Muistan, että tästä haun ominaisuudesta on ollut aiemminkin puhetta, mutten muista tekikö sille kukaan mitään.
Eli jos menen vaikka nyt pinnalla olleeseen Joona Luodon ketjuun ja luen sieltä ketjun viimeisen viestin nro. 603 voisi olettaa, että se on viimeisin “lukematon” viestini ketjussa.
Jos haen ketjun haun kautta ja klikkaan sitä, päädyn randomilla johonkin ketjun puolivaiheille ketjun lopun sijaan. Nyt viestiin 261.
Laitteena Android ja selaimena Brave.
E: PC ja Firefox heittää haun kautta samoin viestiin 261.
Mä olen luullut että tämä on joku hieno ominaisuus jonka hienoutta en ole tajunnut.
Noin toi kuitenkin minullakin toimii puhelimella ja läppärillä molemmilla.
Puhelimella meni viestiin 261 ja läppärillä viestiin 485.
Laitteet iOS Safarilla ja Mäkpuukki Firefoxilla.
Toden totta, viesti numero 261 aukeaa ketjuhaun kautta. Hieno ominaisuus kyllä, vielä kun selvitetään mitä sillä saavuttaa. Laitteena nyt iPad ja Safari selain.
Ja sama on homma myös Discourse Appillä (DiscourseHub).
Jostain syystä algoritmi vaan on sitä mieltä, että viesti 261 vastaa hakua parhaiten. Saa parhaat pisteet. Paras ratkaisu joka äkkiseltään on antaa: hae otsikoista. Eli laita täppä tarkennettuun tai lisää parametri in:first hakusanaan. Esim.
No eipä tuo in:first oikein paranna asiaa kun hissillä joutuu vetämään ketjun pohjalle anyways. Saako tuota oletuskäsittelyä muutettua niin, että haun kautta päätyisi ketjun ensimmäiseen lukemattomaan viestiin?
Tästä keskusteltiin kehittäjien kanssa aikanaan ja tein esityksen, että olisi mahdollista säätää asetuksella niin, että haun kautta päädyttäisiin uusimpaan viestiin. Keskusteluformaatissa uusin on kuitenkin useimmissa tapauksissa (oma mutu) se relevantein tieto.
Mutta tällä hetkellä haku tosiaan hakee ja vie yksittäiseen kirjoitukseen, joka algoritmin mukaan matchaa parhaiten hakuun.
Jotain tuon suuntaista vähän muistelinkin. Nyt kun foorumi on kehittäjien hostauksessa, niin voisiko heidän kanssaan nostaa taas kissan pöydälle? Haun nykyinen toimintamalli kun on kauniisti sanottuna kehno, enkä näytä olevan ainoa joka ihmettelee sen toimintaa.
Aloite on “pr-welcome”, eli jos koodi taittuu ja tuon itse tekee, niin pull request tulisi hyvällä todennäköisyydellä hyväksytyksi. Mutta ei juuri nyt ole backlogin kärjessä.
Pitää sopivassa välissä muistutella ja toki kuka tahansa voi antaa mielipiteensä kuulua: