Christian Heljanko

Heljangolla sopimus ensi kaudeksi. Larmin lähdöstä huhuja. Mitäs jos Heljanko onkin HPK:n ykkösmaalivahti ensi kaudella? Sieltä taitaa ykkönen puuttua, eikä omista junnuista tai Antti Karjalaisesta taida siihen hommaan olla. Toiveissa jatko Tapparassa.

4 tykkäystä

Jukkahan nimenomaan otti riskin kun ei Nikkeä laittanut tolppien väliin eilen. Koko homma räjähti sitten käsille.

Heljanko pelasi silti hyvän kevään, vaikka game 4:n ratkaisu taisi hänen itseluottamuksen murentaakin.

1 tykkäys

Heljanko antoi mahdollisuuden voittaa Hpk-sarja. Joukkue oli tehoton, eikä maalivahti ollut
mielestäni ratkaiseva tekijä tässä sarjassa. Niin paljon kuin ketuttaakin, niin Tappara oli kentällä huonompi mitä odotin. Kerho sen sijaan liikkui hanakasti ja halusi voiton.
Mutta Heljanko pelasi kokonaisuutena varsin hyvät playoffsit. Ja jos lähtee muualle, niin
joku joukkue saa kelpo veskarin. Kuka muistaa viime kauden finaalit Kärppiä vastaan ?
Ei auttanut silloinkaan maalivahti voittoon, kun joukkue oli vaisu…
Rautakorvelta puuttuu viimeinen viritys näissä peleissä. Viime vuonna vei Manner ja tänä vuonna Pennanen…

15 tykkäystä

Joulu-tammikuun tienoilla kuulin Chrisun kaveripiiristä, että ainakin syyskauden aikana JR oli jutellut Chrisun kanssa ”tyyliin 2 kertaa”, eikä juuri kuulemma reeneissä tai muuallakaan häntä huomioinut tai katsonutkaan häneen päin. Käsitin niin, että aika pitkälti oli vain Tonon kanssa tekemisissä. Vois kuvitella, että varsinkin ton ikäisellä kaverilla saattaa henkiselle puolelle tehdä todella paljonkin hallaa, jos fiilis on se, ettei päävalmentaja ”pidä mua juuri minään”. Jos asia todella on näin ollut (ja keneltä tämän kuulin, niin en epäile yhtään hänen sanojaan, koska tiedän, että tuntevat toisensa hyvin vuosien takaa ja vahvisti vielä, että Chrisu itse on hänelle näin sanonut), niin varmasti on vaikuttanut nuoren pojan peliin ainakin runkosarjan aikana. Jälkeenpäin ajateltuna tuntuu, että playoffeissa pystyi sitten enemmän tai vähemmän siirtämään nuo ajatukset syrjään tai hyvin mahdollista myös, että Jukan kanssa välit lämpenivät kauden tärkeimmillä hetkillä, joka alkoi sitten näkyä enemmän myös tulostaululla positiivisemmassa valossa.

2 tykkäystä

Eikai Tapparan liiga-joukkue ole mikään lastentarha? Tuo on kyllä melko puppua. Jukka on varmaan jokaisessa palaverissa pitänyt silmiä kiinni? :smile: yhtään ei varmaan ole puhuttu veskarien ja pakkien yhteispelistä.

Kyllä sitä nyt kaikesta mahdollisesta haetaan syytä sille, että meidän yksilöt, Heljanko mukaan lukien hävisi pelinsä Kerhoa vastaan.

7 tykkäystä

En missään nimessä maininnut, että hävittiin Kerholle tämän takia? Enkö nimenomaan kirjoittanut, että kevättä kohti homma lähti rullaan ja alkoi Chrisun peli näkyä myös positiivisessa valossa tulostaululla? Eli ei, en todellakaan ole sitä mieltä, että molariin kaaduttiin tällä kaudella. Josko pakkien ja molarin yhteistyöstä on puhuttu lähinnä Tonon, Reten, Chrisun ja Niken kesken, en tiedä? Ehkä asia ei tosiaan ihan noin mustavalkoinen ole ollut, en sitä kiistä, mutta tolla tavalla Chrisu itse on syksyllä asian kuulemma kokenut.

1 tykkäys

Minusta tuo kuulostaa jopa ihan loogiselta. Heljangon ongelmat syksyllä ja talvella näyttivät juuri siltä, että pääkoppa siinä sakkasi eikä niinkään se etteikö kaveri pohjimmiltaan osaisi pelata. Nähtiin melkoisia lamaantumisia ensimmäisen päästetyn maalin jälkeen ja tärinä oli päällä oikeastaan koko ajan. Miksei osasyynä siihen voisi olla tuollainen kohtelu valmennuksen puolelta? En väitä että sen täytyy näin olla, mutta ei kuulosta myöskään niin kauhean kaukaa haetulta.

1 tykkäys

Pelien määrä taas ei tue tätä väitettä. En usko että saisi saanut pelata illasta toiseen, vaikka vetää ihan vihkoon.

Mitä jos Rautakorpi ei vain puuttunut maalivahtipeliin tai maalivahtien ja puolustuksen yhteistyöhön millään tapaa, vaan delegoi sen muille? Päätti viime kädessä vain itse pelaavan maalivahdin Tonon suosituksesta? Kävi pari kertaa taputtamassa Heljankoa ja Nikkeä olalle: “jauhaa, jauhaa!”

Ei tietysti hyvältä kuulosta, jos valmentaja ei ole pelaajien kanssa tekemisissä. Vaikuttaa minun silmääni kuitenkin, että kärpäsestä on taas tulossa härkänen.

3 tykkäystä

Eli päävalmentaja ei olisi kiinnostunut ollenkaan avauspelaamisesta. En usko, en hetkeäkään.
Jos Heljanko on mennyt yön pikkutunteina Fättiksessä avautumaan siitä ettei häntä huomioida, ehkä hänet huomioitiin Hesassa paremmin… :smiley:
Kohta joku sanoo, että Jukka on pakottanut juomaan kahvitkin tuttipullosta :smiley:

4 tykkäystä

Onkohan mitenkään mahdollista, että Heljangon epätasaiset otteet kaudella johtui hänestä itsestään. Että ei olisikaan mitään ulkopuolista tahoa mitä syyttää.

Joo, tiedän, kuulostaa aika utopistiselta.

Ps: Minusta Heljanko onnistui playoffeissa. Yksi vähän heikompi peli.

4 tykkäystä

Itse näkisin että Game 4 jatkoerä ratkaisuun asti pelasi hyvin mutta Game 5:n jälkeen olisi Nikke pitänyt laittaa tolppien väliin.

Mutta turha näitä enää on märehtiä. Leuka rintaan, pieni tauko ja sitten kohti CHL:ää.

Ei kai nyt sentään pelaaja ole omista otteistaan vastuussa. :scream: Kyllä Jukka on syypää kaikkeen.

Toivottavasti Heljangolle on parin kauden jatkosoppari tehtynä Tapparaan, kyllä mä näkisin että miehellä on potentiaalia olla ihan huippuveskari liigaan. Ja mukavampi katsoa potentiaalin realisoitumista kun mies pelaa Tapparassa. :joy:

1 tykkäys

Kyllä 21 (nyt 22) vuotiaan molarin jolla on tusina liigapeliä vyöllä pitäisi pystyä tasaisen virheettömään 70 pelin kauteen. Varsinkin kun Tapparan puolustaminen oli moitteetonta läpi runkosarjan ja ratkaisupeleissä.

7 tykkäystä

Tätä ei varmaan kukaan ole tarkoittanut. Tietenkään.

Tuohan kuulostaisi vain maalivahdin kannalta hyvältä kun päävalmentaja ei tule turhia häsläämään vaan pelkästään maalivahtivalmentajan kanssa voi käydä
asioita läpi.

Tietysti osaan ajatella tuota vain introvertin näkökulmasta. Onhan jokainen ihminen erilainen yksilö.

Olen pirun tyytyväinen kun tähän ketjuun ei eilisen pelin jälkeen tullut yhtään kommenttia. Ok peli eilen ja mielestäni ei voinut maaleille mitään.

Mitä Chrisun kauteen tulee, niin ne on täällä moni viisaampi jo kertonut. Mielestäni saa arvosanan 8 puoli tai 9-. Petrasi paljon kauden aikana ja hitosti meni ihme pomppuja milloin mistäkin ja sai ihan turhaan lokaa niskaansa.

Toivottavasti jatkaa Tapparassa!

7 tykkäystä

Finaaleissa on mennyt molemmilla veskareilla ns. helppoja maaleja.
Ihan ovat kuolevaisia nämäkin jantterit. Edelleen toivon että Heljanko jatkaisi Tapparassa.

5 tykkäystä

Vähän kovasti kärjistetty. Toki ei Heljanko munkaan mielestä noille häviä, täysin riittävä ykköskassari Liigaan. Jos Vehviläiselle uponnu toka maali olis menny Heljangolle, tuskin kerrottais Tapparan olleen todella huono, vaan Helkun päästäneen helpon.

3 tykkäystä

Olen vaan tätä mieltä, että Tappara ei kaatunut maalivahtipeliin vaan tehottomuuteen…ja tätä juuri ajoin takaa; jos kyseinen toka maali olisi mennyt Vehviläisen sijaan Heljangon taakse, niin olisi ollut katastrofi…
Iso tontti toki näillä kavereilla…

3 tykkäystä