Toivottavasti jo ensi kaudeksi pääsee kokeilemaan NHL-kiekkoa ja Jalonenkin voisi herätä ja päästää Heljangon kunnolla pelaamaan.
Kyllä Chrisu on tasollaan mennyt Metsolasta jo ohi kuin Marttisen laukaus Isomäessä. Henkisesti vahvimpia maalivahteja mitä olen koskaan nähnyt.
Ette katsoneet peliä loppuun? Puhakka sanoi haastattelussa, että ei tiennyt ettei vastustajalla ollut maalivahtia. Siksi se nappas sen ilmasta.
Harmituksen näki naamasta, ja sanoi että saas nähdä milloin saa taas unta. Joten voisiko lopettaa sen Puhakan moittimisen.
On vain ajan kysymys, milloin Heljanko pöllyttää verkkoja…
Moniko moitti tosissaan ja kuinka moni sitten kieli poskessa?
Tämä on vaikea laji. ![]()
Tappara vois vähän pelisilmää käyttää ja pienet Heljangon mietteet kysästä.
Väittäisin että olen kyllä huomannut molemmat ääripäät. Mut Jutin sanoin, eteenpäin…
Ja varmasti riitti hupia ja luo lisää yhtenäisyyttä joukkueeseen. Yksi palapelin palanen kevättä silmäillen. Luotu.
Heljanko saanut näköjään opiskelupaikan Haaga-Helian ammattikorkeakouluun. Sen lisäksi että mies on erittäin hyvä maalivahti, on hän erittäin fiksu ja käy koulua kiekon kanssa samaan aikaan ja hoitaa erittäin hyvää tulevaisuutta myös kiekon jälkeen ![]()
Edit: julkaissut siis tämän omassa ig stoorissaan
CHL ratkaisupeli - susipaska, Kärpät - jumalmoodi, Ässät - susipaska, Ilves - jumalmoodi?
Susipaska eilen? Vai niin.
Maalit joko ohjureita tai one timereita ykkössektorista.
Toki Heljanko itse hilannut riman korkealle, eikä eilen ollut ihan parhaimmillaan, mutta että susipaska…
Jos joukkue edessä pelaa noin, kuin eilen, jumalmoodikaan ei taida auttaa
Näitä ohjureita Heljanko on hyvällä prosentilla pysäyttänyt silloin kun pelaa keskittyneesti eikä höntyile. Nyt paketti levällään ja ohjurit maaliin.
2 torjuntaa ja 5 omiin niin turha sitä on yhtään kaunistella ![]()
Uudella innolla Ipa-peliin.
Ei tämä ihan noin yksinkertaista ole tietenkään.
Pitää osata katsoa ne tilanteet mistä maalit tuli.
Eikä peli voi muutenkaan olla sen varassa aina, että maalivahdin pitää ottaa peleissä useita huipputorjuntoja.
Eilinen peli oli kyllä toisintoa viimekaudella vastustajalla muutama tosi paha paikka joista kaikista maalit. Heljangon piikkiin voi eilistä laittaa kyllä millään tapaa.
Olis pitänyt vaihtaa jo 3-1 maalin jälkeen. Näki jo ettei hyvä seuraa.
Maallikon silmin näytti, että pikemminkin puolustaminen oli lepsumpaa emmekä saaneet blokattua ja siivottua edustaa.
Viime vuoteen nähden juuri tämä maalinedustajan varjelu on heikentynyt. Vaikka meille tehtyjen maalien määrä on alhainen (kiitos Helkun), vastustaja on päässyt liian paljon huseeraamaan maalinedustalla tai maalintekosektorilla.
Edelliskausilla betonipuolustus oli jämäkämpää.
Tämä puhtaasti maallikon seuraamana.
Vähän olen samoilla linjoilla, meidän puolustajat/puolustus kyllä tötöilivät maaleja omaan piikkiin. Vähän näytti että fokus oli jossain muualla kuin kaukalossa.
Edit. Sen verran selvennystä että maalit ei kyllä Helkun piikkiin siis suoranaisesti menny.
Ei kai nyt herranjumala eilistä tappiota voi millään tavalla laittaa Heljangon piikkiin. Edes parhaiden päivien Hasek ei olisi eilen Tapparaa pelastanut. Sen verran heikkoa oli puolustaminen.