Meet yksin! Yhden miehen protesti kaikkia vastaan! Ja kaikkien puolesta!

JÄNISRÄIKKÄ STAGG
Wooden Ratchet.
Meet yksin! Yhden miehen protesti kaikkia vastaan! Ja kaikkien puolesta!
Ryhmäkuri, ryhmäkuri!
Seisomakatsomo ei tule siirtymään missään tapauksessa, se on tänään varmistettu. Palveria on pidetty tänään ja mahdollisesti Kalpaa vastaan päästään availeen ääntä ensimmäistä kertaa uudella hallilla.
Seisomakatsomot pitää laittaa kuntoon.
Keskustelu kuitenkin pyörii aivan liikaa yksittäisen faninurkkauksen ympärillä. Varsinkin tässä valtavassa areenassa, jossa akustiikka imee äänekkäänkin kulmauksen toiminnan entistä huomaamattomammaksi.
Kaikkien osapuolien pitäisi miettiä, miten koko areenalle, kaikkiin katsomoihin saadaan tunnelmaa ja osallistumista. Miten aktivoidaan myös kaukana fanikulmasta olevat katsojat ja muutenkin suuri enemmistö osallistumaan. Miten esimerkiksi dj voi palvella tätä tavoitetta, tai sitten suorastaan estää sen toteutumista. Tai miten faniryhmät voivat omalla toiminnallaan palvella tätä tavoitetta, tai sitten olla edistämättä sen totutumista.
Toki ensin pitää päättää myös, onko sellaista tavoitetta, että tämä olisi kaikkien yhteinen juttu. Erilaiset katkarapu/pukumies jne. ilmaisut viittaavat siihen, että ei ehkä ole.
Aika paljon on nyt lyöty sellaista korttia, että “13 000 oli hiljaa, kun ei ollut Osastoa/Sinoransseja”. Muistin virkistämiseksi: Hakametsän viimeisessä esimerkiksi sai seistä ja pomppia. Paljon vihatut läpsyttimet oli poissa. Hallissa vallitsi C-päätyä lukuunottamatta lähes täydellinen hiljaisuus, pl. viimeiset minuutit. Ei se ollut siitä kiinni, onko faniryhmä paikalla vai ei.
Areenassa ei ole tunnelmaa tulevaisuudessakaan, jos kannatus ajatellaan ulkoistettavan yhteen fanikulmaan.
10 henkilön Rouen porukka piti ääntä hallissa tänään ja kyllä istuen.
Kyllähän vieraspeleissä lomareissulla on aina hauskempi heilua ja melskata, kuin työpäivän jälkeisenä arkipäivänä.
Itse en varmaan vastaavassa tilanteessa pysyisi seisaallani muutenkaan.
Toki sekin vaikutti, että istuivat kulmassa, eikä päädyssä. Sieltä kuului pienemmänkin porukan kannustus toiseen päähän (ainakin A-puolelle), kun pleksit ei estäneet ääntä.
Eiköhän se näin mene. SaiPa peli pitää vielä kestää ja sen jälkeen saadaan suunniteltu katsomo käyttöön. Ei voi ainakaan mitään selityksiä katsomorakenteista olla enää 20.12.
Kuului kyllä hyvin myös kauas B-puolen rapuleipäkatsomoon. Jos samalla tavalla huutaneita ranskalaisia olisi ollut vaikka 50 tai 100, niin sehän olisi ollut kuin Rouenin kotipeli.
Ja kulmapleksi oli about kohtisuoraan välissä.
Näin juuri, eli nyt vaan SO ääntä halliin tänään vaikka vielä jouduttekin istumaan!
Ehkä sekin edesauttoi myös kuuluvuutta, että ihan koko muu halli oli hiljaa Yritin pari kertaa alkaa edes perinteisiin Tappara! ja Tap-paa-ra! chäntteihin ja aika yksin sitä sai huutaa
Kolme kertaa periaatteesta yritin, sitten luovutin. Pitäkää tunkkinne.
Miksi istuva SO on tikunnokassa? Yleisöä oli 3800, joista Sinioranssien porukkaa kourallinen. Tuosta porukasta, kun edes puolet pitäisi jotain ääntä niin Sinioranssien panosta ei edes huomaisi. Kulttuuri rakentuu todella hitaasti, mutta jos saataisiin edes se käsien yhteen lätkintä tapahtumaan.
Se on vähän kuin Juicen laulusta: Ei haluta me viihtyä, vaan että meitä viihdytetään.
Mä itse olin yllättynyt kuinka hyvin jengi läpsi käsiin. Tein samaa läpi ottelun ja samalla tajusin, että on tää hienoa kun niitä paperisia (ärsyttävän kuuloisia) läpsyttimiä ei ole. Maski päässä en äänekkäästi kannusta verbaalisesti mutta käsillä toki.
Mä itse olin yllättynyt kuinka hyvin jengi läpsi käsiin.
Mä taas koin, että melkein kukaan ei taputtanut, jossain ylivoimatilanteessa ja maalin jälkeen ehkä joo, loppua kohden ehkä ihan vähän enemmän, mutta meno oli kuin luterilaisessa kirkossa eka ja toka erä ainakin. Läpsyttimistä voi olla mitä mieltä tahansa, mutta ainakin ne sai monet ihmiset, jotka ei taputa, pitämään edes jotain ääntä. Suunnittelisivat kestoläpsyttimet, niin voisi niitä vaikka ostaa esim. Tapparashopista tai jotain.
Nahkaläpsylle
Suunnittelisivat kestoläpsyttimet, niin voisi niitä vaikka ostaa esim. Tapparashopista tai jotain.
Paukkunahasta hanskat.
Mikä noissa läpsyttimissä aiheuttaa sen, että sitä läpsytellään? Henkinen lupa, kun sellainen on oikein sitä tarkoitusta varten jaettu? Nolottaako käsin taputtaminen? Ilmeisesti ihmiset eivät ole taputtamatta käsiä sen takia, kun eivät halua ääntä tai liikuttaa kättä, kun läpsyttimen kanssa taputtaminen onnistuu?
Kulttuurinmuutos tässä pitäisi saada aikaan. Jos tulet tapahtumaan, niin pitäisi olla jopa hieman kiusallista, jos et osallistu kannustamiseen. Suomalaiset tekevät aina sen, mitä isoin osa tekee; jos ei kannusteta, niin ei kukaan uskalla kannustaa. Jos vaikka 90% kannustaa ja taputtaa, niin ei siellä ne viimeisetkään viitsi olla osallistumatta.
Mun mielestä olisi hienoa jos fani tuotteena löytyisi jänisräikkä Tapparan väreissä. Yhdistyisi meteli halliin ja seuran värit näkyviin. Niiden aiheuttama ääni saisi vastustajan kannattajat raivon valtaan! Ja niin kuin alla olevasta linkistä näkee niitä kai pidetään soittimina kun soitinasema niitä kerta myy!
Wooden Ratchet.
Jänisräikälle peukku. Ja siedettävä äänihän siinä on, ei se ole mikään vuvuzela.
En tiedä onko se yksinkertaisesti vaan se, että läpsytellä voi yhdellä kädellä, taputtaminen vaatii “normaalisti” toteutettuna kahta kättä. On sitten helpompaa ja näin ollen laiskatkin viittsivät sitä tehdä. Pitäis kysyä niiltä, jotka ei taputa silloin, kun ei ole läpsyttimiä?