Poikamme sotaväessä - LIVE

Tällainen ketju oli herättänyt jonkintasoista kiinnostusta, ja totta vie haluan antaa muille tämän hienon mahdollisuuden, jota minulla ei ollut. Tämä ketju antaa mahdollisuuden niille jäsenille, jotka Ab Suomi Oy on tulevan 346 vuorokauden ajaksi poistanut Hakametsän muonavahvuudesta, avautua, nillittää, tornihuhuilla taikka muuten kertoa aamuisista kokemuksistaan niin palstan siviilijäsenille, kuin meille, nuo samat jutut jo kokeneille ja kuulleille, räkäpääsodan veteraaneille. Muodollisuussyistä en merkitse avausviestiin jäseniä, vaan alokkaat, alikessut ynnä muut viherverkkariset voivat tulla normaalilla toimistokäyttäytymisellä ilmoittautumaan.

14 tykkäystä

Kävin tänään kapteenin juttusilla. Astuin sisään ja kapteeni sanoi että nyt kyllä tietää minkä joukkueen kannattaja sieltä tulee ja mulla oli siis Tapparan huppari. Kertoi olevansa itse Ässien miehiä ja asiaa tuki Patacola tölkki lipaston päällä.

Kertoi arvostavansa värien tunnustamista ja onnitteli pari kertaa mestaruudesta. :smile:

27 tykkäystä

Mites se tuon puhelimenkäyttö nykyään? “Palvelustauoilla” ja vapaa-ajalla, vai?

En mä tiä viä

Kai teille edes jotain temppuja on jo opetettu?

Asento, lepo, muodossa kulkeminen

1 tykkäys

viheltää

1 tykkäys

Eikun vaan pitää pään pystyssä, niin hienosti menee.

Äijjä 1.patterissa? Kapteeni Lähde on kova äijjä.:wink:

Kuulemma 3. Jk. Kaippa Nibizan skaput on Porista, kun Säkylässä ne on kaikki Turusta.

@treppu mitäs tänää vielä ohjelmassa?

Ei se pääse kännykälle nyt, kun niillä on ohjatut iltatoimet.

1 tykkäys

Rupesin tuossa miettimään, että 10.7 tulee kaksikymmentäyksi vuotta kun pääsin intistä. Kylläpä tuo aika menee nopeasti.

3 tykkäystä

Nautihan @Treppu olostas. Vietät nyt sitä aikaa elämässä, mistä kerrotaan juttuja vielä kiikkutuolissa. Vuodet vierii ja värikynän käyttö jutuissa lisääntyy. Mullakin jo yli 10 vuotta noista herkkuhetkistä…

4 tykkäystä

Eiks yleensä ekana iltana vedetä yllätyksenä keskiyöllä pari kertaa kasarmin ympäri pelkissä kalsareissa? Käsittääkseni ihan maanlaajuinen perinne. Itsehän aloitin talvella ja pakkasta oli lähemmäs 30 astetta, joten kylmä oli.

1 tykkäys

Ei enää nykyään, paitsi ehkä jossain Ivalossa.

Meillä oli palohälytys ekana yönä, kun “päivystäjä oli sytyttäny tupakin tuulikaapin puolella”, noin annettiin ymmärtää. Kuukauden päästä taisteluleirillä kuulin, että se olikin kaikissa ilma- ja maavoimien yksiköissä “sattumalta” heti ensimmäisenä yönä, oli semmoinen vaan määrätty. Kuulemma määräajoin semmoinen tavataan käskeä. Kyllä vitutti kun pari tuntia koitin ensinnä nukahtaa niin eikö sitten pärähtäny kilkattimet soimaan ja koko osasto pihalle kokoontumispaikalle sotkun eteen.

2 tykkäystä

Pärjäilkää nuoret miehet. Siellä on teillä ruoka, vaatetus, terveydenhuolto ja katto tai kangas pään päällä eli kaikki mitä tarvitaan. Liian pohdiskelevaksi ei kannata ryhtyä, tekee vaan mitä käsketään, niin ongelmia ei tule.

8 tykkäystä

Trepulla wifiasema pystyssä Niinisalossa. Asiat laitettu tärkeysjärjestykseen.

2 tykkäystä

Pakko jakaa puhelimen netti, kun en pääse tän paikan omaankaan. :joy: Sustakin tulossa jääkäri?

1 tykkäys