Kyllähän se pitäisi tässä tilanteessa olla automaatio että jos tulet joltain riskialueelta olet automaattisesti vähintään viikon karanteenissa. Siinä ajassa ehtii varmasti jo jotain oireita ilmestyä.
Tällä meiningillä koko Suomi on kohta pysähdyksissä.
Nyt alkaa osua jo koronakaranteenit turhan lähelle. Tai tiedä sitten että olenko itse jopa altistuja, ainakin yliopisto, kampus ja tiedekunta täsmää. Kävin kuitenkin yhtenä päivänä vain muistaakseni viime viikolla fyysisesti koululla.
Tjaa, ilmeisesti on oltu yhteydessä ja minuun ei ole oltu, joten vaara on luonnollisesti ohi ja voin palata nuolemaan ovenkahvoja.
Mun veikkaus on että Kontiolahden ampumahiihto kisojen jälkeen ei Suomessa hetkeen järjestetä yleisötapahtumia koronasta johtuen. Ja liiga playoff pelit pelataan tyhjille katsomoille jos ylipäätään pelataan. Toivottavasti olen väärässä.
Saablari, just tähän kuntaan pitää just nyt roudata jengiä. Onneks meiltä on tonne stadikalle kakskyt kilsaa. Toisaalta nää kyläläiset varmaan käy siellä ja tuo tännekin. Ei olla oman terveyden kans huolissamme, mutta karanteeni ei kyllä maistuis.
Kyllä se juna tais mennä jo että tuota vois ees pysäyttää. Aika pahalta näyttää ettei tuo ole enää hanskassa ja Suomi (kuten käytännössä koko Eurooppa) on Italiaan tilanteessa.
Olen aika yllättänyt jos ehditään poffit pelailemaan tänä vuonna läpi.
Ens viikko on kyllä paha, kun koululaiset yms ihmisit palaavat hiihtoloma viikolta. Ihmiset kun on vapaalla pyörinyt joka paikassa, on todella suuri riski että tämä lähtee kunnolla leviämään Suomessakin.
Eihän sitä tiedä, mutten kyllä aijo lasta viedä ens viikolla Oulun yliopistolle päiväkotiin. Tuomosissa paikoissa se parhaiten leviää ja tais yliopistolla ollakkin joku uutinen, jos on tullu uhka alueelta, pitää 14 pv olla kotona.
Tähän ei tarvita kun yksi ihminen vaan joka tuolta tulee tuonne yliopistolle joka on alistunut myös, niin se on siinä sitten.
Oma veikkaus on että ensviikon jälkeen menee katsomot kiinni. Tosiaan niinku mainittiin ni porukka palailee hiihtoloma reissuiltaan Euroopasta takas kouluihin ja duuneihin ni johan rupee määrät nousee tartunnan saaneissa ja täten myös reagoidaan välittömästi
Tällä hetkellä ei ihan hirveästi kiinnostaisi lähteä keskiviikkona Helsinki-Vantaalle, mutta paha on kieltäytyä, kun työnantaja määrää. Toki en nyt pahimpiin mestoihin ole menossa, mutta silti.
Ratinan Lidlistä oli myyty loppuun: melkein kaikki pavut, herneet, linssit ja pakastepizzat. Papuja tomaattikastikkeessa oli vielä vähän jäljellä ja pakastepizzoissa vähemmän hyviä.
Apteekista oli aiemmin myyty kaikki särkylääkkeet loppuun.
Kyllä hamstraaminen on nyt alkanut, vaikka 72h ruoat on se virallinen suositus.
Mulla on sieniä, lihaa ja kalaa pakastimessa sen verran paljon, että pärjään viikon. Lisukkeet voi loppua…
Pitäisi varmaan hakea sellainen 5-10 laatikkoa olutta. Jos Rouva kysyisi, että mitä nuo on, niin vastaisin, että varaudun mahdolliseen karanteeniin.
Aina löytyy joku joka tuo ruokaa jos karanteeniin joutus, ei tartte olla missään tekemisissä tuojan eikä saajan ja tavaraa kyllä riittää ku ei kukaan rupee hölmösti hamstraan ku ei siitä oo mitään hyötyä. Näin se korona leviää parhaiten kuten tää kangasalalainen opettaja näytti, näin pitää toimia jos pandemian haluaa.