Aavistuksen epäilen väitettäsi. Mutta mahdollista toki. Ehkä.
Ari Vallin on uusi Timo Jutila. Mitä tulee kommentointiin.
Olut tölkki aukes kivasti.
Kossuvissy. Aina tavallaan miettinyt, että minkä takia konkarit tota vetää, mutta tämän illan baarikierroksella alkoi itsellekin avautumaan.
Jos mkään muu ei uppoa kun kossuvissy, niin siinä kohtaa ei kanatttaisi sitäkään juoda, vaan lähteä hoippumaan himaan, mutta kun kroppa ei kuuntele "aivojen " neuvoja tuossa kunnossa, vaan se kossuvissy uppoaa, ja seuraukset onkin sitten nähtävissä seuraavana päivänä!
Kossu on ylipäätään itselle melkoinen mysteeri. Sehän on lähinnä pahaa vodkaa, josta harvalle tulee erityisen hyvä fiilis.
Tämä on muuten yksi asia, joka on avautunut tässä vähän aikuisemmalla iällä: omaan makuun sopimattomia alkoholijuomia ei ole mikään pakko juoda!
Hyvä havainto, mikä herätti mielessäni kysymyksen: Kuinkahan moni suomalainen juo alkoholia vain maun vuoksi?
Aika harva, veikkaan.
Haluan jakaa myös toisen, itselleni vasta vuosien testaamisen jälkeen auenneen asian:
Aivan kaikkea ilmaista viinaa ei ole pakko juoda.
Harva varmaan pelkän maun vuoksi, mutta itselle on tähän mennessä aika hyvin muodostunut oma maku, jonka avulla pystyy hyvin yhdistämään omasta mielestä aidosti miellyttävät maut ja tilanteisiin sopivan pöhnästelyn määrän.
Tykkään laskea päässäni, en mielelläni käytä laskinta. Minusta se on hauskaa ja hyödyllistäkin. Voin jopa väittää olevani nopea siinä. Mutta en ole koskaan edes ajatellut tällaista.
Eli prosenttilaskun voi kääntää toisin päin. 4 prosenttia 75:stä on sama kuin 75 prosenttia 4:stä. Helppoo kuin heinänteko. Toki edelleen pitää osata se prosenttilasku.
Tämä on taas näitä suuria maailman ihmeitä joita Iltalehdet ym.jaksavat jakaa , minulle opetettiin jo kansakoulussa 60 luvulla että 3x4 on y kuin 4x3. Tästä ei kuitenkaan minunkaan mielestäni paljon ole apua ihmisille jotka eivät osaa päässälaskun jaloa taitoa.
Päässälaskutaitoa on kiva pitää yllä työtehtävissä ja vapaa ajalla esim. pelatessa pitkävetoa
Artikkelissa on myös toinen päässälaskuniksi:
(melkein jopa käytännöllisempi)
Australialainen News.co.au huomioi Stephensin kikan myös ja esitti samalla oman niksinsä. Yksinkertaisesti laskussa vaadittavat numerot kerrotaan toisillaan ja jaetaan sen jälkeen sadalla.
Eli 8 prosenttia 30:stä? 8 kertaa 30 on 240, jaettuna sadalla on 2,4.
Toi on tommonen ohje joka toimii yksinkertasilla luvuilla. Jutussa mainittu esimerkki 75% 4:stä on aika helppo laskea päässä, ja helpompi kun 4% 75:stä, mut sit kun sun pitää laskea 28% 47:stä niin onko se ny sit yhtään sen helpompaa vaikka sen kääntäskin muotoon 47% 28:sta? Ei mu mielestä.
Täysin totta. Tuollaisia lukuja jos pitää päässä laskea, niin ainakin minä pyöristän ensin eli 30 % 50:stä että tiedän lähelle oikean vastauksen ja sitten vähentelen ja lisään kunnes saan täysin oikean vastauksen. Lähinnä minua siis “hämmensi” se, että asia on täysin itsestään selvä, mutta koskaan en ole asiaa tullut ajatelleeksi.
Perhana, vasta tajusin että Ilveksen kausihan päättyy viimeistään ensi tiistaina.
Ihmettelin pitkään miten on mahdollista, että McDonalds tekee Suomessa vuodesta toiseen tappiota. Eihän sellainen yritystoiminta kai ole kovin järkevää, joka tuottaa pelkkää turskaa?
Sitten minulle valkeni, että McDonaldsin tulos ainoastaan NÄYTTÄÄ tappiolliselta verojärjestelyjen vuoksi.
Olen antanut itseni ymmärtää, että tämän järjestelyn vuoksi muut hampurilaisketjut ovat niin pitkään pysyneet poissa Suomesta. Burger King tuli varovaisesti markkinoille ja nyt on laajentunut nopeasti. Kyllä se jostain kertoo.
Tapparan ja KalPa:n pelatessa finaalisarjaa, saattaa joku muistaa, kuinka toimittajaa sivallettiin miekalla. Sen jälkeen siitä väännettiin hauskoja kuitteja Tapparan pelaajien toimesta vielä mestaruusjuhlissa. Minulle avautui, että osa kuiteista oli Kummelista väännetty.
Olin tänään vuotta vanha kun tajusin, että Matrix ilmestyi 20 vuotta sitten.
Ensimmäinen leffa, jonka katsoin aikanaan DVD:ltä.
Jeesus, että tässä tuntee itsensä vanhaksi. Täytyy katsella viikonloppuna tuo taas Blurayltä. Edelleen parhaita toimintaleffoja ikinä.
Vuosi sitten tähän aikaan olisin voinu jonkunlaisia yhtäläisyysmerkkejä laittaa herrojen Jonne Virtanen ja Ben Blood välille. Nyt tiedän, että paljo kauempana toisistaan eivät voisi olla.
Taitaa tuo Kärpät sittenkin olla ihan kaadettavissa, mikäli finaaleihin asti päästään.
Ei ole peli näyttänyt mitenkään yliluonnolliselta Ilvestä, eikä tänään HIFK:ta vastaan…