Autot

Onko kenelläkään Qashqaita?

Minun pitäisi vuoden loppuun mennessä keksiä itselleni uusi menopeli, jonka käyttöetuarvo saa olla max. 600€.

Mielellään automaatti ja diesel myllyllä.

Tuo Qahsqai kiinnostaa jonkin verran, koska sen saisi ihan kaikilla herkuilla, mutta eroaako tavaratila paljon ns. normaalifarkuista?

https://www.nissan.fi/ajoneuvot/henkiloautot/qashqai/ominaisuudet.html?&cid=psmzPb7ciZN_dm|D

Ainaki korkeutta ja leveyttä luulis olevan enemmän ku farkuissa ja penkkejäki saa säädettyä. Linkin takaa iha hyvää faktaa säilytyksestä ja muuta nippelitietoa

1 tykkäys

Pienempi kontti ku isossa farkuissa. Appiukko just tommosen osti, tosin malli juuri vaihtui.

1 tykkäys

Onko Qashqaissa joku tietty ominaisuus miksi ottaisit sen, etkä VAG-konsernin kuljettimia?

En osaa sanoa vielä, kun en ole riittävästi perehtynyt. Tällä hetkellä ajelen Passatilla ja yhtään mitään vikaa siinä ei ole.
Jonkin verran olen kiinnostunut siitä, että ajoasento olisi noissa korkeammalla.

Itse asiassa Passattia ei taida enää saada menemään tuohon 600€/kk käyttöetuarvoon. Qahsqain saisi vielä nelivetona tuohon rahaan.
Skoda ei jostain syystä sytytä.

Täytyy joku viikonloppu ottaa ja lähteä vähän potkimaan renkaita.

1 tykkäys

Skodan ja Datsunin omistaneena, oma valita osuisi Skodaan. Qashqai (-08) oli ajaja auto, ohjaus keskialuella tunnoton. Matka-ajossa sai ohjata koko ajan. Toki tuokin vaiva on ehkä korjattu.

Vähän kuulostaa samalta kuin Avensiksen ja Passatin ero.
Katselin tuossa vielä uudemman kerran tuota Octaviaa. Siitä saisi RS mallin automaatilla ja fakkuna tuohon em. rahaan. Jos haluan nelivedon, niin sekin onnistuu, mutta ei enää RS versiona saa rahan puitteissa.

Nelivetoa ei tietysti näillä leveyspiireillä juuri tarvitse.

Minulla oli 2014 Octavia. Silmät kiinni et tiedä istutko Volkkariin vai Skodaan. Nykyään ajelen paljon vuokra-autoilla, joten kaikkien merkkien peruskiesit ovat tulleet tutuksi. Octaviassa on erinomainen autoa per euro suhde. Uusi Superb hyvä myös, jos tarvitsee limusiinin tilat.

@Beetle City-maasturit ovat vähän veteliä maantiellä. Syynä korkeus ja rengasprofiili.

Veli Oijennuksella oli tuossa selkeä kysymys, johon on tullut hyviä vastauksia, joten tein asian joka on pitänyt tehdä pitkään – avasin autoille oman ketjunsa. Yritetään pysyä tässä ketjussa itse kulkupeleissä.

Vuoden 2016 myydyin automerkki oli Volkswagen, kestoo HS.fi. Tehdään tuon listan perusteella pieni kysely.

###Minkä merkkinen auto sinulla on?

  • Minulla ei ole autoa
  • VW
  • Toyota
  • Skoda
  • Ford
  • Volvo
  • Nissan
  • Kia
  • Opel
  • Audi
  • Mercedes-Benz
  • BMW
  • Joku muu

0 äänestäjää

1 tykkäys

Mites Octavian Scout -versio? Hieman korotusta normaaliin, neliveto ja oon ymmärtäny, että melko pirteän koneenkin saa pellin alle.

Ota Veli Oijennus vaan Skoda. Itsellä ollut neljä volkkaria ja nyt tilauksessa Skoda Octavia RS, työkavereilla ollut samaa mallia jo useamman vuoden ajan ja kehuvat estottomasti huippuautoksi.

@Oijennus Ostatko auton itse ja maksat sen kaikki kulutkin itse?
Jos näin, kyseles hieman mitä eri verrokeiden huollot maksavat.
Jos joku muu maksaa kulut, niin sittenhän tuolla ei ole merkitystä.

Scout versio menee liian kalliiksi.

@Jarzo otitko RS:n diesel etuvedolla? Se ainakin menee heittämällä tuohon rajaan. Tarviiko siihen mitään lisävarusteita?
Vetokoukun nyt ainakin tarvin, mutta onko webastot yms. vakiona?

1 tykkäys

En maksa muuta kuin tuon max. 600€ / kk verotusarvon. Auto vaihtuu yleensä kolmen vuoden välein.

Kävin joskus kokeilemassa Quashqaita mutta itseäni häiritsi suunnattomasti huonot penkit. Olivat kummasti etukenossa eikä kulmaa saanut säädettyä. Tuntui kuin olisi keittiöjakkaran reunalla istunut. Ilmeisesti tehty pienille ihmisille.

Jos pikkumaasturit kiinostaa niin Toyotan uusi C-HR on ainakin omaan silmään näyttävä. Takakonttia siinä ei ole nimeksikään. Hybridit on liisareina kivoja.

Jos on vapaa käyttöetu tuossahan ei ole silloin mitään järkeä. Pirun kallis ja kulutus matala, joten pitäis ajaa paljon jotta maksaa itsensä takaisin. Tämä siis jos olen tuon homman oikein ymmärtänyt.

Autotallissa olisi uusien autojen haku autoedulla.

2 tykkäystä

Meillä KiiltoCleanilla on käytössä vapaa autoetu, edustajan auto saa maksaa max. 40 000 €, RS:n otin Espoon Vehon kautta, farkku, neliveto, webasto, vetokoukku, kaikki herkut sai mahtumaan heittämällä. Vapaan autoedun arvo tulee olemaan muistaakseni 780 € / kk.

Kannattaa muuten kysyä tarjouksia useammasta paikasta. Hintaero vastaavaan oli Laakkosella käsittämätön 4400 € !!!

Niin ja diesel pitää olla, firman politiikka.

Aivan, itsellä vain tavallinen käyttöetu joten en tajunnutkaan tuota. Firma antaa vielä vähän porkkanaa päästöjen vähyydestä.

Meillä tosiaan arvotettu niin, että käyttöedulla mennään ja max. 600€/kk.
Diesel oltava myös ja sitä kautta webasto olisi kiva. Farkku ihan sen takia, että mahtuu helposti kamat kyytiin, kun on vähän painavempia malleja välillä mukana. Vetokoukku myös oltava. Eli hyvin samantyylistä autoa olen hakemassa. Voi olla, että joudun tuosta nelivedosta luopumaan, niin saattaa mennä budjettiin tuo.

Oliko muuten millainen toimitusaika?