Elisa Viihde

En löytänyt hakemalla, että olisi tästä palvelusta omaa ketjua. Mikäli löytyy, niin saa ilman muuta yhdistää.
Itselläni tämä palvelu on ollut käytössä jo useita vuosia ja olen ollut tyytyväinen. Palvelu on helppokäyttöinen ja tarvittaessa ns. lisäpalveluita löytyy kohtuulliseen hintaan. Kuten nyt esimerkkinä Cmore Liiga.

Nyt jonkin aikaa sitten päätin siirtyä premium palveluun ja sitä kautta uuteen boksiin. Tämän kautta on sitten tullut ongelmia eteen. Kuten sellainen, että näkyvällä kanavalla kuuluu edellisen kanavan äänet. Tähän ei auta kuin ottaa virrat pois kokonaan. Nyt myös tuli vastaan ensimmäiset ongelmat liiga pelien suhteen, kun ennen kolmatta erää katkesi kaikki lähetykset.

Eli ketjun mukaisesti ajatuksia + kokemuksia ko. palvelusta. Itselläni pääasiassa positiivisia, mutta viimeaikoina heikot.

Eilen oli Elisa Viihteessä oikeasti vika, mutta se saatiin korjattua suht nopsaan.

Minulla on melkein 8 vuotta ollut kotona Elisa Viihde eikä sen kanssa ole ollut ongelmia. Laitteita on pari kertaa päivitetty uudempiin. Tuohon premium versioon en ole siirtynyt.

Mitään kummempia katselupaketteja en ole tilannut. Joskus vuosia sitten taisi olla vähän aikaa kokeeksi joitain maksukanavia, ja parina keväänä sellainen Jääkiekon MM-paketti oli, josta pystyi katsomaan kaikki pelit suorana ja tallenteina. Mutta siitä on aikaa.

1 tykkäys

Itselläni ei ollut mitään ongelmia ennen tuohon premium palveluun siirtymistä. Nyt niitä on ilmennyt.
En ole viitsinyt vielä reklamoida enkä ole sen enempää googlaillut, mutta jos ongelmat jatkuu, niin sitten on varmaan pakko toimia.

Kyllä ongelmatilanteista kannattaa kertoa niille heti, kun niitä ilmenee. Minulle ovat olleet ainakin hyvin avuliaita ja ongelmat ovat korjaantuneet aika nopeasti.

2 tykkäystä

Ei suoraan Elisa Viihteeseen liittyen, ehkä ennemminkin asiakaspalvelu-ketjuun, mutta Elisaan liittyy.

Meidän Lapin mökin viereisessä tukiasemassa oli jotain ongelmaa ja nopeudet oli tosi alhaiset. En jaksanut siitä Elisalle soitella, kun Lapissa ollessa pääasia on olla rinteessä. Tultiin sitten muutaman viikon päästä taas mäkeen ja edelleen hidas yhteys. Nyt soitin ja seuraavana päivänä iskussa.

1 tykkäys

Ei pahaa sanottavaa palvelusta, asiakkuus alkoi jo muistaakseni 2003, kun Elisa lanseerasi palvelun. Saunavisio tais olla kilpailijana ja en muista, kumpi oli ensin, muna vai kana.

Maksoi muistaakseni 70e kuussa(sisälsi nettiyhteyden), mutta sillä näkyi sitten kaikki mahdolliset ja mahdottomat kanavat, jotka vain oli tarjolla, esim siihen aikaan canalin kaikki kanavat (nykyään cmore), TV1000 kaikki mahdolliset kanavat (nykyään viasat) ja myös kaikki mahdolliset aikuisviihdenavat näkyivät. Tämä taisi olla vain tietyn aikaa mahdollista tai olin mukana “pilotissa” tai en muista, se oli sekavaa aikaa…

Pieni katkos tuli tuossa 2007-2009, kun muutettiin, ja silloin se ei ollut mahdollista saada siihen omakotitaloon. Mutta voimakas markkinointi siinä jossain 2009-2010, kun ilmeisti oli tarkoitus saada elisaviihde myytyä joka kotiin ja meillekin tuli se mahdolliseksi. Kuparista kumminkin alkoi pikkuhiljaa säikeet mennä poikki (tallenteet toimi, HD-kanavat ei) ja Elisan kanssa sai tapella nettiyhteyden toimivuudesta useamman vuoden, kunnes totesivat, että ainoa vaihtoehto jatkaa on vaihtamalla kaapeliin. Siitäkin saisi novellin kirjoitettua tuonne aspaketjuun, mutta ei siitä sen enempää.

Ainoa tässä lähes parin kymmenen vuoden taipaleella näin tällaisenä arkistoijana harmittaa se, että “taivuttiin” teoston vaatimuksiin ja tallenteet säilyvät enää vain 2 vuotta, joka sekin taitaa olla pidempään kuin kenelläkään muulla, mutta kehut siitä, että sallivat ja ovat olleet apuna, kun käyttäjät ovat saaneet itse koodata sovelluksia, joilla sitten ladata tallenteet omalle koneellensa jatkokäsittelyyn ja arkistoitavaksi.

Mutta nyt näyttää, että markkinavoimien takia 2000 syksyllä alkanut taival Elisan (taisin kyllä tilata yhteyden Soonilta) toimittaman kiinteän nettiyhteyden kanssa on tullut päätökseen.

3 tykkäystä

Elisa Viihde - sekä se perinteinen että uudempi Elisa Viihde Premium - ovat kumpikin suhteessa esim. “älykkäisiin laitteisiin” kohtalaisen nettiriippuvaisia laitoksia. Oma henkilökohtainen kokemukseni on se, että netti voi toimia pätkimättä hyvinkin esim. puhelimella, tietokoneella, tabletilla yms. mutta Viihde sätkii heti, kun netissä tapahtuu pienikin muutos.

Yleensä tuo syyllinen on löytynyt ihan omasta langattomasta verkosta eli siellä tapahtuu heittelyä ja juurikin joku buutti Elisa Viihteelle korjaa homman hetkeksi kunnes se jatkuu uudestaan. Sieltä Elisa Viihde asetuksista näkee, jos on käytössä WLAN signaalin vahvuuden. Jos se heittelee jotakin välillä 50-85 laadun osalta niin ongelmat on lähes varmoja.

Kun tuon on tsekannut ja jos tätä heilahtelua on niin paras toimenpide on vaihtaa mahdollisuuksien mukaan kokonaan siihen, että WLANin sijaan käyttää langallista yhteyttä, jos se on mahdollista. Jos ei ole mahdollista niin seuraavaksi paras vaihtoehto on se, että resetoi omaa reititintä/modeemia ja varmistaa, jos välimatka on pitkä Viihteen digiboksin ja reitittimen välissä, että on varmuudella kytketty nimenomaan 2,4 Ghz verkkoon eikä 5 Ghz verkkoon.

Jos näidenkin jälkeen tuo kanavien pysähtely jatkuu niin kannustan kyllä voimakkaasti olemaan yhteydessä asiakaspalveluun.

Nyt on hyvin kyllä Elisa myynyt. Jos minulla on Elisan korttelikuitu ja Elisa Viihde Premium ja maksan noista aika ison summan, niin en minä halua kikkailla. Laitteiden pitää toimia ja jos ne ei toimi, niin joku muu korjaa ne kuin minä. Eli reklamaatio lähtee huomenna Elisalle.

3 tykkäystä

Viesti siirrettiin ketjuun: NHL TV:ssä ja suoratoistopalveluissa

Hepshoxx

Onko kellään jolla on Elisan kautta Liigapaketti - onko ollut minkäänlaista ongelmaa?

Minulla on ollut marraskuusta lähtien, ja avataanpa.

Arkistopalvelu, jonne tulee pelit jälkilähetyksenä ei toimi. Siellä kun luvataan pelin valmistuvan klo 22.30 esim, niin useasti kuten eilenkin odotin 01.00 saakka, eikä tullut peliä.

Ja nyt aamusta ei ollut koko peliä.

Noh joku peli on ollut, ja testasin Tps-Kalpa pelillä myös. Ei ollut ongelma korjaantunut - eli kun kelaat jälkilähetys peliä, niin menee peli puuroksi. Hidastuu, nykii, nyppii - kuin streamaisi huonoa peliä.

Soitin nyt tukeen ja katotaan, pitääkö vaihtaa c moreen. Onko c moresta tietoa, miten pelit valmistuu?

Ainakin ruudun puolella menee tunti, kun pesispeli on valmis katsottavaksi.

Pyörittelin tuossa valokuitutilauksen yhteydessä vaihtoehtoja iptv palveluista, ja nyt kokeilussa Elisa Viihde sovellutus. Vielä valokuitua ei ole, niin sillä kysyn. Onko toi kuvanlaatu tv:n sovellutuksessa hd? Aspasta sanottiin, että se valitsee automaattisesti sopivan kuvanlaadun netinnopeuden mukaan.

Tällä hetkellä olen vielä 4g varassa, ja siksi en tiedä onko parempaa luvassa. Kuva on ns. samaa laatua kuin antenni-tv kautta, eli ei hd.

Onko millaisia kokemuksia?

Nyt ympäripyöreä kysymys, niin ympäripyöreä vastaus.

Käytössäsi ilmeisesti pelkkä sovellus, ja olen varmasti väärä henkilö vastaamaan, mutta:
Itsellä käytössä digiboxi…
HD kanavat näyttää HD:lta myös SD mahdollisuus…
se, että onko 720p vai 1080p ei meikäläisen silmä erota.

Yritin kyllä kertoa kaikki, eli tosiaan ainoastaan elisa sovellutus käytössä. Esim Elisa viihde premium sisältää 4K myös osassa ohjelmissa. Luin myöhemmin toisaalta, että kyllä se HD laadulla pitäisi näkyä. Tosiaan tuo hidas yhteys tekee laadun heikommaksi.

Otin Elisa Viihteen kautta CMore Total+ palvelun. Nyt koitin ruveta katsomaan Lukko-Kärpät matsia, niin tuli teksti, että sinulla ei ole oikeutta tähän. Samaan aikaan digiboksin kautta näkyy HPK-Ässät.
Enkö taas osaa käyttää vai onko minua huijattu? Ymmärsin, että voisin katsoa mitä peliä vain…

1 tykkäys

Kyllä pitäisi näkyä kaikki pelit jos liiga mukana. Ei ole enää olemassa joukkuepasseja tms. Aspaan jonottamaan, jos ei ala kanavat näkymään.

Peruin koko homman ja otin TeliaTv:n käyttöön.

2 tykkäystä

Itse tosiaan edelleen tykkään käyttää Elisa Viihdettä ja tilailla sieltä TeliaTV:n. Piti oikein soittaa ja kysyä, että saisinko Discoveryn heidän kauttaan ja vastaus oli kyllä. Ongelma oli se, että Discoverya ei saa Liigan kanssa Elisalta, koska Discovery myy erikseen Liigapelit. Päädyin pidättäytymään nykyisessä.

Mutta en yhtään ihmettele sitä, että Liigan mielenkiinto katoaa pala palalta. Näitä televisiointi kuvioita aivan liikaa eikä tällaiset boomerit enää pysy perässä. Luultavasti maksan liikaa, mutta näillä mennään. Elisa Viihteen kautta ei myöskään tainnut onnistua CMore sellaisella muodolla, että näkisi kaikki Liigapelit.
Ja kyllä, Elisa Viihde on minulle sopiva palvelu ja olisi ihan kiva tuolta napata sopivia paketteja. Nyt maksan Elisa Viihteen kautta TeliaTV:stä, jotta näen Liigaa. Toimii muuten hyvin. Sitten jotain sieltä ja täältä.

Sekavaa. Mutta näillä mennään.

1 tykkäys

Mulle just tänään soitettiin ja tarjottiin Elisa Viihde käyttäjänä C-More Total pakettia ja myyjä vannoi että siinä mukana Telian liigapassi.

Mulla toki on jo pelkkä liigapassi olemassa, minkä aattelin sitten irtsata. Perheessä haluttiin tuo C-More sarjojen yms takia. No katotaan mitä sanovat, kun pyysin selvitystä. Sain meinaan sen 3kk 0eurolla ja loput 9kk 34,95

Ei ainakaan minulla boksin kautta toiminut. Ilmoita, jos otat ja saat toimimaan.