No nyt tuli eräässä Facebookin ryhmässä vastaan sana mitä en ole kuullut ikinä.
Avoppi, joka siis tarkoittaa avopuolison äitiä.
Kyllä rupes ärsyttään heti ![]()
Tuo sana vai sen tarkoittama henkilö ![]()
Facebookissa kysymys kuka hän on? Ja kuvassa on joku luonnonvarainen lintu esimerkiksi Varpunen. Ei varpunen voi olla hän.
Sitä ei tarina kerro… ![]()
Luulin, että en ärsyynny yleisestä tavasta puhua/ sanoa asioita, mutta olen kohdannut kryptoniittini:
lauseet somessa:
“tästä voisi joku ottaa kopin.”
“tässäpä loistava liikeidea jollekin” tms.
a) mikset ite ota koppia asiasta, jos se on sellainen, mistä jonkun tarvitsisi ottaa koppi? Miksi oletat muilla olevan tähän aikaa, jos sinullakaan sitä ei ole?
b) Oletko varma liikeidean loistavuudesta? Jos se olisi loistava liike-idea ts. rahan tekeminen olisi lähes elviö, mikset itse ala takomaan rahaa? Jos olet tehnyt jonkun arkisen havainnon jonkun esineen/asian/ palvelun tarpeellisuudesta, oletko varma, että muilla on sama tarve? Oletko myös laskenut kulurakenteen auki, kartoittanut markkinatilanteen jne., jotta oiekasti voidaan todeta liiekidean olevan loistava?
Repee peliverkkarit AINA (esim. juuri äsken) kun näitä tulee vastaan!
“Ai ettien että”.
Tota on nyt alkanut viime aikoina kuulumaan joka suunnasta. Kaikki käyttäjät pitäisi ampua katapultilla aurinkoon.
Onkohan kaikki olevinaan meneviä sijoitusammattilaisia, vai mikä glamouri on sanassa pinna. Sitä käytetään sumeilematta sanan prosentti sijasta. Ihan vaikka vaan puhuttaessa maidon hinnasta, levymyynnistä tai asuntorakentamisesta. Esim. Puoli Seiskan Mikko ei tunnu osaavan sanoa sanaa prosentti lainkaan. Todistaako, ettei hän ainakaan kuulu boomereihin. ![]()
Korona
Rauman Lukko on suomenmestari
Mä olen kyllä paljon puhuttu “boomeri” ja kyllä, käytän usein työssäni sanaa pinna. Kun kirjoitan sähköpostia, niin käytän prosenttia. Ei ole lainkaan ärsyttävä termi tuo “pinna”.
En jaksanu selata ketjua, mutta
”Se on juuri näin”
”Se on juurikin näin”
Eiköhän täällä jokainen puhu omasta mielestään. Mutta kun meikäläisen kanssa käyttää sanaa “pinna” prosentin sijasta, niin tietää minun ajattelevan, ettei tuo kyllä ole se mitä Perttulan Antti opetti. Liigassa on kyllä syytä aina napata se kolme pinnaa. Ipaltakin. ![]()
Pikkulauantain kreisibailaus vei terän wörksopilta. Tuursdaagin aamupalaveerus oli monella etänä ja mutena hotlasta. Läpändeeros ei irronnut, dimäändit jäi piippuun ja taagetit hyhmäisiksi. Eipä siinä, tulipa ainakin tiim spirittiä parannettua. Ainoo nega oli, et se dinnerin broisku oli niinku raakaa ja meikämandoliinilla meni jo etkoilla paremmat seppälät vaihtoon.
Niinku, se kuuluu ainakin nuorison puheessa joka lauseeseen ja usein monta kertaa.
Ja eritoten nuoret likat käyttää jatkuvasti “siis oumaigaad”. Kaipa se kuuluu nykynuorison puheenparteen.
“Niinku” on huomattavasti parempi “apusana” kuin ■■■■■■
Onko se prossa parempi kuin pinna? ![]()
No, ainakin prossa tarkoittaa oikeaa asiaa loogisesti ja matemaattisesti. Eli onhan se parempi, tottakai. ![]()
Tunteroinen. Ei tarvinne suurempia perusteluja.
Olen saattanut mainita tämän jossakin joskus, mutta “runkkari” kun puhutaan runkosarjasta.