Autot

Mä vaihdoin merkkiä ja samalla siirryin dieselistä bensaan. Dieselille ei oikein ole ollut tarvetta pariin vuoteen ja koska autosta sai 15% enemmän hyvitystä (silkkaa rahaa) kuin 1½ vuotta sitten kun tiedustelin vaihdossa uuteen niin houkutti kummasti vaihtaa. Eli 4½ vuotias auto vaihtuu uuteen jonka saan tällä tietoa huhtikuussa.

Osasyynsä vaihtoon on perheen lemmikki jolle on jo olemassa alumiininen koirankuljetushäkki mutta nykyiseen autoon se ei mahdu takapenkkejä kaatamatta joten häkkiä ei ole otettu käyttöön.

Kia Venga siis vaihtuu Dacia Dusteriin. Mietin hetken nelivetoisen mallin ostoa mutta se olisi maksanut 3ke enemmän eikä mulla ole tähänkään asti ollut käyttöä nelivedolle. Myös kulutus olisi tietenkin ollut isompaa.

Uusi Duster (130hv versio), prestige versio tulee kaikilla herkuilla pl automaatti / neliveto / nahkaverhoilu. Automaattia en ole kaivannut tähänkään asti (ja se olisi maksanut sen 3ke lisää myös) joten jäi ottamatta.

Ei ole enää “halpa” auto, mutta olen aikoja sitten päättänyt että kun uuden auton ostaa niin pitää siinä olla mahdollisimman paljon autoilua edistäviä mukavuuksia.

Harmillisesti tuohon ei saa rahallakaan himmentyvää taustapeiliä (ei saanut Vengaankaan), mutta pistetään sitten peiliä manusti hämäräasentoon.

Kolmen vuoden tehdastakuun / 100tkm antavat, rahalla otin parin lisävuotta tehdastakuuta.

Vengassa on jo vähän korkeampi (tykkään) ajoasento ja tuossa Dusterissa se toki tulee olemaan vieläkin korkeammalla, mikä on vain hyvä homma näkyvyyden suhteen.

Kertoilen kokemuksia Dusterista kunhan sen aikanaan saan.

2 tykkäystä