COVID-19: Tapparan ottelutapahtumat poikkeusaikana

On kyllä erikoista, miten ihminen ei ymmärrä, että se pitää olla nenän päälläkin. Jos kerta vaivautuu pitämään maskia, niin miksei voi tehdä sitäkin kunnolla. Katselin kun eräs katsoja otti maskin pois mennessään käytävään erätauoilla ja laittoi sen takaisin katsomossa.

6 tykkäystä

Tappara vois jo ilmoittaa ettei halliin ole tulemista, jos ei maskia käytä. Kyselin Tapparalta asiaa ja eivät laita maskipakkoa koska kaikki eivät voi maskia käyttää. Ihmeellinen kanta, mut tällä mennään.

4 tykkäystä

Hieman ymmärrystä mukaan. Terveydelliset syyt, esim. riski saada astmakohtaus, voivat vaikuttaa maskin käyttämättömyyteen.

2 tykkäystä

On ymmärrystä, mutta en silti usko, että kaikilla maskittomilla on terveydellinen syy olla pitämättä. Koripalloliigalta ei löytynyt ymmärrystä koska heidän peleihin ei ilman maskia mennä.

Täysin ymmärrettävä ja looginen kanta. Hoitasivat ne turvavälit nyt alkuun kondikseen ja tiedä sitten kuinka välttämättömiä esim. seisomokatsot on?

1 tykkäys

Seisomakatsomotoiminta on tärkeä osa mun katsomokokemustani. Mielestäni sen toiminnan lakkautuminen tässä vaiheessa olisi hätävarjelun liioittelua, koska yhdessäkään seisomakatsomossa ei ole käsittääkseni vielä todettu yhtään tartuntaa tai edes altistumista. Kaikki Liigan matseissa tapahtuneet altistumiset ovat olleet istumakatsomoissa. Jos olen käsitykseni kanssa hukassa, niin korjatkaa ihmeessä!

Jos seisomakatsomoissa alkaa tapahtua altistumisia ja tartuntoja, olen valmis luopumaan niiden käyttämisestä toistaiseksi.

Kattellaan nyt mitä tapahtuu ja toivotaan ettei missään hallissa ja niiden katsomonosissa enää tapahdu tartuntoja tai altistumisia! :crossed_fingers:

4 tykkäystä

Terveydelliset syyt on OK selitys miksi maskia ei voi pitää, mutta jos itselläni olisi terveydellinen syy olla käyttämätyä maskia, välttäisin kyllä viimeiseen asti väkijoukkoja ja muita altistumiselle mahdollisia paikkoja. Esimerkiksi jääkiekkoa katsoisin TV:n välityksellä, oletettavasti kuuluisin kuitenkin riskiryhmään.

7 tykkäystä

Onneksi on vielä vähän tapahtunut altistumisia katsomoissa, mutta jos mennään ihan todennäköisyyksillä niin seisomassa ollaan keskimäärin lähempänä toista ja suut enemmän auki kuin istuvilla. Todennäköisyys on pieni mutta mielestäni silti isompi kuin istumassa. Se että pitääkö tuota “riskiä” kokemuksen arvoisena pitää itse harkita. Riskit on kuitenkin sen verran pienet ettei minun mielestä AVIN sitä pidä päättää katsojan puolesta.

Toivotaan että tuo pirkanmaan kasvu alkaisi loppumaan ja halli pysyisi auki ja suhteellisen turvallisena kuten nyt.

1 tykkäys

Niin, jos kaikilla seisomakatsomossakin maskit oikeaoppisesti naamalla, niin ei pitäs olla ongelmaa…

1 tykkäys

Jäähallin turvallisuudesta kertyy dataa koko ajan. Vaikka yleisömäärät ovat rajoitettuja ja muutenkin surkeita, niin kuitenkin sellainen ~20.000 tuhatta käy matsissa per täysi kierros (hatusta vedetty luku). Vaikka ollaan huolellisia hygieniaturvallisuuden suhteen ja ymmärretään jäädä kotiin nuhaisessa fiiliksessä, niin kyllä kohta jossain pitäisi jo olla ollut oireeton tartuttaja.

Tosin, luin juuri jostain taas tieteellistä analyysiä taudin leviämisestä ja tosiaan näyttää siltä, että suurin osa ei levitä tautia juuri yhtään, mutta jotkut yksilöt sitten ihan helvetisti. Korealainen Potilas 31 osallistui johonkin isoon hengelliseen tapahtumaan (“megachurch”) ja hänen tartuntakejussaan on vaatimattomat 5000 ihmistä. Toisaalta jenkeissä on ollut parturikampaamo jossa henkilökunta sairaana töissä (mutta maskit päässä!) ja yksikään asiakas ei saanut tartuntaa.

Pointti: Niin paljon ihmisiä kuitenkin käy pelissä, että otanta jääkiekkotapahtuman turvallisuudesta/vaarallisuudesta on kohta aika kattavaa.

3 tykkäystä

Pitää tietysti huomioida sekin, että epidemiatilanteet ja niiden myötä riskit vaihtelevat paljon ajallisesti ja alueellisesti. Tartunnoista ja altistumisista, turvallisuudesta / vaaroista saatu kokemus, “näyttö” laajuuksineen aina suhteissa myös noihin.

Kohtalaisen hyvinhän on näiltä osin toistaiseksi mennyt ainakin saatujen tietojen valossa.

Pääsekö otteluissa kaiteelle seisomaan vai onko suljettua aluetta?

1 tykkäys

Ilves ny kerkes ekana sanoon että ei ilman maskia halliin… Pitääköhän Tapparan kanta vielä?

Tää on mielestäni melko sopiva ketju, koska kannattaminen on oleellinen osa ottelutapahtumaa. Asiaan!

Maski ei vaikeuta juurikaan hapensaantia (ainakaan itelläni) mutta huutaessa maski liikkuu jonkin verta, joka taas vie hieman terää huutamisesta, kun osa kesksittymisestä menee maskiin. Blokkaahan maski myös hieman ääniaaltojakin.

Ainakin ite oon pyrkinyt huutamaan samaan malliin kuin ennen koronaakin.

1 tykkäys

Olisikin ollut ihme, jos tällainen pieni pandemia saisi Trepun hiljenemään Hakametsässä :smiley: Ja tämä nyt sitten ihan vaan kevyenä huumorina tähän, ei ole asennevänkäystä tämä :slight_smile:

Minä en ole koskaan oikein osannut huutaa, kun peli menee jännittämiseksi. Hallilla mielestäni oli kyllä tänään oikein hyvää tunnelmaa koko rahan edestä, harmi, jos ei televisioon asti välittynyt. Tai sitten olin niin humaloissani, että omat bileet oli parhaat.

1 tykkäys

Nyt kun pelejä pelataan ilman yleisöä, niin olisiko mahdollista tehdä tempaus, jossa lipun hinnalla saisi oman kuvansa katsomoon ja Tappara tekisi pelistä Teams-palaverin, johon voisi kotoa mikrofoni auki osallistua. Kaikkien osallistujien äänet tulisi jumbolta. Näin meillä olisi jo melkein oikea ottelutapahtuma :rofl: :rofl: :rofl:

10 tykkäystä

8 viestiä siirrettiin ketjuun: Kirveslive

Onko oikea paikka kysyä ?

Myykö Tappara aitioita runkosarjan peleihin nyt rajoitusten aikana ?
Kiitos tiedoista :pray:

2 tykkäystä

Itse kysyin asiaa Tapparan myynnistä ~ 1-2 viikkoa sitten ja silloin vastaus oli etteivät voi nyt myydä aitioitakaan runkosarjapeleihin, aitioravintolat/Kirvesklubi myös ilmeisesti yhteistyökumppaneiden käytössä ainoastaan

5 tykkäystä

Onko tietoa, että onko torstain ottelussa lohkorajoituksia tms., vai onko kaikista tuollaisista jo luovuttu?
Sillä kyselin, kun kaveri ostamassa lippua toiseen lohkoon kuin minä niin sillä tietäisi onko kaverin edes järkevää ostaa lippua koko peliin jos ei meikän kanssa pääse peliä läpikäymään.

1 tykkäys