Onko mahdollista, että Tappara joutuu maksamaan tässä tapauksessa sakkoja, Tapparan toimitusjohtaja Mika Aro?
– En osaa kommentoida tuohon. Olen ymmärtänyt, että karanteeniin joutunut saa käydä ulkona liikkumassa, mutta tähän kyseiseen tapaukseen en osaa ottaa kantaa, kun ei ole tarkempaa tietoa.
Pakko vielä lisätä tämä, kun silmäilin jutun uudelleen läpi Mitä minä juuri luin? Uutisen mukaan näiden mestareiden tulokset olivat positiiviset. Niin hienosti kaikki mennyt tähän saakka uudella Mikillä, mutta nyt meni Aro pää alhaalla haastatteluun. Hohhoijakkaa.
ProTappara
(Tamminiemessä - muttei jakamassa pesää)
48
Siis avaatko vähän, että mitä Aro tekee tuossa haastiksessa mielestäsi väärin? Kriisiviestinnässä on erittäin suotavaa sanoa, että jostain asiasta ei ole tietoa, jos siitä ei ole tietoa.
Eikös hän tuossa sano olevansa käsityksessä, että korona-positiivisten on täysin ok pyöriä tuolla ulkona? Vai eikö toimittaja ole kysymyksessään maininnut pelaajien saaneen positiivisia tuloksia, ja Aro vastailee yleisellä tasolla johonkin altistumiseen liittyen?
ProTappara
52
Niin joo, totta, jos tuon lukee noiden positiivisten tulosten kautta. Koska karanteenissa kai sinänsä kuitenkin saa käydä itsekseen ulkoilemassa, jos olen oikein ymmärtänyt.
Edit: Lisäyksenä vielä, että ei ole tarkoitus vähätellä itse tekojen typeryyttä, mutta Aron kohdalla on mielestäni parempi vastata puhelimeen ja sanoa, ettei tiedä kuin olla vastaamatta. Tämä ehkä oli pointtini. @Nevofoget03
Tiedetäänkö tässä muuten koska nämä näytteet annettu, mistä tämä jäähallimies on tiennyt, että ovat koronapositivisia? Jutussakin puhutaan karanteenista eikä eristyksestä, jolloin ainakin liikkua saisi, toki siltikin jäähalli reenaaminen ei tähän kuulu että siinä ainakin tehty virhe.
Totta tuokin. Vähän tekemätön paikka. Periaatteessa paras jäljellä oleva vaihtoehto on väistellä kriittisimmät kysymykset ja muuten vain ottaa kaikki vastaan selkä suorana. Paska on tuulettimessa.
Tapparan koronakäytännöissä ja ohjeistuksissa on selkeästi parannettavaa ja onhan tämä ihan järjettömän paha skandaali. Media tulee ottamaan tästä kyllä kaiken ilon irti kun tämä tarjoaa vielä paikan ryöpyttää vähän ”mukavan valkun” maineessa olevaa Jukka Rautakorpea. Eiköhän ”talos palaa” jutut ja muutkin kaiveta tässä tuoksinassa vielä jostain esiin.
Hirveä viikko PR:n näkökulmasta ja jos sponsorit suuttuivat Domi-casesta niin ei tää nyt varsinaisesti heitä lepyttele.
14 tykkäystä
ProTappara
59
Joo, tässä annetaan nyt lyhyen ajan sisään ihan liikaa mahdollisuuksia viheltää ja luodaan valitettavan tehokkaasti kuvaa - totta tai ei - että
Tapparassa on organisaationa vähintään piilevästi jonkun sortin koronahörhöilyn kulttuuri. Ei hyvä.
Veti kyllä hiljaiseksi kun luki uutisen. miten ihmeessä Rautakorpi voii viedä korona positiiviset harjoittelemaan yleiseen jäähalliin.
Että mua hävettää meidän seuran touhu.
En oikein pysynyt tuon uutisen kärryillä. Alussa puhutaan positiivista henkilöistä ketkä päässyt harjoittelemaan, mutta kuitenkin minulle jää Tapparan kommenteista käsitys pelaajien olleen karanteenissa.
Niin kyllähän tuo tarina kuvastaa jonkinlaista piittaamattomuutta - eli oikein etsitään tapoja kiertää tartuntatautilakia ja eristystä ja tehdään vielä jonkinlainen suunnitelma mikä toteutetaan. Viestinnän näkökulmasta liian tarkka selonteko ei ole kovin hyvä asia koska se mahdollistaa nimenomaan lisätulkinnan ja tuolla tapahtuneella retostelun. Avoimuus on hyvä juttu tavallaan, mutta ehkä tuo olisi kannattanut kertoa ytimekkäämmin ns. lausuntona. Nyt myöskään oikea käsi ei selvästi tiennyt mitä vasen käsi oli tekemässä.
Ei sentään, mutta yksi helmi löytyi. On siellä ihan järkeviäkin kommentteja osa siis…
Jäsen Pok kirjoittaa seuraavaa (sivun 18 viimeinen kommentti.)
“Kyllä Liigalla on koronakäytäntöjen tietoisesta rikkomisesta mahdollisuus vaikka sulkea kokonaan sarjasta.”