Christian Heljanko

Domi lähtee ja Metso ei tule. Toivottavasti ei hankita uutta ykkösveskaria kun sellainen löytyy jo omista. Potentiaali on sitä luokkaa että kaiken mennessä nappiin on jo ensi kaudella liian kova Liigaan. Viime kaudella Mestiksessä keskimäärin 73,2 torjuntaa ottelussa ja torjuntaprosenttikin jotain 104.

Betoni maaliin. Kiitos.

16 tykkäystä

Juu nyt on heljankon vuoro ottaa viimeinen askel. Toki joku lupaava kaveri kakkoseksi.

Olisikohan kokeneemman vaihtoehdon / kirittäjän kanssa muodostettava tandem kuitenkin viisain ratkaisu jo kauden alusta asti, jos sellainen vain jotain kautta mahdollistuu?

Luotto Heljankoon on tottakai kova, mutta maalivahtipeli on aina kuitenkin herkkä ja tärkeä osa-alue…

2 tykkäystä

Rautakorvella ei ole kirittäjiä. Siis Rautakorven joukkueessa pelaa yksi veskari kaiken, minkä jaksaa ja toinen voi saada pelin sieltä ja toisen täältä. Tää on nyt tullut jopa maalivahtien haastatteluissa esille, että systeemi on tuttu pelaajille.

Nyt ei siis mielestäni kannata niinkään ajatella sitä tandemia, koska sellaista ei tulla kuitenkaan käyttämään. Rautakorpi tuskin uskoo, että Heljanko on riittävä maalivahti vielä liigaan, vaikka Heljanko sitä olisikin, joten vähäsen luulen, että se maalivahti sieltä vielä tulee ja on mallia kokenut.

Samalla se ikävä juttu siinä tietysti on, että Heljanko ei tule pelaamaan.

1 tykkäys

Noh noh, jos Rautakorpi pystyy muutenkin uudistumaan niin eiköhän hän pysty tässäkin asiassa? :wink:

2 tykkäystä

Sitten ei auta kuin tehdä Metsolat kun koodinimi Pekka Tuokkola tulee kokeneena maalinsuulle.

Juu. Metsohan vei Tuokkolalta ykkösvahdin paikan.

Voisihan se olla jo Heljangon aika isompaan vastuuseen ensi kaudella. Saa nähdä mikä suunnitelma Rautakorvella ja Tuonosella on.

1 tykkäys

Miksi heität ilkikurisen vitsin? Tapparan maalivahtipeluutus on ollut yksi asia, joka on onnistunut kuusi vuotta putkeen ja onnistunut todella hyvin. Aikaisemmin kritisoin Rautakorpea oudosta mv-peluutuksesta, mutta tuloksien jälkeen olisi aika idioottimaista kyseenalaistaa tapa toimia. Se on toiminut sellaisella varmuudella, että mitään tandemeita ei tarvita.

Uskokaa tai älkää, mutta olen melkoisen varma, että sieltä tulee kokenut veskari kaveriksi Heljangolle ja pelaa suurimman osan kaudesta. Ja vastoin sitä, mitä ajattelette kommenteistani niin rattkaisu tulee olemaan Tapparan kannalta edullinen.

Selvä, eli olet 100% varma että sieltä tulee joku kova kassari ja Heljanko on sopimuksensa viimeisen kauden yhtä pienellä vastuulla kuin tämänkin kauden?

Jonkinlaista rikkinäinen puhelin -ilmiötä havaittavissa palstalla.

Edit: editoitu lainaukset, jotta kukaan ei tulkitse niitä väärin.

3 tykkäystä

Kyllä minä löisin all-in Heljankolla ja eikös siellä ollut a-junnuissa parikin pätevää kypsymään seuraavaksi vastuunkantajaksi.Domia kypsyteltiin ensin, sitten Jankkoa joten siihen vaan samaan putkeen.

edit. ei pitänyt tulla vastauksena.

1 tykkäys

Jätit omasta lainauksesta oleelisen osan pois, jossa kerrot, että kokenut kassari torjuu suurimman osan kaudesta. Vähän on nyt näsäviisastelua havaittavissa.

3 tykkäystä

Minulla on ihan täysi luotto siihen, että Leinonen, Rautakorpi & Tuononen osaa hommansa. Maalivahtitilanne varmaan ratkeaa parhaalla mahdollisella tavalla.

Esitin ainoastaan yhden vaihtoehdon, jota pidän todennäköisenä. Jotta nyt kukaan ei vetelä taas ylitulkinnan ylitulkintaa niin annan tälle prosentiksi vaikka 55 % että sieltä tulee uutta veskaria ja nimenomaan spekseillä kokenut.

Minulle käy myös hyvin se, että Heljanko on ns. ykkösenä vuorossa.

@S.T.

Miten jätin MITÄÄN olennaista pois? Ainoa pointtini oli nostaa esille se, että kannattaa LUKEA ero. Viestissäni lukee TÄYSIN selvästi ja yksiselitteisesti “MELKO VARMA”, jossa on about valovuoden ero siihen, mitä seuraavassa sanotaan, jossa lukee “eli olet 100 % varma”

Se oli lainauksen syy.

Olet muuttanut lainauksia ja tiedät sen varsin hyvin.

Edit: minun edellisessä viestissä lukee minkä jätit pois alkuperäisestä lainauksesta.

5 tykkäystä

Parasta lienee, että rekrytoidaan Alfie Michaud luottoykköseksi ja loput matsit mennään kolmella muulla vahdilla, kunnes Heljanko torjuu mestaruuden?-)

Kyllähän Rautakorpi on niitä maalivahtivastuita joskus vaihdellutkin. Ja vaikkei “uudistuisikaan”, niin kai se kokenut pari voisi tosiaan myös olla se vähemmän pelaava kakkosvahti.

Ei kuitenkaan olisi kovin toivottava sellainen mahdollinen uhkakuva, että kokenein vahti on Heljanko, jolle sitten tulisi jotain vaikeuksia syyskaudella…

Mun silmään oli kanssa melkoista näsäviisastelua havaittavissa. Tarkoitus oli vaan varmista onko @peterra ihan 100% varma asiasta kun niin pitkät ja pontevat perustelut asialle kirjoitti, sen takia lisäsin ton että Heljankolla on viimeinen kausi sopimuksesta päällä. Jos siis Tappara haluaisi Heljangon pitää niin tällä kaudella pitäisi vastuuta tulla.

Edit. Ja looginen askelhan tuohon olisi se 100%varma kun ekassa viestissä vähäsen luultiin ja toisessa oltiin jo melkoisen varmoja. :wink: Ja tais multakin lipsahtaa turhan suuri proaenttiluku omaan viestiin.

3 tykkäystä

Voitaisiin kyllä lähteä ihan rohkeasti Heljanko ykkösenä kauteen. Palkkakustannuksissa tulisi iso säästö, jos osoittautuu että mies on valmis pelaamaan ykkösmaalivahtina liigassa. Ja aina voi sitten hankkia uuden miehen kauden aikana, jos tilanne näyttää huonolta. Kuten HIFK hankki Engrenin.

1 tykkäys

Tästähän vois tehdä äänestyksen. Kuinka moni olis valmis lähteen kauteen Heljanko ykkösenä, ja kuinka moni haluais luukulle jonkun muun? Ettei tää menis “Holtby tai Carey Price olis kiva” haaveiluks niin en kysy että kuka olis kiva.

  • Haluaisin että Christian Heljanko on ykkösvahti kaudella 2018-19
  • Haluaisin että Tappara hankkii jonkun muun ykkösvahdiksi kaudelle 2018-19
0 äänestäjää
1 tykkäys

Mun puolesta Heljangolla voidaan lähteä kauteen. Varamolarin pitää kuitenkin olla Liigatasolle tekijämies, jos Heljanko jostain syystä sakkaa.

11 tykkäystä

En välttämättä halua että ykköseksi suoraan hankitaan ketään ohi Heljangon. Semmonen kaveri kuitenkin kiitos kuka pystyy pelaamaan myös Liiga-tasolla. Sama tilanne kuin Domi-Lassila kaksikolla.

4 tykkäystä