Autot

Kun tilasin oman autoni 2019, sain sähköpostiini linkin josta pystyin seuraamaan missä vaiheessa ollaan.
Kun autoa alettiin valmistamaan, laivaus ja matka satamasta autokauppaan, voi olla että oli enemmänkin vaiheita mutta kokonaisaika oli tilauksesta luovutukseen 6 viikkoa.

1 tykkäys

Mulla oli nykyisessä ja edellisessä Toikkosessa sama. Tähän ei olekaan tullut. Tai sitten mennyt vaan ohi.

1 tykkäys

Magee!!!

3 tykkäystä

Mageee…tuohan on jo pähee.

1 tykkäys

Onhan se hieno. Hinta tosin noin 60k ja saatavuus joskus kesällä 23, niin ei ihan heti ala näkyä paljoa liikenteessä.

1 tykkäys

Toimitusajat pitkiä ainakin eräillä merkeillä. Puhutaan jopa kesästä 2023. Ainakin Nissan taitaa olla poikkeuksia.

Olen ollut huomaavinani, että tuo 60k on nykyään ns. normihinta “järkevälle” sähköautolle. En vaan tiedä, kuinka moni meistä pystyy tuollaisia ostamaan, itselle ei tulisi mieleenikään maksaa tuollaisia summia autosta. Voi vaan kuvitella kuinka nopeasti tuonhintaisten sähköpelien arvo laskee…olisko kympin vuodessa…

1 tykkäys

Kuinka paljon laskee näinä aikoina, kun juuri komponenteista on pulaa ja toimitusajat venyy. Varmasti laskee, mutta paljonko… Miks muistelisin, että jossain kohtaa loppuvuotta-alkuvuotta, että joiden käytettyjenkin autojen hinnat olisivat jopa nousseet. En muista mihin käytettyihin viitattiin.

Tuossa autoa vähän katselin ja tilauksenkin tein. Toimitusaika 12-14 kk. Saa hetken odotella.

3 tykkäystä

Nythän ollut “käytettyjä” ts. uusia myynnissä n. 10ke kalliimmalla kuin listahinta

Minulla ei riittäis kärsivällisyys. Hyllystä se pitää noutaa. Ymmärrän toki nuo firmojen autohankinnat. Itse olenaina autokaupat tehny 10 minuutissa :grinning:

1 tykkäys

Kyllähän ne kaupat nopeesti syntyy, tuotetta saattaa vaan joutua vähä odotteleen. :smiley:

Mä kävelin liikkeeseen, kysyin toimitusajan ja pyysin käyntikortin. Oli myyjälle helpot kaupat.

1 tykkäys

En mennyt edes kauppaan vaan soitin nyt teet sellaisen tarjouksen että voidaan sopia homma. Itse asiassa jo toinen perättäinen tällä metodilla, samalta myyjältä.

1 tykkäys

Kännykällä tilattiin/ostettiin meidän tuleva kottero. Käytiin kyllä koeajamassa rinnakkaismalli ensin

Eikö sinulla ollut autoa, kun piti kävellä autokauppaan?

2 tykkäystä

Sinä olet sen verran kova jätkä, että ajat autoliikkeeseen sisälle autolla?

Mutta joo, pitkiä on toimitusajat ja vähän jäi sellainen fiilis, että täyttä varmuutta ei myöskään myyjällä ollut tilanteesta. Ihan ymmärrettävä tilanne.

2 tykkäystä

Tesloja kyllä myydään isosti. Mutta olisiko samalla kannattanut laittaa huolto puoli kuntoon. Komponentti pulan ymmärrän. Mutta kai sinne huoltoon voisi palkata jonkun vastaamaan puhelimeen.

Tässä olis Teslalle hyvä vaihtoehto, jos olis täyssähköistä autoa katsomassa. Tavaratila hieman nafti 430 litraa, mutta riittää peruskäyttöön.

Kuvissa värikin on “oikea”. Meinaan jos logo vaihdettais, niin edestä katsoen tuostahan tulee ihan oma cottero mieleen… :wink:

Hain tänään Corollan kaupasta. Edellinen C-HR ehti olla ajossa pikkusen päälle 3 vuotta. Corolla tuntuu ihan mukavalta. Multimediasysteemit vaatii opettelua.

2 tykkäystä