Mä olen kyllä mahdottoman hämmästynyt. Siis Tapparan kannattajat eivät osaa hakata enää käsiä yhteen? Tässä olisi hyvä myyntituote shoppiin, jokin päiväkodista tai alakoulusta tuttu taputusjuttukurssi. Tuohon taputukseen voisi samalla yhdistää ytimekkäät kannatushuudot.
Tuolla räikkäputiikissa näytti olevan melkein oikeissa väreissä kestoläpsytin.
Mahtaisiko siitä olla apua, kun yksi käsi riittää.
https://www.soitinasema.fi/product/8239/plastic-go-go-hand-clapper-stagg-vsp
Läpsyttimiä käytetään siksi, kun ne on jaettu penkeille niin jokainen on”pakotettu” ottamaan ne käteensä ja sitten aika pienellä vaivalla saa ääntä tuotettua. Lapset varsinkin tykkää. En aivan ymmärrä tätä vinkumista läpsyttimistä, kun samalla valitetaan tunnelman puuttumista.
Läpsyttimet on niin keinotekoinen tapa luoda ”tunnelmaa” niin en yhtään ihmettele, ettei niistä kaikki tykkää. Ja ainakin omasta mielestä taputus kuulostaa 100x paremmalta kuin läpsyttimillä tehty ääni
Taputtaminenkin on kyllä taito siinä missä muutkin asiat. Tai ainakin itse, kun lyön vasemmalla kädellä oikeaa kämmentä saan yllättävänkin kovan äänen aikaiseksi eikä kädet läiskähdä kipeästi. Toisin päin lätkiessä ääni jää paljon vaimemmaksi vaikka hutmii kuin heikkopäinen. Olen toispuoleinen taputtaja.
Minä en vaan ymmärrä sitä eroa, että onhan meille kädetkin jaettu ja pienellä vaivalla sekin äänentuottaminen onnistuu? Joo ymmärrän, että esim. lapset voivat innostua värikkäästä pahviläpsyttimestä, mutta miksi aikuinen läpsyttää sitä pahvia, muttei käsiä? Ihan ekologinen juttu, ihan turhaa jätettä nuo läpsyttimet.
Ei muuta kuin taputtamaan sitten vain
Syytä ei voi tietää mutta kunhan nyt jotain ääntä saisi
Meilläkun kaikilla on hieman erilainen tuo kuulon anatomia, niin minulla tuo läpsyttimillä tehty (vieressä viuhdottu) ääni ei tunnu hyvältä korvissa vaan aiheuttaa epämiellyttävän tunteen korvissa. Tätä ei tapahdu taputtamalla, liekö jotenkin terävämpi & kovempi äänialue kyseessä.
Ihminen on laumaeläin. Tarvitaan liideri, jota seurataan. Sama ilmiö oli havaittavissa pandemian alussa: En laita maskia ruokakauppaan, koska muillakaan ei ole. Nyt on puolestaan noloa olla se ainoa maskiton. Jos halutaan ääntä koko halliin, niin joka katsomonosaan pitää palkata ”esihuutaja”.
No siellä kulmassa istuivat ihan alariveillä ja edessä oli samat korkeat pleksit kuin päädyssäkin. Ihan hyvin niinkin pienen porukan istuallaan tekemä kannustus kuului A10 katsomoon.
Olen kanssasi aivan samaa mieltä ja tärkein olisi se, että siellä on ääntä ja tunnelmaa… mutta se on kuule ilmeisesti nyt väärin kannatettu, kun ei itse mitään ääntä välttämättä pidetä, mutta läpsyttely nyt vaan on periaatteesta väärin.
Juu itsekkään en ymmärrä läpsyttimien kritisointia. On kuitenkin fakta että jos niitä on jaettuna hallissa on kannatus kuuluvampaa. Mutta se on ilmeisesti vääränlaista kannatusta. Ilmeisesti kaikkien pitäisi hyppiä ja huutaa koko pelin. Käsien taputtamista vastaan minulla ei ole mitään. Mutta ilman läpsyttimiä niin Hakametsä kuin Areenakin on oleellisesti hiljaisempi. Luulenkin että yksi syy siihen miksi läpsyttimiä kritisoidaan että ne peittää alleen kannatus laulut. Mutta silloin niiden jotka tykkää hallissa laulaa/huuta pitäisi käyttää ääntä enemmän. Ja käyttää sellaisia lauluja joihin läpsyttimillä on helppo yhtyä laulua rytmittämään.
Minä ainakin vain ihmettelin sitä eroa, että käsien läpsyttäminen vaikuttaa selvästi “vaikeammalta”, kuin pahviläpyskän läpsyttäminen.
Itse olen taas ekologian kannalta läpsyttimiä “vastaan”, enkä myöskään hirveästi välitä sen mekaanisesta äänestä. Siksi haluaisin kovasti sitä, että ihmiset alkaisivat taputtamaan käsiään. Pahoittelut, jos tuli fiilis, että läpsyttäminen olisi jotenkin väärin kannattamista.
Ennen kuin läpsytinkeskustelu lähtee täältä täysin käsistä, niin jatketaan sitä aiheeseen osoitetussa ketjussa. Pitäydytään täällä Areenan seisomakatsomon problematiikassa.
En suoraan sinua tarkoittanut ja olen myös kanssasi samaa mieltä, että voisi olla ekologisesti hyvä olla muu vaihtoehto niille. Toki onko pahvi kierrätettynä kuinka paha…? Onko se kuitenkin parempi vaihtoehto kuin muovi, vaikka muovi olisi kestävämpi? Olisiko muovillekin joku parempi biohajoava vaihtoehto (nykyään kuitnenkin lusikoita ym. aterimia tehdään jostain biomassasta)? En ole alan asiantuntija…
Eikö hallissa pitänyt olla hyvä tunnelma ilman sinioranssejakin… Mihin se tunnelma meni? On kulunut jo monta vuorokautta niin tarttis varmaa poliisille tehdä ilmoitus katoamisesta. Niinhän täällä väitettiin että tunnelmaa oli ilman SO:takin
Kyllä kaikki tietää että Sinioranssit on Tapparan pelissä tunnelman luojia, vaikka joku yksittäinen kommentoija jaksaa muuta väittääkin. Jotenkin väsynyttä täällä juhlia tunnelman puuttumista kun 99% tietää kyllä SOn tärkeyden ottelutapahtumissa.
Toivotaan että seisomakatsomot saadaan nopeasti käyttöön.
Sinioranssit antavat sellaisen kuvan ettei voi edes väliaikaisesti kannustaa istualteen = boikotoivat ja sitten 10 ranskalaisen porukka saa halliin meteliä. Tämäkö on sitten oikea tapa toimia?
Hyvin kyllä huusivat ja paukuttivat pleksejä… Joku tokaisi, ettei vaan uuden hallin pleksit heti hajoa.
Olikohan myös mikitystä lisätty sillä tuntui äänet kuuluvan kentältä hyvin?