Aurinko paistaa ja vettä sataa - sään taivasteluketju

Teki hyvää tää siitepölyn määrälle. Toinen samanlainen parin viikon päästä ni saa loputkin koivun pölyt pois.

4 tykkäystä

Täällä lounaiskolkassakin satoi hetken räntää. +2 astetta, pirun koleaa siis. Onneks eilen oli hieno päivä kun oleiltiin ulkosalla…

2 tykkäystä

Kevyt lumihuntu peittää vihreää nurmikkoa myös Espoossa, ja lisää tulee. +0.7 celsiusta

1 tykkäys

Samaan aikaan Päijänteen itäpuolella on ihan mukavat kelit. Mutta kohta viilenee.

1 tykkäys

Maa kävi vähän valkoisena, samoin puiden ja pensaiden oksat. Valkoista ja vihreää sekaisin.

3 tykkäystä

Tänään julkaistu blogi ennakoi, ettei kylmät säät vielä lähiviikkoina olisi päättymässä. Kuukausi ennuste ennustaa myöskin tavallista kylmempää kesäkuun ensimmäistä viikkoa.

2 tykkäystä

Toukokuun puoliväli ja lumisade on sakeampaa kuin juuri kertaakaan menneenä talvena oli. Hetkessä maa valkoinen taas eikä suurille hiutaleille loppua näy… Kaikki on valkoista taas hetken ainakin.

Tämä olis ollut oikein kiva esimerkiksi kolme, neljä kuukautta sitten, mutta enää ei oikein jaksaisi. Lämpö ja aurinko voisi jo hiljalleen olla pysyvämpi olotila

8 tykkäystä

Uusi lumi, vanhan surma…

2 tykkäystä

No nyt taas paistaa. Onneksi on lunta, ettei maa suotta lämpene. Muutenhan tässä saatettaisiin juhannuksena päästä jopa hätyyttelmään 15 astetta.

2 tykkäystä

Lumivyöhyke Kanta-Hämeessä tällä hetkellä: Hämeenlinna-Parola. Vyöhykkeen etelä-, ja pohjoispuolella ei lumesta tietoakaan

2 tykkäystä

Eikös Tampere, Sastamala yms ole tuon linjan pohjoispuolella? Molemmissa tuli kyllä lunta ja reilusti.

2 tykkäystä

Voin todistaa kans, et kyllä tuli Sastamalassa lunta.

Vaan ne eivät ole Kanta-Hämeessä :smile: Kyllä meilläkin täällä Pirkanmaalla tuli tiskirättejä, nyt sulaa jo.

1 tykkäys

Epäilen että muuallakin on Kanta-Hämeessä tullut lunta kun some päivityksiä katsoo. Tuntuu satavan nyt lumikuuroja lähes koko eteläisessä Suomessa.

1 tykkäys

Mä lähdin ajaan etelään Härmälästä kello 09:25, käynnistin auton niin oli +6c ja just alko sataan. Ikean kohdilla tuli räntää / vettä. Toijalaan pääsin niin siellä ei sillä hetkellä satanut ja oli +4c.
Lähdin takaisin palttiarallaa 10:20 niin lumisade alkoi tuossa Lempäälän tienoilla ja tiheimmällä kohdalla oli +2c. Härmälässä takaisin about 10:45 ja aurinko paistoi mutta lämpöä ei ollut vielä tullut lisää.

Tuli mentyä kevään, syksyn talven läpi puolentoistatunnin aikana :smiley:

3 tykkäystä

No ei ole enää lumesta tietoakaan. Aurinkoinen kevätsää. Näin nämä muuttuvat.

1 tykkäys

Ovat mutta mä puhuinkin vain Kanta-Hämeestä. Havainnot olivat junasta tehtyjä.

Tampereen keskustassa olen nähnyt lunta vain yhdessä kukkaruukussa.

Rantatunnelin kahta puolen tuli lunta taivaan täydeltä noin tunti sitten. Autot ajoi 40. Paitsi minä rajoitusten mukaan eli 60-70.

1 tykkäys

Näkymää Pyynikin yllä…

Varmaan kohta tulee hiutaletta taas.

Edit 4min siinä meni:

2 tykkäystä

Keskustassa alkoi tupruttaan melkoisesti just äsken. :sweat_smile:

2 tykkäystä