Jälleen joukkueen paras. Varma, hyvä, parempi. Lisää vaan pelejä. Tää on ehkä Tapparan syksyn hienoin juttu, että Heljanko onnistuu.
Olisiko Helkusta Ari Sulanderin kaltaiseksi kasvutarinaksi? Erittäin hitaasti terävälle huipulle. Helkku on eittämättä Tapparassa anyway ottamassa paalupaikkaa.
Jaa, mielestäni ylipelasi tänäänkin. Tosin päivän pelissä parasta viihdettä oli Heljangon sekoilut.
Heljanko ylipelaa kun lukee tilanteita hyvin aktiivisesti. Silti myös näyttävä ja viihdyttävä ja pääosin nyt melko varma. Hitusen yllättävää on kuitenkin selvästi vakaampi ilme kauden alkuun kuin kumppanillaan.
Taas kerran Heljankoa arvioidaan näin. Kysyn vertailun vuoksi, milloin arvioit vastaavalla tarkkuudella jotain muuta veskaria?
Hyvä peli tänään, ihan sama miten sätkii kunhan kiekko ei mee maaliin. Itseleen siinä kiirettä tekee jos höntyilee. Muutama makea torjunta. Ei esim Hasekin tyylikään ollut oppikirjasta.
Se on juurikin näin. Hyvä peli![]()
Eipä Heljanko ole hirveästi tällä kaudella vielä sätkinyt tai panikoinut. Toistaiseksi hyvää tekemistä.
Hyvin on pelannut, ja pelaamassa ykkösveskan paikkaa itselleen.
En oo vihaaja, en todellakaan. Arvostellu oon Heljankoa usein ja mielestäni aiheesta. Tänään oli hyvä! Kattelin paalupaikalta keskeltä d-päätyä Heljankon takaa peliä ja oli hienoa seurattavaa. Muutama tosi nopee reaktiotorjunta jaloilla, mutta niin että paketti pysy hyvin kasassa. Muutaman kerran hienosti laitto pelin käyntiin nopeesti ja vähä kärkky avauspaikkaa hyökkääjille. Kerran vaarallisesti lähti vastaan, mutta homma hoitu silti. Erittäin hyvä peli!
Heljanko enemmän/vähemmän vakuutti taas. Edelleen tämän hetken tekemisellä Hrachovinaa edellä.
Heljangon Kirvescast oli pelkkää timanttia ja asiaa tuli todella hyvin. On todella fiksun oloinen nuori mies, joka ajattelee asioita paljon jo uran jälkeiseen aikaan. On panostanut koulun käyntiin ja ei lähtenyt liian aikaisin pois Helsingistä että saa koulun käytyä. Itse olen tykännyt Chrisusta paljon siitä asti kun näin Mikkelissä Mestis finaaleissa ja Kirvescast vielä nosti pisteitä lisää kaverista.
![]()
Samanlaiset fiilikset ku @totaka86 . Tosi fiksun olonen kaveri. Opiskelee, harrastaa asuntosijoittamista… Olisko tässä semmonen uus Jari Halme. Fiksu pelaaja, jota kritisoidaan, mutta joka ehkä kuitenki tuo pari mestaruutta Tapparalle. ![]()
Heljanko on kyllä itselleni tällä hetkellä monessakin mielessä meidän ykkösmaalivahti.
23-vuotias ja hitaasti? EI kauaa aikaa kun ykkösvahdeiksi ei alle kolmekymppiset päässeet.
Heljanko on kyllä fiksu kaveri, mutta yks asia tässä kirvescastissä sai ainakin mulle ittelle vahvistuksen. Oon pitkään ajatellu ja varmaan monesti tännekkin kirjoittanu, että Heljanko on pelokkaan oloinen. Mielestäni nyt hän itse sanoi, että on paljon saanu Konttiselta apua siihen, että ei mieti liikaa sitä, mitä muut hänestä ajattelee. Chrisu mielestäni myönsi, että on pelännyt välillä tilannetta, jossa päästää jonkun “helpon” maalin. Tämä on maallikon silmään näkynyt ja sitä Heljanko on mielestäni ylikompensoimalla koittanut välttää. Näin peli on mennyt säntäilyksi. Sanoi myös, että Näykin kanssa on panostettu rauhallisuuteen ja tämä kyllä näkyy. Mielestäni Heljanko on ottanut ison stepin eteenpäin.
Tsemppiä Chrisu. Fiksu jätkä pärjää aina.
Toivottavasti kaikki nämä hyvät asiat realisoituvat ja kehujen voidaan todeta olleen paikallaan. Itse odotan näkeväni vielä jonkun verran lisää hyviä otteluita, ennenkuin arvioin mielipidettäni uudelleen.
Kuulin Kirvescastissa asian niin, että Heljangolle tarttui nuorena hyvin kiekko, vaikka torjuntatyylistä ei ollut tietoakaan (mm. pääsi try-outilla isompaan seuraan, vaikka oli ”tyylitön”). Nyt hiottu tyyliä kuntoon jo vuosia, mutta vielä välillä tulee selkärangasta säntäilyä.
3 viestiä siirrettiin ketjuun: Tapparan maalivahtipeluutus 2020-21
Huomasiko kukaan muu kun Heljanko vaihdettiin pelicans pelissä niin hieroi/taputteli nivusiaan vaihtoaitiossa? Harmillista jos on jotain loukkia kun tällä kaudella ollut vakuuttavampi kuin Domi.