Asiat ja ihmiset, jotka saavat hyvälle tuulelle

Onkos Finskillä omaa lentoa Dresdeniin. Luulen että KLM tai Lufthansa hoitaa. No, eiköhän @peterra kohta anna niitä matkaraportteja… :slight_smile:

En ole - toistaiseksi tieto on, että oman lennon pitäs lentää.

Kannattaa hakea Precosaa varuiksi mukaan, jos maitohappobakteerit eivät toimikaan. Mulla on nykyään aina reissuissa mukana. Toimii nopeasti esim ripulin hoidossa ja hoitaa vaivan pois, toisin kuin esim Imodium jne. Precosalla on myös halvempi rinnakkainen Boulardii Orion.

1 tykkäys

Odotan taas innolla Remicade-infuusiota, joka on nyt tämän viikon keskiviikkona. Eka kerta ei vielä tuonut helpotusta oireisiin. Toisaalta ei tehnyt ikäviä sivuvaikutuksiakaan - paitsi väsymyksen.

3 tykkäystä

Ei sitä nyt vielä Saksan takia kannata kauheasti jännittää ja eikö se työ siellä ole samantapaista kuin kotimaassakin. Eli et ole kokonaan alaa vaihtanut. :wink:

Jotkut syö maitohappobakteereita melkein aina kotimaan ulkopuolella. Meilläkin vaimo syö niitä aina kun Viroa kauemmaksi mennään. Ja mikäs siinä, eipä niistä suuremmin haittaakaan taida olla. Kaukomatkoilla syön niitä aina itsekin ja joskus “seuran” vuoksi jo joissakin E-Euroopan maissakin. Pitäähän sitä olla yhteisiä harrastuksia! :slight_smile:

Saksassakin hintataso on kuitenkin semmoinen, että päivärahoilla pärjäilee hyvin, kun ei itse tarvitse majoitustakaan maksaa. Ei varmaan joillain todella suurituloisilla tunnu missään, mutta ainakaan itse en ole pannut pahakseni, jos päivärahoista on jäänyt jotain jemmaankin. Verotonta tuloa kumminkin. Töitä kun tekee kunnolla, niin eihän siinä juhlimaan juuri ehdi. :slight_smile:

1 tykkäys

Nyt on liput 27.6.2020 järjestettävälle KISS-keikalle mulla sekä kaverillani! :muscle: :guitar: :metal:

6 tykkäystä

Saksaan on päästy ja vähän nukuttukin jo :slight_smile:

13 tykkäystä

Tänään Hartwallilla laulu- ja soitinyhtye Ghost.
Ekaa kertaa pääsen näkemään heidän konsertin hallissa, odotan showta suorastaan innokkaasti.

5 tykkäystä

Työnantaja, jolla olin menneenä kesänä töissä soitteli ja kyseli, että olisinko vapaana ja kiinnostaisiko tulla töihin. Tarjosi vuoden sopimusta, joka on minun mittakaavassa oikeinkin hyvän mittainen, ylivoimaisesti pisin työsopimus mitä olen koskaan kirjoittanut. Ja luultavasti mahdollisuus jatkoonkin on. Kesällä muiden tekijöiden kanssa puhuin ja heistä useampikin kertoi, että oli yhden, kahden tai kolmen määräaikaisen sopimuksen jälkeen vakinaistettu. Tämä se saa niin hyvälle tuulelle, ettei pahemmin jaksa edes vit… harmittaa tuo vesisade ja pimeys mikä ulkona on. Siihenkin saattaa olla tulossa muutos, kun vielä sadealueen loppuosasta pitäisi tulla maa valkoiseksi ja viikonloppuna saattaa vaikka aurinkokin tulla näkyviin.

19 tykkäystä

Pikku harmi tuossa äsken, mutta olinpa lopulta hyvällä tuulella. Pääsin nimittäin puhumaan ihan kiinaa! Ja viestikin meni perille. Ei siis ihan hukkaan menneet opinnot. :wink:

Poikkesin DUO:n Bai Wei shopissa katsomassa olisko siellä jotain ostettavaa. Maksoin ostokset, pikkuisen ihmettelin laskun suuruutta. Kävi mielessä, että katsoinko hinnat väärin hyllystä. Mutta kun oli pikkuisen kiire läheiseen toiseen putiikkiin, niin enpä sitten tullut tarkistaneeksi laskua heti siinä kassalla. Vaan vasta myöhemmin toisessa liikkeessä. Ja olihan siellä selkeästi jokunen tuplaveloitus, vaikka ei niitä ostettuja tuotteita ollut edes kovin monta.

No, takaisin Bai Wei:hin ja vielä saman myyjän juttusille. Oli ensin ymmällään eikä hänen suomensakaan ollut mitenkään täydellistä. Niinpä heitin painokkaasti pari kiinan lausetta kehiin ja jopa alkoi tapahtua. Virhe oikaistiin heti ja lopuksi myyjä vielä taputteli minua olkapäälle ja hymyili! Yllättävän hyvä mieli jäi tuosta sinänsä ihme sekoilusta. :slight_smile:

我不明白 这里一个,这里两个!

13 tykkäystä

Emäntä lähti töihin. Nyt lyön eilen hankkimani änäri 20 tulille ja nautin pari olutta pelin lomassa. Mikäs tän hienompaa näin sunnuntaiaamuna :grin:

4 tykkäystä

Saksa sunnuntaina :smiley: elämäsi on kuin 20 vuotta sitten Suomessa. Kokonaisia katuja on suljettu raudalla. Täällä todella on vielä lepopäivä. Paitsi mulla 10-21 töissä taas :smiley:

5 tykkäystä

Aloin oikein miettimään että koska sitä itse on viimeksi vetänyt “sunnarit” :thinking: taidetaan mennä Tapparan edelliseen mestaruus vuoteen kun tuli otettua ja saunottua viikko putkeen. Kyllä, tämän muistelu sai minut hyvälle tuulelle :+1:.

5 tykkäystä

En tiedä miten tuo saa sinut topicin mukaisesti hyvälle tuulelle😁
Tämä saa ainakin minut: Olin viimeksi kuumeessa vuonna 1983 armeijan aikaan yhden vuorokauden.

3 tykkäystä

Hyvä huomio! :rofl: Nyt oli viesti eksynyt väärään ketjuun! :grin:

Hyvälle tuulelle saa tämä pieni sekoilu ketjujen kanssa. :joy:

4 tykkäystä

Soitto tuli että loppiaisen jälkeen paluu taas tuttuun ja mielekkääseen duuniin.
Trukilla painetaan taas tukka putkella, hyvällä säkällä tonne elo-syyskuulle.
Tätä systeemiä tehny 6v. sen jälkeen kun aikasemmasta vakiduunista tuli yt:ssä fudut.

7 tykkäystä

Ostin pelissä Hakametsästä kertovan kirjan ja löysin sieltä oman sitaattini sekä KOLME SIVUA TEKSTIÄNI sekä oman kuvan.

TÄÄ ON AIVAN VALTAVA KUNNIA! Näihin kansiin on niputettu iso kasa tarinoita Hakametsästä ja siellä on jotain mun höpinöitä! Huhhuh… Siis… Huhhuuuh… Tarinani maailman rakkaimmasta mestasta päätyivät sen historiikiin… :sob: :blue_heart:

https://www.amk-kustannus.fi/tuotteet/uutuudet/hakametsa-halli-on-tehnyt-kierroksensa

:blue_heart: :orange_heart:

18 tykkäystä

Sekä Mäntylä että Puistola ovat ilmeisesti suurin piirtein tolkuissaan.
Olisi ollut mahdollista, että olisi tullut halvaantuminen tai jopa henki lähtenyt.
Itse tunteikkaana ihmisenä ajattelin näitä kahta kiekkoilijaa koko eilisen illan.

10 tykkäystä

En tiedä onkohan tää nyt ollenkaan hyvä ketju, mutta kokeillaan. Nyt on eka viikko jo Saksassa takana ja täytyy sanoa, että työleiri tää on. Ensimmäiset päivät meni siivillä, kun ei vaan ole ollut riittävää kielikontaktit. Nyt alkaa taas saksa sujua vanhaan malliin.

Dresden on kaunis kaupunki ja ihmiset on mukavia sekä avuliaita. Saksalainen ruoka on haaste, kun aikaa on liian vähän. Syöminen on puolittaista koko ajan ja itse ei vaan jaksa vapaapäivinä kokata. Tuntuu kuin olis ollut täällä jo vuoden eli nopeasti tottunut menoon. Työ voisi olla mukavampaa: 11 h päivät kuluttaa kivasti.

Huomenna vielä vapaa, mutta sitten vedetään 7 päivää putkessa. Tuon jälkeen alkaakin jo markkina hiipua, kun on vaan muutama päivä töitä ja loput vapaata. Tapparaa ei paljoa ehdi miettiä eikä paljoa muutakaan.

6 tykkäystä

Vedä döneriä ja bissee.:laughing::laughing::laughing:

1 tykkäys