Florida Panthers

Pistetään nyt tämä tänne, kun Joe Thorntonista on ollut juttua.
Viime yönä.

8 tykkäystä

Kyllä mun silmään pelaaminen on Thorntonilla sen näköistä, että varmasti ei joukkuetoverit sisimmässään toivo, että hän pelaa vaihtoakaan. Varmaan on kiva äijä kopissa, ja voisi ehkä liittyä interimin tueksi penkin taakse pukujengiin.

Playoffeissakaan en usko hitaan ja vanhan pelaajan olevan avuksi tuloksenteossa.

1 tykkäys

Jaan tämän mielipiteen. Ei mitään pelillistä arvoa. Kopissa ei tarvita emeritus-pelaajaa puheenlahjoin. Koppi on kapteeniston ja muiden luontaisten hengennostattajien, läpänheittäjien etc. valtakuntaa.

Joku juttu Thortonin mukana raahaamisella on mutta ulospäin se ei aukea. Toivottavasti joukkueelle aukeaa.

Aivan varmasti aukeaa joukkueelle. Elävä legenda kopissa ja joukkueessa mukana ei ikinä ole haitaksi. Top-6 roolissa ei taatusti menisi, mutta nykyisellään kyllä.

2 tykkäystä

Sorry, eri mieltä. Elävä legenda kopissa, jota jostain syystä vielä peluutetaankin, voi aivan yhtä lailla tulehduttaa ilmapiirin.

Tämä ei minun puolelta varsinaisesti ole mielipide. Pääkallopaikalla ollaan tuota mieltä.

2 tykkäystä

Avaatko hieman?

No se pelaa ja on joukkueen mukana valmennuksen näin päättäessä😁

Edit typo

No kysyin kyllä @Juissi27 Ilmeisesti on Ziton ja Sashan kännyt pikavalinnoissa. Mulla ei ole, siksi ajattelen itse. Mutta tarjoan kaverille alatorilla kesällä menopaluun puolukkahillolla ja jälkkäriksi lempijäätelöään yhden pallon jos Thornton on millään tapaa ratkaisevassa roolissa kevään poffeissa. Kaveri saa itse vielä määritellä “ratkaisevan roolin”.

Lopetan keskustelun Thorntonista osaltani tähän. Ota Juissi avoin lahjakorttini alatorille talteen.

1 tykkäys

Voin kertoa, että kyllä on. Nostaa nimittäin ensimmäisenä kannua. Sasha antaa Lordi Stanleyn suoraan Joe Thorntonille nostamatta sitä itse ensimmäisenä.

3 tykkäystä

On kai se ratkaiseva rooli ihan mahdollinen, jos Jumboa erehdytään (tai loukkaantumisten vuoksi joudutaan) peluuttamaan.

“Joukkue on yhtä vahva kuin sen heikoin lenkki”. Näin mulle Tapparan E-junnujen edarissa kasarilla opetettiin.

1 tykkäys

Jääkiekkoromantikkona näen näissä legendojen “mukana roikottamisissa” arvoa jääkiekkoilullisen perimätiedon jakamisen näkökulmasta. Tarina sieltä, toinen täältä. Jotain pikkukikkoja aloituksiin, treenaamiseen, kehonhuoltoon jne. Kokemuksen tuomaa karismaa, elämänohjeita. Varmaan Lundellille ja Luostariselle ym. ihan hieno juttu.

Ei ollut Jagrkaan varsinaisesti mikään dynaamisuuden perikuva etenkään jälkimmäisellä kaudellaan, mutta voit koska vaan soittaa 1-800-SASHA ja kysyä, olisiko pitänyt potkia pellolle aiemmin. Eiköhän ihan sama päde Thorntoniin, jonka pelillinen rooli on kaikkien osapuolten yhteisymmärryksellä muutenkin todella rajallinen. Juuri edellisen pelin lähetyksessä oli haastattelu, jossa mainitsi hymyillen, että on oikein kiva kun ei tarvitse ihan joka peliä pelata. Tuskin tulee pelaamaan joka peliä pudotuspeleissäkään.

Thorntonin jäällä ollessa (tasakentällisin) Florida on 7 maalia miinuksen puolella, mutta toisaalta edistyneiden tilastojen mukaan Thorntonilla on joukkueen vakihyökkääjistä kolmanneksi paras HDCF% eli vaarallisten maalipaikkojen suhde vastustajan vs omaan päähän (57,45 %). Samoin Corsi-lukema on hyökkääjistä kolmanneksi paras ja maaliodottamakin reilusti plussan puolella - parempi kuin mm. Lundellilla ja Duclairilla. Eli isossa kuvassa peli pysyy kyllä hyvin joukkueella hansikkaassa myös Thorntonin ollessa jäällä.

6 tykkäystä

Kovaa tekstiä E-junnuissa :slight_smile:

En kyllä ihan ymmärrä Thorntoniin kohdistuvaa suhteetonta kritiikkiä ja sanoisin, että Jumbo Joe on ollut jopa jossain määrin positiivinen yllätys. Helvetin hidas ukkohan se tietenkin on, mutta pelaa kuitenkin aivan ok peruspeliä ja hyökkäyspäässä väläyttelee ajoittain vanhoja pelinrakennustaitojaan. Ihan mainiosti mahtuu nelosketjuun pelaamaan n. 60% peleistä.

5 tykkäystä

Ehkä ihmettely on nähtävä suhteessa Floridan hyökkäysarsenaalin tasoon. Mun mielestä siellä on kaikkien terveenä ollessa 14-15 hyökkääjää, joiden pitäisi tulla valituksi pelaavaan ennen Thorntonia.

Huomasitteko muuten, ettei Edmontonin pelaaja johdakaan pistepörssiä, vaan siellä komeilee Catsin pelaaja? Kyeeessä on Huberdeau. Ja 63 pojoo.

4 tykkäystä

Ihan suhteellisen hyvä poika tuo Lundellkin taitaa olla. Leipoi Mason Marchmentistä supertähden muutamassa yössä.

21 ottelua 8+15=23 10 min. +22

Siinä Marchmentin numerot; kolmos-nelosketjusta käsin, ilman ylivoima-aikaa.

5 tykkäystä

Kyllä Marchment on pelannut ihan jäätävän hyvin omilla avuillaan.

Lundellissa on niin paljon samaa kuin Sashassa, että tulee ihan haikea olo kun matseja katsoo. Ihan kuin nuori Sasha, joukkue vaan ympärillä paljon parempi. Silti Lunkka tekee pelikavereista parempia ihan kuin Sashakin tekee… Molemmat ovat kaukalon ulkopuolellakin samantyyppisia hiljaisen oloisia herrasmiehiä. :slight_smile:

10 tykkäystä

Olin jo syksyllä pääsemässä eroon oikeaa elämää haittaavasta kiinnostuksesta jääkiekkoon, mutta sitten tuli tämän kauden Panthers.

Just when i thought i was out, they pull me back in!

15 tykkäystä