Asia, joka "avautui" minulle

Mä oon sairaan laiska harjoittelija ellen mä koe että siitä harjoittelusta olisi hyötyä muillekin. Jos pelaisi joukkueessa, mun hyvästä kunnosta olisi hyötyä myös joukkuekavereille.

Jotain tarttis keksiä.

Eikö sinulle tule kunnon treenin jälkeen sellaista euforiaa lähentelevää tunnetta?
Treenaaminen on lopulta aina itseä varten. Oli kyseessä yksilön harjoittelu tai joukkueessa harjoittelu. Treenaamisen tarkoitus on kehittää yksilöä.
Tottakai joukkueurheilussa tullaan myös taktiikoihin yms., mutta mitä parempi on yksilö, niin sitä helpompi on toteuttaa sovittuja kuvioita.

E. Ja jos on hyvässä kuosissa, niin tyttöystäväkin tykkää. :wink: Eli hyötyä on muillekin… :+1:

1 tykkäys

Tulee, mutta tällä hetkellä kynnys lähteä treenaan on silti jotenkin niin iso. Ennen armeijaa homma rullasi hienosti omalla painollaan.

Totta tuokin. :grin:

Onko sinulla kilpailuviettiä?

Itsellä oli pitkään ongelmana ns. itselleen tekeminen, kunnes löytyi taas laji missä voi kilpailla. Vaikkakin harrastehengessä.

1 tykkäys

Kyä sitä löytyy. :smiley:

1 tykkäys

Mä oon sairaan laiska harjoittelija. Ongelma on siinä, ettei jaksa aloittaa harjoitusta. Hyvä motivaattori on pakko. Pallopelit sitten erikseen (eikä ihan noinkaan, lenttis ja tennis esim. ei kiinnostele yhtään).

Kyllä hyvä olisi olla paremmassa kunnossa. Säbässäkin on päässyt paremmin paikoille hitaampia vastustajia vastaan, vaikka pisteitä tulee samaan tahtiin kovemmassakin temmossa. Nimenomaan siis tuo räjähtävyys olisi kehityskohde. Ja tietty löysän massan vähentäminen → nopeuden kasvattaminen. Kävelykuntohan on oikein hyvä.

1 tykkäys

Niinpä… Se pitäisi löytää.

Tänään valkeni meikäläiselle, että toimitusjohtajamme koko nimi on niinkin komea kuin Simo-Mikko Yrjänä Leinonen.

19 tykkäystä

Jäin pohtimaan koska vanha Jäähovi purettiin ja löytyihän sekin tieto.
Samalla löysin itselleni ihan uuttakin tietoa.
Ilvekset tehneet hyvät hillot Jäähovilla!?:hushed:

Jäähovin moottorihotelli valmistui vuonna 1965 Hakametsään, Hervannan valtaväylän itäpuolelle nykyisen Halpahallin rakennuksen paikalle. Alueen asemakaava valmistui
vuonna 1964. Ilvestuki ry vuokrasi maa-
alueen kaupungilta ja rakennutti paikalle motelli-
huoltoasema Jäähovin, jonka pyörittäjäksi ryhtyi Kesko. Jäähovin vuokratulot olivat
merkittävä tulonl
ähde Ilvekselle vuosikausien ajan. Jäähovi purettiin huonokuntoisena vuonna 1998 ja sen perinteitä jatkaa Ravintola Jäähovi (Sammon valtatie 7)
Uudenkylän liikekiinteistössä. (
Jäähovi pannaan maan tasalle 1998; Elämäni kauppa. Jäähovi avasi Ilveksen rahah
anat 1998)

https://www.tampere.fi/liitteet/k/6Me1Q4yhg/Katsaus_Hakametsan_maankayton_historiaan_15102013.pdf

1 tykkäys

YLE:llä on televisioajankohtaistoimittajina Marja Hintikka ja Marja Sannikka. Vuosien ajan kaikki tekemisensä ovat menneet yhteen laariin mielessäni. :smiley:

Kaikki varmasti muistavat tämän uutisen:
https://www.mtv.fi/lifestyle/makuja/artikkeli/usko-tai-ala-olet-kayttanyt-koko-elamasi-ketsuppikuppeja-vaarin/3293470

Moni nieli tuon uutisen pureksimatta, mutta tämä mies päätti selvittää, millä tavalla kupit on oikeasti suunniteltu käytettäväksi:

Eli tämä arvoitus avautui minulle, kiitos tutkivan journalismin. Lue juttu tai tsekkaa spoilerista lopputulos:

Alkuperäinen patentti on jo yli sadan vuoden takaa, ja siinä kupin avaaminen tulkitaan sen rikkomiseksi. Tuo yhdestä paperiaihiosta taiteltu kuppi vain on jämäkkä ja samalla edullinen ja yksinkertainen valmistaa. Avattavaksi sitä ei kuitenkaan ole tarkoitettu.

14 tykkäystä

Juha Hurmeen kirjaa Niemi eilen lukiessa, että se, että jos joku on ”säädytöntä”, tosiaan viittaa siihen, että ei sovi jonkin säädyn/minkään säädyn käytöskoodiin.

Aina joskus jotkut sanat näyttäytyvät ihan uudella tavalla ja se on aina iso AHAA-elämys.

4 tykkäystä

Taajamapäättyy-partio tässä terve. Näillä ohjeilla saat liigapelit kätevästi näkymään kotioloissakin. Voidaan puhua jopa verkkoyhteyden feng shuista - näin se käy! Toki asennukseen tarvitaan vähintään datanomin paperit, mutta senhän olemme sopimuspapereissakin (s. 274) toki maininneet.

Tarvikkeemme ovat: Viritä kuvaruutusi 50 hz tilaan. Kolvaa hdmi-piuha-plugari cit-lähdön kautta antennipistokkeeseen. Siirrä olohuoneen huonekalut vähintään 50 cm irti seinästä. Estä IE/Edge/Chrome/AppleTv-selainten käyttö asetuksista. Pyydä naapuria tarkistamaan wlan-asetukset. Resetoi kovalevysi ja formatoi ulkoiset tallennuslaitteet.

Näillä vaihtoehtoisilla yhdistelmillä homma pelittää: Chrome+plugin+kaapeli tai Chromecast+plugin+langaton tai Explorer+Silverlight-plugi tai Chromecast+HTML5-tuki tai Macbook Pro+välilehden (tv.telia.fi) peilaaminen Chromecastiin+50 megan nettiyhteys tai vaihtoehtoisesti katvealueilla ja taajaman ulkopuolella Android+Chromecast+itse kaivettu laajakaistapiuha naapurin kuusen kautta suoraan monitoriin/läppäriin kiinni. Wifin kautta yhteys tulee speksata kolmasti yli.

Muistathan, että yhteys toimii vain jos kuitu on vähintään 50 Mbps (reitittimen mittaaman netin nopeuden keskiarvon tulisi viimeiseltä kuukaudelta olla 49 Mbps / 9,6 Mbps) ja wifi-arsenaali uusittu vähintään vuonna 2015. Aluksi kuvaruutu voi kaikissa tapauksissa pikselöityä, mutta säännöllisen käytön jatkuessa ongelma yleensä poistuu. Acerin, Lenovon ja Dellin läppäreillä voit suoralta kädeltä heittää vesilintua.

Ritva@taajamapäättyy-partio

22 tykkäystä

Curre Lindström on toiminut Ilveksen päävalmentajana. Wtf

4 tykkäystä

Kyl joo. Jatko muistaakseni Ipasta vielä Jokereihin :).

2 tykkäystä

Olin noin viikon Tampereella ja tänään kotiuduin takaisin Ruoveteen. Veli oli viikon aikana ostanut Xboxin. Ennen tätä meillä on ollut vain PS2 ja PS4. Nyt tuntuu kuin kotiin olisi tunkeutunut joku muukalainen.

Kohta tänne varmaan muuttaa alivuokralaiseksi ilvesläinen. Saatana.

5 tykkäystä

Oletin kun näin avatarisi ketjussa että sait viimeinkin ananaspurnukan auki.

1 tykkäys

Katselin tänään hallilla Ipan päädyssä olevia tauluja, joissa kerrotaan kunkin mestaruuden ratkaisseen maalin iskijä.

Ipalla on 60-luvun jälkeen vain kaksi (2) mestaruutta. Tiesin mestaruuksien olevan ns. takapainoitteisia mutta en muistanut niiden olevan noin rajusti!

12 tykkäystä

Jonnet ei muista!

4 tykkäystä

Ensi kerralla muistat että Ilves on ihan oikeasti ulkojäiden mestari: se on voittanut 13 mestaruutta ennen kuin Suomen ensimmäinen jäähalli valmistui Hakametsään 1965. (Tämän jälkeen toki vielä kolme lisää, viimeksi 1985)

10 tykkäystä