CHL: Tappara - HC Davos 22.11.2022 (Ti) klo 19:00

Kauden kovin matsi tähän asti ja ketjullinen kärjestä miehiä pois. Kyllä 2-2 oli tuosta matsista todella iso taisteluvoitto. Varsinkin pelitapahtumiin peilaten, niin eihän siinä meinattu ensimmäiseen kahteen erään hippaa saada. Onneksi 3. erässä hyödynnettiin Meidän momentum ja saatiin tarvittavat maalit. Puolustus ja Heljanko ansaitsevat kyllä myös ehdottomasti papukaijamerkin illasta.

Aeschlimannin breakdance-torjunta 1-1-maaliin nevaföget.

15 tykkäystä

Oliko yläparven toinen sivu myyty jollekin firmalle kun näytti telkkariin täydeltä ja ei ollut yleisessä myynnissä.

Kyllä tämä matsi hakkasi taas monet Liigan pelit mennen tullen…

21 tykkäystä

Kyl näitä kattoo mielummin kuin sport/KooKoo/SaiPa/Ässät pelei

10 tykkäystä

Hauska juttu. Juuri minuutti ennen Tapparan ekaa maalia kuiskasin vaimon korvaan halilla:
“Katoppa , Tinke tekee kohta maalin”

5 tykkäystä

Tänään olimme vähän köysissä, mutta onnekkaita.

Luistimen terän irtoaminen vastustajan molarilta aiheutti meille hetken momentumin, joka onnistuttiin hienosti nuorison toimesta hyödyntämään Kemmun tehdessä ensin rammalle veskalle ekan kaapin.

V. Nieminen oli alkuun lähellä tehdä todella näyttävän osuman, mutta metallit kolisi. Heljangon taso on voittava.

Voitto.

Siinä posit, negailua pyrin välttämään. :blush:

7 tykkäystä

Onko kellään tietoa paljonko tämän vaiheen selvittäminen toi pinkkaa Tapparalle?

Hyvä että oli edes tuon verran. Kausarilaisia oli kyllä jäänyt paljon pois, olisko 4000 ollut hallissa? Opiskelijat pelastivat vähän yleisömäärää.

Tuhat lisäkatsojaa olisi tuonut enemmän. Ei tietoa, mutta isoista summista ei muistaakseni vielä ole kyse.

Ainakin tv-kuviin näytti sille että helposti yli 4000? Ja yläkatsomo ei sinne näy.

1 tykkäys

CHL-osallistumisessa on maukas lisäporkkana, sillä ensi kaudella palkintorahaa on jaossa lähes 3,5 miljoonaa euroa, josta mestarin osuus on peräti 720 000 euroa.

Viime kaudella Rögle sai mestaruudesta karvan alle 500k. Tarkkaa summaa ei löydy, mut aiemmin playoffseihin pääsy toi 60k, ja siitä sit kasvaa potti, mut ei tiedä kuinka paljon.

1 tykkäys

Jos alakatsomo on täynnä 7500, niin tänään siellä oli yli puolet penkeistä tyhjänä, ehkä 3000 katsojaa max.

Opiskelijoita parven suljetulla sivulla oli varmaan n. 1000 tai ainakin lähelle. Ja “avoimella” parven osallakin oli kuitenkin porukkaa, joten veikkaisin, että parvella oli paikalla jotain 1500 paikkeille.

Pitää varmaan semeihin päästä, että pääsee omilleen. Viime vuonna taisi vasta finaalipaikka viedä osallistumisen voiton puolelle.

1 tykkäys

Ottelun kovin taklaaja: Kristian Tanus! Kolme taklausta.

1 tykkäys

Olipahan jännä peli! Ekaa kertaa ties kuinka pitkään aikaan oikeesti jännitti pelissä. Sitte tajusin, ettei tämmöstä tappiolla lauluun -peliä oo olllu pitkään aikaan. Keväälläki kaikki Liigapelit ratkes ennen ku tuli mitään ns. pakkovoittoa. Mutta hieno päätös pelille. Heljanko on uskomaton.

9 tykkäystä

Hauska tapahtuma pelin jälkeen. Viljami Nieminen kävi vetämässä käden lippaan isäukolleen joka villisti tuuletti katsomossa.

67 tykkäystä

Nauhalta katsoen piti jännätä peliä ja tosissaan saikin jännittää tukka pystyssä loppuun saakka. Hieno venyminen Tapparalta haastavassa kokoonpanotilanteessa. Tai toisaalta rutiinisuoritus — näitä pelejähän me ollaan totuttu viemään.

Edelleen lämmittää Tapparan nuorisokaartin ennakkoluulottomat esitykset. Luodolle kaupanpäälle maali palkinnoksi hyvästä duunista.

5 tykkäystä

Komppaan, jännitti. Ja syystäkin, kauden tähän mennessä tärkein peli. Hieno taistelu ja äärimmäisen tärkeä tasuri. Vajaalla miehistöllä hyvin pelaavaa vastustajaa vastaan kova suoritus.

Kaksi pelaajaa jäi erityisesti mieleen:
Heljanko ja Tanus

4 tykkäystä