2 posts were merged into an existing topic: Tapparalaisuus sekä perhe ja muut sosiaaliset suhteet
Muutamaa en tiennyt kyllä itsekään, mutta kyllä oli jotkut niin pihalla että ihan hirvittää. Muutama tiesi kaikki.
E. Kaksi hutikutia itselle, Somaliaa ja Taiwania en tunnistanut. Enpä kyllä mallioppilas itsekään ollut.
Joo, mulla esim. Somalia ja Taiwan oli vähän hakusessa. Euroopan osalta uskallan luvata osaavani melkeinpä kaikki.
Mun mielestä on aika luonnollista että ihmiset ei tiedä semmosta, millä ei ole enää arvoa. Aikaisemmin tällaisella oli paljon merkitystä, mutta netin aikakaudella ei ole edes järkevää opetella näitä ulkoa. Kaikki tiedot saa netistä. Yleissivistystä 2000-luvulla on osata hakea tietoa ja soveltaa sitä. Sitä ennen juttuja täytyy päntätä ja opetella ulkoa.
Mun mielestä suomalaiselle riittää, että tunnistaa Euroopan maat kartalta. Monet liput tosi samanlaisia, mutta esim. värit toisin päin.
Talvisodassa, metallia ysikymppisenä, yli 300 roolia ja paljon muuta! Katsokaa video ja miettikää ite!
Vähän epäilyttää pitääkö kaikki tarinat paikkaansa mutta jo 2/3 paikkaansa pitävyys riittäis melkoiseksi elämäksi!
Pohdiskelin tuossa pelin jälkeen, että kohtalaisen kovalla prosentilla on saanut viime aikoina poistua hallista pettyneenä. Sitten hoksasin pari asiaa:
Edelliset seitsemän paikan päällä näkemääni (Liiga-)peliä:
KooKoo-Tappara 2-1
Tappara-IFK 1-4
HPK-Tappara 3-1
Tappara-Ilves 3-4
Tappara-HPK 3-4 JA
KooKoo-Tappara 2-1 JA
Tappara-TPS 3-4
Edelliset viisi (Liiga-)peliä, jotka ovat jääneet väliin:
Tappara-KooKoo 3-2
Pelicans-Tappara 4-6
Lukko-Tappara 4-5 JA
SaiPa-Tappara 1-7
Sport-Tappara 1-2
Keskiviikkona EN ole Oulussa.
A post was split to a new topic: Sattuman vaikutus jääkiekossa
Täälä on voittoprosentti 100!
Katsotaan vielä tämä viikko, ja jos ei kehitystä tapahdu niin hyppään mukaan “askiin!” .
Semmonen asia valkeni/avautui, että jos Tappara voittaa keskiviikkona Pelicansin, ollaan tasapisteissä Kärppien kanssa. Pari peliä vähemmän pelanneina, mutta kuitenkin. Ei olis joulukuussa uskonu.
Edit. ja jos Tappara keskiviikkona voittaa, torstain Ilves-Kärpät pelissä ei oo ku hyviä vaihtoehtoja tuloksen suhteen.
Tässä alka pukkaan ikäkriisiä, kun Tapparan pelaajat alkavat olemaan nuorempia kuin ite! SamiSamin seuraan liittyvät myös Utunen, Simontaival ja Wehmas. Kriisiä helpottaa se että vain Moilanen ja Utunen ovat laskettavissa vakiokokoonpanon jätkiin.
Vanhatalo on mua tasan kuukauden vanhempi ja Chrisun kaa pääsen samoille vuosiluvuille tasan kuukauden päästä.
Tervetuloa joukkoon tummaan. Seuraavaks alkaa pukata pelaajaa, jokka vois olla sun lapsia ikänsä puolesta. Sitten oman ikäisiä pelaajia ei ole yhtään (=retired).
Itsellä alkaa tämä tilanne olemaan päällä. Olen kahden vanhimman välissä! Onneksi Krissellä vielä sopimus jatkuu! Piti oikein kotivisuilta tarkastaa tämä, en ollut aiemmin ajatellut omaa ikääni tällä tavalla.
Sitten kun Tuukka lopettaa niin pitääkö munkin jäädä eläkkeelle? En kyllä koe vielä olevani eläke iässä.
Matti Vanhasella on keskusteluohjelma AlfaTv:ssä!
On muuten melko kuivakka ohjelma…
Kumma juttu, kun mies on kuitenkin muuten kovin värikäs persoona…
Itselle on avautunut, että joillakin politikoilla on kovasti aikaa esiintyä televisiossa. Ei ilmeisesti kansanedustajan- ja muut luottamustyöt työllistä tarpeeksi.
Katselin nimittäin, että Jaana Pelkonenkin olisi Nelosen mainoksien mukaan palaamassa ruutuun. Sinänsä mukava persoona ja poliitikkonakin toimii, mutta ettei nyt vaan iskisi burnout!
Nyt ku Kankaanperän siirrosta on kirjoteltu, tarkistin, että Liigassa ei oo yhtään 70-luvulla syntynyttä pelaajaa. Kanki toki ittekki on 1980 syntyny ja niitä on jäljellä Tuppurainen ja Laatikainen. Mäntylä on nyt Liigan 4. vanhin ja Kuuselaki 14. Vastahan vielä kuuskasitki pelas…
Miten Sveitsi oli 20/20 kun eka jäbä sano Tanska… Usko meni videon tekijöiden laskuoppiin.
CHL-hymniä olen pitänyt erittäin onnistuneena sävellyksenä. Mutta nyt mulle avautui, ettei sitä olekaan sävelletty CHL:lle, vaan se on sävelletty 1800-luvun lopulla. (Malttamattomimmat voivat kelata kohtaan 0:15.)