Ben Bloodin kilahdus Pelicans-reeneissä 19.10.2016

Ihmekkään, että sieltä haluaa junnut pois kun tollaset sekopäät pahoinpitelemässä kaikkia. Turha verrata amerikkaan jossa meno muutenkin raadollisempaa kun harva saa miljoonat ja suurinosa ahl kautta muualle.

Näyttää sovitulta tappelulta video leikattu juuri sopivasti että näyttäisi vakavemmalta…Oma mielipiteeni asiasta… pääseehän otsikoihin näinkin

Vanhan liiton meininki on arvostelun yläpuolella? Ok!

Tällä logiikalla pääsee jännittäviin johtopäätöksiin, kun ulottaa tarkastelujakson ajanjaksoon miekka ja kilpi.

Oliko tuo niin sanotusti sarkasmia vai onko todella?
Itse muistan hämärästi kauden kun toporowski ja doell olivat mukana niin doell piti Lähteen Nessulle jonkinlaista “klinikkaa” lähinnä näytti läpällä painivan. Mutta tuolloin tosiaan ideana saada Nestorin pakkiin työkaluja. En muista oliko sama kausi kun kokeili Glenin kans nyrkkeilyä

Sihvosen näkemys. Ja ihan perusteltu sellainen.

https://blog.paf.com/petterisihvonen/2016/12/20/tappelu-pelicansin-harjoituksissa/

1 tykkäys

Ja Petri Matikainen jatkaa valitsemallaan linjalla.

Annan nyt ihan näin “mikkihiirimäisesti” Matikaiselle yleiset ohjeet, kuinka välttää median “negatiivinen uutisointi Pelicansista”:

• Älkää hommatko Tyrväisen kaltaisia pelaajia elleivät he aio pelata. Hienoa, että Tyrväisen Antti on nyt ruvennut pelaamaan taas jääkiekkoa ja tehnyt pisteitä sen sijaan, että kalastelee vastuksen kultakuuppia

• Kun Nurminen & Matikainen tulivat Pelicansiin he brändäsivät jo ennen pestinsä alkua Pelicansin tulevan pelitavan “äijäkiekoksi”, jossa ei oteta taka-askelia. Jos itse brändäät oman jengisi pelitavan “äijäkiekoksi” niin miksi sitten syytät toimittajia, jotka monistavat oman sanomasi ympäri mediaa?

• Pistäkää Bloodit & Co kuriin ja keskittykää pelaamaan hyvää kiekkoa kaukalossa. Viime kaudella Pelicansilla oli koko aika joku pelikiellossa jonkinlaisen ylilyönnin takia. Jos itse hankit valmentaja joukkueellesi tällaisen maineen niin on äärimmäisen huono mediapeli tulla itkemään medialle, kuinka media haluaa brändätä Pelicansia väkivaltaiseksi idioottijengiksi. Sen olette tehneet valmennustiiminne kanssa ihan itse.

Tästä huolimatta hyvää joulua Lahteen!

2 tykkäystä

Paikallisen valtalehden tai sen toimittajan kanssa ei kannata alkaa ainakaa julkisesti laukomaan mitään ehtoja yhteistyöstä. Tossa pelissä ei seura voita ikinä.

Sinänsä ymmärrän, että kun harjoitellaan kovalla vaatimustasolla ja intensiteetillä niin painiksi saattaa mennä. Päähänlyöntitalkoot menevät jo yli. Muutamat Tapparan pelaajat ovat jälkikäteen hämmästellet JR:n tuomaa vaatimustasoa syksyllä 2012, lähinnä siis sitä muutosta. Pelaajat olivat tottuneet jäällä vetämään vähän höntsää ja tämähän ei enää kelvannut. Nyrkkihippasille ei vissiin päädytty vaikka tunteet kuulemma välillä kävivät isolla liekillä.

Liigastudio oli Matikasen kaa samaa mieltä, ja Köllikin sano, et ihan normaalia Liigassakin, ei mitenkään ainutkertainen tapaus.

Tapolakaan ei suorilta tuomitse.
http://www.aamulehti.fi/videot/tappara-paavalmentaja-ei-paheksu-omien-pelaajien-kahakoita-se-kuuluu-asiaan/16722FE4

Matikaisen Petu antaa palaa Pelicans-KalPa -pelin lehdistötilaisuudessa, ESS:n uutisointi harjoitusten väkivallasta on tosiaan napsahtanut hermoon.
http://www.pelicans.fi/videot/2016/12/20/postgame-pelicans-kalpa

1 tykkäys

Tämän voi nähdä niinkin, että junnupoika erehtyi ottamaan kokenutta “tähtipelaajaa” liian kovaa ja Matikaisen mielestä ansaitsikin pienen korvapuustin.

Legendaarinen Don Cherry kertoo tarinaa, että hänen NHL-tryouttinsa (pelaajana) loppui, kun fyysisenä peruspakkina meni taklaamaan kovaa oman joukkueen tähteä treeneissä. Verkkarinsa repi vain valmentaja, tuossa tapauksessa.

Toisaalta, tiedän Kari Makkosen (Rautakorven 2. koutsi) sanoneen Tapparan kasvatti junnulle kesäringissä, että “Ihan sama tuleeko sieltä Janne, vai Sasha - paskaks vaan!”. Heillä oli säännölliset henkilökohtaiset palautekeskustelut kesäreenityksen aikana.

1 tykkäys

Aina niin seesteisenä pidetty Hannu Aravirtakin on sitä mieltä, ettei tapauksessa ollut mitään sen erikoisempaa. Kyllä se on vaan uskottava, että kärpäsestä tehtiin härkänen, ja kohua yritettiin herätellä vaikka väkisin.

Taidan ihan rehellisesti kuulua osastoon kukkahattutädit kun en tuommoista ymmärrä mutta en ole mitään pelaajapolkua läpi käynyt joten sikäli en ota kantaa mutta sairasta on jos vielä ihan normaaliakin.

Jääkiekkoon liittyy yhtä ja toista, jonka vain pelaajat ja valmentajat voivat ymmärtää. Toki täytyy myös myöntää lajin todellinen luonne: jääkiekko on KONTAKTILAJI ja kontakteja pitää harjoitella. Jääkiekossa myös tunteet tulevat herkästi pintaa, kun kepillä napsutellaan jalkoihin ja käsille jatkuvasti ja muutenkin suu käy kentällä. Mutta jääkiekko ei olisi jääkiekkoa ilman tuota rosoista pintaa. Jos jääkiekosta otetaan kontakti pois niin kyseessä on aika nopeasti ihan toinen peli. Toki peli kehittyy omalla painollaan ja se, mitä minä tai Erkki on mieltä jääkiekon todellisesta luonteesta ei ole piiruakaan merkitystä. Tällä hetkellä jääkiekko karsii itse itsestään kontaktia, kun sille on aina vain vähemmän aikaa. Pelaajat osaavat liikuttaa kiekkoa nykyään sellaisella vauhdilla ja luistimetkin käyvät jäässä semmosella frekvenssillä, että peli tuntuu nopeutuvan ikään kuin itsestään. Mitä nopeammaksi peli muuttuu sitä vaikeampi on pelin sisällä ehtiä taklaamaan tai roplaamaan ihmeellisiä, kun se kiekkokin on siellä.

Mä olen kulkenut aikanaan sellaisen ihan ok polun läpi ja en itse ainakaan muista tappeluita treeneissä. Ehkä aikuisena sitten aikuistutaan ja tällainen toiminta on ok. Itse en ymmärrä.

@peterra
Hyvä viesti (pitkä taas), mutta et ota tuohon tappeluun treeneissä kantaa. Tottakai treeneissä ollaan myös fyysisiä, MUTTA ei tapella. En ole koskaan nähnyt ennen.

1 tykkäys

Jotenkin ymmärrän vielä tunteiden kuohuamisen ja yhteenotot, kun tunteella harjoitellaan, mutta Blood selvästi jatkaa lyömistä maassa makaavaan pelaajaan ennen muiden väliintuloa. Mielestäni erittäin alhaista toimintaa vielä omaa joukkuelaista kohtaan.

4 tykkäystä

Ja se on vielä sairaanpaa että valmentaja vähättelee julkisesti ettei siinä ollut mitään.

Miks ihmeessä te seuraatte tällasta lajia, jossa tapahtuu kaikkee sairasta?
Luulis, jos kerran paha mieli tulee, et vois kattella vaikka lentopalloo tai mitä vaan muita lajeja. Jefua en suosittele, siinäkin otetaan kontaktia ja välillä saattaa tunteet kuohahtaa.

Peleissä kyllä. Treeneissäkin joskus, mutta se, että lyödään joukkuekaveria paljaalla nyrkillä päähän. Tuota en ymmärrä.

2 tykkäystä

En usko että suomalaiset pelaajat tappelevat treeneissä, tai ainakin se on äärimmäisen harvinaista. Mutta P-Amerikassa pienet kahakat kuuluvat treeneihin ja tästä oli nyt kyse. Bloodilla lähti tunne vähän yli, mutta siellä oli Matikainen ja pelaajia heti välissä joten mitään ei päässyt tapahtumaan.