Kauden kovin matsi tähän asti ja ketjullinen kärjestä miehiä pois. Kyllä 2-2 oli tuosta matsista todella iso taisteluvoitto. Varsinkin pelitapahtumiin peilaten, niin eihän siinä meinattu ensimmäiseen kahteen erään hippaa saada. Onneksi 3. erässä hyödynnettiin Meidän momentum ja saatiin tarvittavat maalit. Puolustus ja Heljanko ansaitsevat kyllä myös ehdottomasti papukaijamerkin illasta.
Luistimen terän irtoaminen vastustajan molarilta aiheutti meille hetken momentumin, joka onnistuttiin hienosti nuorison toimesta hyödyntämään Kemmun tehdessä ensin rammalle veskalle ekan kaapin.
V. Nieminen oli alkuun lähellä tehdä todella näyttävän osuman, mutta metallit kolisi. Heljangon taso on voittava.
CHL-osallistumisessa on maukas lisäporkkana, sillä ensi kaudella palkintorahaa on jaossa lähes 3,5 miljoonaa euroa, josta mestarin osuus on peräti 720 000 euroa.
Viime kaudella Rögle sai mestaruudesta karvan alle 500k. Tarkkaa summaa ei löydy, mut aiemmin playoffseihin pääsy toi 60k, ja siitä sit kasvaa potti, mut ei tiedä kuinka paljon.
Opiskelijoita parven suljetulla sivulla oli varmaan n. 1000 tai ainakin lähelle. Ja “avoimella” parven osallakin oli kuitenkin porukkaa, joten veikkaisin, että parvella oli paikalla jotain 1500 paikkeille.
Olipahan jännä peli! Ekaa kertaa ties kuinka pitkään aikaan oikeesti jännitti pelissä. Sitte tajusin, ettei tämmöstä tappiolla lauluun -peliä oo olllu pitkään aikaan. Keväälläki kaikki Liigapelit ratkes ennen ku tuli mitään ns. pakkovoittoa. Mutta hieno päätös pelille. Heljanko on uskomaton.
Nauhalta katsoen piti jännätä peliä ja tosissaan saikin jännittää tukka pystyssä loppuun saakka. Hieno venyminen Tapparalta haastavassa kokoonpanotilanteessa. Tai toisaalta rutiinisuoritus — näitä pelejähän me ollaan totuttu viemään.
Komppaan, jännitti. Ja syystäkin, kauden tähän mennessä tärkein peli. Hieno taistelu ja äärimmäisen tärkeä tasuri. Vajaalla miehistöllä hyvin pelaavaa vastustajaa vastaan kova suoritus.