Asiat ja ihmiset, jotka saavat hyvälle tuulelle

3 tykkäystä

Mä olen käynyt pari kertaa Dachaussa, kerran Sachsenhausenissa ja kerran Auswitzissa.

Pysäyttäviä paikkoja. Vain ihminen kykenee lajitoverien teollisen mittaluokan joukkotuhontaan. Kannattaa kyllä ehdottomasti mennä.

Tänään alkaa kasvukausi. Maan muokkausta jyrsimellä että saadaan siementä vakoon.

4Hn palstoja ollaan tässä jo tovi odoteltu kun kelit noihin hommiin olleet mitä mainioimmat.

3 tykkäystä

Tappara saavutti keväällä ansaitun tripla mestaruuden, Eilen eli 18.5.2024 klo 18:13 appiukosta tuli kolmannen kerran ukki ja minusta 5:nen kerran isä.

Nyt istun hetkeksi alas ja mietin hetken tätä kaikkea, saatanpa samalla myös ottaa lasin pohjalle sen 4cl tuota korkkaamatonta johnnie walkerin black label blended viskiä.

27 tykkäystä

Varpajaisia ei varmaan viidennen kohdalla enää pidetä?

En oo yhdenkään lapsen kohdalla viettänyt/pitänyt varpajaisia. Vaikka isän onkin omasta mielestäni tärkeää osallistua synnytykseen, ollakseen vaikka tukena synnyttävälle puolisolle. Niin mun mielestä, se synnyttävä äiti ne varpajaiset ansaitsee, ei isä.

2 tykkäystä

Itse pidin ekan lapsen syntyessä varpajaiset ja niihin tuli kavereita pitkänkin matkan takaa ja kaikki toivat myös lahjan vastasyntyneelle, mun mielestä on ihan hauska tapa.

2 tykkäystä

Mun ensimmäisen ja ainoan jälkikasvun varpajaisten jälkeen kaverini sanoi itsensä krapulapäissään seuraavana aamuna itsensä irti. Lahjoja ei tuonut kumpikaan kutsutuista.

4 tykkäystä

Rakas tyttöystävä joka alkoi kysymättä hieroa ja pusutella eilen kun saavuin pitkän matkan takaa väsyneenä tänne hänen luokseen <3

7 tykkäystä

Toivottavasti linkki kopioituu tänne. Mutta Joona Luoto jakoi kuvan itsestään ja hymyilevästä Patrik Laineesta Floridassa.

https://www.instagram.com/p/C7O_yXUM_Xk/?igsh=MWczcm4xMDFuYXo5Ng==

6 tykkäystä

Heh, mä luin että saavuit takaa väsymättä…

4 tykkäystä

Siitä lisää hieman eri osoitteessa :DDDD

3 tykkäystä

Oltiin viikonloppuna Tallinnassa pelaamassa kansainvälisessä salibandyturnauksessa ja voitettiin sekin
Kaksi kultaa tältä kaudelta. Tähän on hyvä päättää oma valmennusura.
Haikeaa, mutta silti hyväntuulen asia.

18 tykkäystä

Tämä on varmaan se sama turnaus, jossa itsekin olin pelaamassa kaksi vuotta sitten. Oli ainakin Tallinnassa, ja toukokuun puolenvälin tienoilla. Oisko turnauksen nimi ollut Tallink floorball tms? Siinä Tallink hotlassa yövyttiin.

1 tykkäys

Bongasin Ilveksen päävalmentajan erikoisessa paikassa.
P5154538b

57 tykkäystä

MT:n lukija kirjoittaa suhteestaan metsään. Toi hymyn.

4 tykkäystä

Niin nykyinen, entinen oliki suu väärinpäin koko ajan.

6 tykkäystä

Niin paljon kun työstäni tykkäänkin, niin loma on lomaa. Alkoi noin tunti sitten, ja jatkuu saunaillan merkeissä, yhteistyökumppanin kustantamana toki.

16 tykkäystä

Pistetään ny tänne tämä uutinen!!

Valkeakoskelainen taksikuski Maria Auerkallio kirjoitti viime lauantaina Facebookiin julkaisun, joka sai nopeasti paljon suosiota:
”Mä ajan taksia usein viikonloppuisin ja ajossa ollessani julkaisen puhelinnumeron täällä ja instassa. Sillä numerolla saa yhteyden suoraan mun autoon.
Jos tulee tilanne, että sun tarvis kävellä yksin illalla tai yöllä kotiin, soita mun taksiin. Jos sulla ei ole rahaa, hätä kyllä keinot keksii. Tarvittaessa mä maksan sun matkan omasta pussistani. En myöskään tuomitse, jos nyt ootkin sitten tulossa kyytiin vaikka vähän päihtyneenä. Haluan vaan, että kaikki pääsee turvassa kotiin.

Valkeakoskelainen taksikuski ryhtyi keräämään rahaa nuorten yökyyteihin – ”Tarvittaessa mä maksan”.

11 tykkäystä

Työ päiväkodissa saa monessakin tilanteessa hymyn huulille, mutta tänään erityisen paljon. Rakentelin legoilla kahden lapsen kanssa ja yhdessä mallikuvassa oli Ilveksen väriset legot. Keskustelu kääntyi jääkiekkoon. Olen erityisen tarkka siitä, että vaikka kaikki tietävät minut kovaksi Tappara-faniksi, niin iloitsen kaikkien joukkueiden kannattamisesta ja muiden joukkueiden onnistumisista lasten kanssa.

Noh… Se keskustelu.
Ensimmäinen lapsi totesi: "Silleen se menee, että välillä Ilves voittaa ja välillä Tappara voittaa.
Toinen lapsi vastasi: “Mutta Tapparat on vähän semmosii, että ne aina voittaa.”

Tämä sai perjantaisena iltapäivänä kyllä kovasti hymyn huulille ja naureskelin itsekseni. :face_with_hand_over_mouth::grin:

40 tykkäystä