Christian Heljanko

Mutta aukeisko etukulma, joka on jonkinlainen heikkous Heljangolle ollut?

Hyvä kysymys. Näkisin, että vasemman jalan suorana pitäminen olisi riittänyt.

1 tykkäys

Siksi molarilla on iso maila kädessä. Jos ei koita käärmeen kieltä niin sit sillä lavalla pitäisi pitää jää peitossa.

Olen Labryksen kanssa samoilla linjoilla tässä, mutta myöskin sitä mieltä, ettei Rädyt tuollaista maalia enää Heljangolle tee…

2 tykkäystä

Asiallinen esitys TPS:aa vastaan. Prosentti nousee. Krisu H. auttoi pelin kääntymistä meille.

2 tykkäystä

Tänään Heljanko pelas hyvin…

1 tykkäys

Tänään oli vähän sellaisia Dominik Hrachovina tyylisiä elkeitä :+1:

3 tykkäystä

Hyvä peli Heljangolla. Kumpikaan päästetty ei missään nimessä Krisun piikkiin.
Toivottavasti on silti huomenna Garteigilla työvuoro, että taakka jakautuu varsinkin noina peräkkäsinä päivinä. On kyllä mukava positiivinen ongelma kun on kaksi ykköstason mokkea.

2 tykkäystä

Come on!
Chrisu pelasi taas loistavan ja voittavan pelin! Hienoa!

11 tykkäystä

Tänään ei paljoa vaadittu, mutta voittoputki jatkuu. Hienoa! :+1:

1 tykkäys

Chrisullakin näytti tänään olevan rento ja hyvä meininki. Huumoria ja varmaa torjuntatyötä oli havaittavissa, tämä tietää hyvää jatkossa. :+1:

1 tykkäys

Tuntuu järjettömältä kirjoittaa tätä viestiä…

Tuo Jukureiden ensimmäinen maali oli hieno ohjaus, mutta silti jäin miettimään sitä, että miksi Heljanko ei tyytynyt peittämään, vaan pyrki torjumaan maskin viereen/eteen?
Osaako joku meidän maalivahti eksperteistä kertoa mitä Heljanko yritti?

Ja nyt ei ole missään nimessä tarkoitus lähteä haukkumaan hyvää miestä.

Vähä jännä liike kieltämättä. Enkä mää maalivahtipelistä mitään ymmärrä, mutta mun mielestä se lähti vaan hakeen näkyvyyttä maskin vierestä. Ehkä pelkkä pään kurottelu ei olis riittäny.

Ylipelaamista? Siltä tuo tilanne minun silmiini näytti. Samanlaista toimintaa on ollut aiemminkin minun silmin nähtynä.

3 tykkäystä

No sitä Heljankolla kyllä on, varsinki jos tulee pahoja hyökkäysvyöryjä maalia kohti. Saattaa olla, että vähä jo ennakoi/ylipelas poikittaissyöttöä toiselle puolelle.

Kiinnitin samaan huomiota pelissä kuin Oijennus. Jotenkin mielenkiintoisesti ponkas ulos maaliltaan, vaikka ei varsinaisesti tarvinnutkaan. No, tänään taas hyvät prosentit. Tietysti tosiasia lienee se, että häviämässä silti Garteigiä vastaan paikkaa ykkösmaalivahtina. Uskon, että jossakin vaiheessa tilanne halutaan sementoida - ehkä keväällä. Tällä hetkellä kyllä onnistuu kaikki niin hyvin joukkueelta - alkaen maalivahtipeluutuksesta, että tätä on varmasti hyvä jatkaa niin kauan kuin se toimii.

Miten se Heljanko maalia peittää jos jää vain keskelle ja maaliviivalle seisomaan?

Kiekkoahan se lähti etsimään maskin takaa.

1 tykkäys

Tätähän minä nimenomaan kyselen? Jos olet maalivahtina maskin takana, niin kannattaisiko koittaa tehdä itsestään iso vai kannattaako lähteä haastamaan maskimiestä?

Lähden siitä olemattamasta ettei näe kiekkoa kummassakaan tapauksessa. Isommanhan hän yrittää nimenomaan tehdä itsestään “haastaessaan” kiekollista. Minä en oikein näe mitään järkeä miksi jäädä maaliviivalle jos ei näe kiekkoa. Varsinkaan kun Heljanko ei mikään peittävä maalivahti ole perusasennossaan.

Lähtemällä etsimään kiekkoa maalilta sivuun mahdollistaa sen että jokainen ohjaus menee maaliin. Tuo ei voi olla oikea tapa pelata.

En kyllä nyt niin tarkkaa tätä maalia muista, mutta eikai hän tätä mitenkään erityisen sivusta hakenut näkyviinsä.

Onneksi torjui Ytterellin ohjauksen. Eikä ollu maskia.