättä yhteen!”
Ja tämä sama homma jatkuu erästä ja ottelusta toiseen. Jossain perhepelissä menee joo, mutta joku roti nyt. Pitäs keksiä vähän muutakin kun maskotin hypettämistä.
Heh, kieltämättä välillä tuntui siltä, että olenko tullut tänne katsomaan Tapsua, kun tuntui näkyvän screenillä useammin, kuin esim. hidastukset.
Toivotaan, että tälle asialle oikeasti tehdään jotain ennen ensi kauden alkua. Kerran tullut käytyä uudella areenalla ja mieleen jäi juurikin kiusalliset juonnot ja Tapsu ( ) pomppimassa milloin missäkin, pari kertaa häiritsevästi naaman edessä pelin ollessa käynnissä katsomon osassa jossa istui lähinnä aikuisia.
Eikös sinne vois tapsulle ihan oman katsomolohkon tehdä peleihin? Niin tyhjät katsomot että ei olis sen puolesta ongelma. Sais siellä ihan rauhassa touhuta eikä häiritä kenenkään pelin seuraamista.
Ja jotenkin kyllä vedetään niin vihkoon tää koko areenan “show”. Niin muovinen kun vaan voi olla.
On kyllä pakko sanoa että tämä murskakritiikin vyöry menee nyt pahasti yli. Näyttää olevan muotia: Kun tuokin haukkui, niin minäkin haukun, hähhähää!
Vahvasti näyttää siltä että kun peli on enimmäkseen voittavaa, niin haukkumisen kohde pitää löytää jostain muualta – ei voi mennä edes Heljangon tai Tapolan ketjuun manaamaan, perkele. En väitä että homma olisi täydellistä, eikä siinä olisi parantamisen varaa, mutta jotain rotia nyt tähän touhuun.
Haukkua osaavat koiratkin. Kääntäkää edes kritiikkinne siihen muotoon mitä siellä hallilla pitäisi olla, jos foorumin täydellinen ohjelmatoimisto olisi asioista päättämässä.
Mulle tulee äkkiseltään sellainen mieleen, että jokaisen erän ensimmäisellä mainoskatkolla voisi ottaa nopeat kommentit pelistä. Siellä on Tapparan monitoimimies Mäntylää ja Niemistä aina paikalla. Tai sitten tähtien valitsijalta nopeat kommentit. Toisen mainoskatkon voisi ainakin käyttää per erä tuohon. Tulisi heti lisäarvoa paikalla oleville.
Joka pelis on myös ne Alumnit valittemas parasta pelaajaa. Käyttää niitä hyväks ja pientä koostetta urasta ja komenttia tosiaan mainoskatkolla.
Jep. Niitä tarkoitin noilla tähtien valitsijoilla.
Minä käyn jäähallissa lähinnä katsomassa jääkiekko-ottelua, jonka ympärille on rakennettu jonkinlainen show. Tätä kutsutaan ottelutapahtumaksi. Jos ottelutapahtuma epäonnistuu viihdyttämään minua tai saa oloni epämukavaksi, en tule uudestaan. Ei minun tehtäväni ole ideoida tapahtumaa sitä varten palkattujen ammattilaisten puolesta. En konserttiinkaan mene kuuntelemaan itse kirjoittamiani biisejä.
En ole haukkunut Tapsua tai mitään muutakaan, päin vastoin, olen ollut ihan muina meloneina muutaman kerran ottelutapahtumassa Areenalla, ja lähinnä ihastellut kirkkaita valoja. Ja ennen kaikkea ledi-kaukaloa, se “siniliekkinen” efekti mikä laitoihin tehdään hallin ollessa pimeänä on oikeasti minusta siisteintä hetkeen ja tykkään siitä kovasti.
Sen sijaan…
…jotain tämän suuntaista olen jossain toisessa ketjussa ehkä viime kaudella tai tällä kaudella (vuodet sumenee tässä koronaputkessa) sanonut ennenkin, että nyt kun on tehty ihan tosi hyviä tuotantoja kuten Kirveslive ja KirvesCast, niin älkää nyt hyvä ihme heittäkö näitä oppeja mihinkään roskikseen, vaikka korona helpottaisikin.
Tapparan “omat” kommentaattorit integroituna ottelutapahtumaan tuottaisivat selkeää lisäarvoa myös paikan päällä, ja muutenkin olisin monien muiden lailla sitä mieltä, että tärkeintä ottelutapahtumassa olisi substanssi eli lätkä, ei mitkään päälleliimatut show-elementit. Olisi kovin toivottavaa että tavoitteeksi otettaisiin maailman paras _jääkiekko_elämys, joka tarjoaisi sellaista tunnetta, tunnelmaa ja myös analyysia, mitä kotisohvalta ei voi saavuttaa. Ja tämä kaikki toki uuden areenan, älykiekkohommien ja super-duber-multimedia-kanavien kautta mahdollistettuna rinnakkain sekä verkkokalvoille että vaikka ottelulipun/kausikortin kautta avautuvalla kanavalla käytännössä kaikilta löytyvän älylaitteen kautta.
Ottelutapahtuman kehittäminen on minusta ihan oikeasti tärkeää pitkän aikavälin liiketoiminnankin kannalta. Maailma on niin täyttä mitä ihmeellisintä ja hienointa/ älykkäintä viihdykettä vain klikkauksen päässä, että tuo live-elämäys pitää asap viedä uudelle tasolle. Eikä sen siis todellakaan tarvitse olla kaiken mitään digi-ihmeitä, vaan kuten sanoin vähän aikaa sitten, myös katsomokulttuuriin jotain uusia tapoja kokea yhteisöllisyyttä ja yhteyttä muiden kannattajien ja joukkueen kanssa hyvinä ja huonoina hetkinä.
…lisään tähän vielä, että esimerkiksi valmentajien lehdistötilaisuuden pitäisi pelin jälkeen kuulua pakettiin sekä screeniltä että lipun ostaneen applikaatiosta, jos haluaa kuunnella infon samalla kun kävelee/ajelee kotio päin. Kaikki tämä olisi varmaan ihan tehtävissä, kunhan kokonaisuus hahmotettaisiin nimenomaan asiakkaan näkökulmasta eikä toisistaan erillään olevina kokonaisuuksina kuten Areenan tekniikka, show tai “show”-elementit, katsomotoiminta, oheispalvelut, Tapsu, Kirveslive, joukkueen esiintyminen jäällä.
Asiakkaalle, fanille ja ihmiselle nämä kaikki näyttäytyvät yhtenä kokonaisuutena.
Joku voisi laittaa kehitysehdotusta toimistolle, että Tapsun päätä pitää pienentää ja reilusti.
Jäikö muuten kukaan eilen pelin jälkeen kuuntelemaan Rauhalan haastattelua? Oliko siellä paljon porukkaa paikalla? Missä se haastattelu edes tapahtui/näytettiin?
Itse kuulin vain kuulutuksen asiasta, mutta en jaksanut jäädä selvittämään että missä sen haastattelun mahdollisesti näkee.