Runkosarjaa on jäljellä vielä muutama viikko ja Aleksander Barkovilla on kaikki edellytykset tehdä Florida Panthersin seurahistoriaa - ehkä jo lähiaikoina.
Barkov lähestyy Panthersin kaikkien aikojen pistepörssin ykköspaikkaa. Tällä hetkellä se on Jonathan Huberdeaun hallussa, mutta matkaa on enää neljä pistettä.
Huberdeau ehti tehdä Floridan nutussa 613 pistettä ennen siirtymistään Calgary Flamesiin. Huberdeau teki pisteensä 671 ottelussa kymmenen kauden aikana. Myös Barkovilla on nyt menossa kymmenes kausi. Otteluita hän on pelannut 22 vähemmän. Barkovin tehot kirjataan muotoon 237+372=609.
Barkov nousi Panthersin seurahistorian pistepörssin kärkeen ja Panthers taas nousi Penguinsin ohi playoff-paikalle. Seitsemän pelin pisteputki, joista kuusi on voittoja. Todella hyvää peliä nähty koko joukkueelta viime aikoina.
Cats nousi myös villikortti-paikalle pleijareihin.
4 peliä jäljellä ja Florida on pleijaripaikalla erittäin täpärästi. Islanders tasapisteissä ja Penguins pisteen päässä. Tulee jännä lopputaistelu!
Näistä näyttäisi Penguinsilla olevan helpoin ohjelma:
PANTHERS:
K: Senators
V: Capitals
K: Maple Leafs
K: Hurricanes
PENGUINS:
K: Wild
V: Redwings
K: Blackhawks
V: Blue Jackets
ISLANDERS:
K: Lightnings
K: Flyers
V: Capitals
K: Canadiens
=> Saattaa Sashalla olla kuitenkin edessä matka kotikisoihin…
Kyllä mä jotenkin jaksan uskoa että Florida tämän hoitaa, vaikka ohjelma onkin kovempi. Viime yön voitto ja Pittsburghin tappio käänsi voimasuhteita, nyt Panthersin jatkoonpääsy on niiden omissa käsissä.
Kaksi peliä jäljellä ja pudotuspelipaikka edelleen omissa käsissä. Huono uutinen on se, että vastassa on Toronto ja Carolina, kun taas kilpakumppanit pelaavat jo pudonneita joukkueita vastaan. Floridalla toki molemmat pelit kotona, ja lisäksi on mahdollista, että TOR/CAR lepuuttavat joitakin pelaajia pleijareita varten.
4 pistettä: varmasti WC1
3 pistettä: varmasti vähintään WC2
2 pistettä tai vähemmän: tarvitaan Penguinsilta ja/tai Islandersilta pistemenetyksiä
WILD CARD | W-L-OTL | PTS | GP | ROW | SOW | SOL | GF | GA | GD | L10 | STRK | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Panthers | 42-31-7 | 91 | 80 | 40 | 2 | 1 | 285 | 265 | 20 | 6-4-0 | W6 |
2 | Islanders | 41-30-9 | 91 | 80 | 40 | 1 | 5 | 237 | 215 | 22 | 6-3-1 | W2 |
— | — | — | — | — | — | — | — | — | — | — | — | — |
3 | Penguins | 40-30-10 | 90 | 80 | 39 | 1 | 1 | 258 | 256 | 2 | 6-4-0 | W2 |
FLA: Toronto kotona ja Carolina kotona
NYI: Washington vieraissa ja Montreal kotona
PIT: Chicago kotona ja Columbus vieraissa
Mielenkiintoinen on kyllä loppu. Floridalla toki nimellisesti kovimmat pelit, mutta Toronto ei pelaa mistään. Carolinaa vastaan on viimeinen peli ja tässähän Canesin panos riippuu aivan miten pari peliä enne tuota menee, voi olla isot panokset divisioonan voiton kannalta tai sitten ovat jo varmistaneet sen.
Pittsburgilla kyllä pitäisi olla täysiin pisteisiin pöytä katettu, sillä eihän Chicagon ja Columbuksen kannata edes pisteitä ottaa.
Onhan Torontolla kai vielä mahdollisuus kotietuun ainakin ensimmäisellä kierroksella.
Kotietu on jo varmistettu.
No niinpä onkin, minua vähemmän kiinnostava sarja ja katsoin pistemäärät kun muistin että ne ratkaisee.
Puskista puikkoihin-ilmiö. Jotenkin niin NHL-tyylisesti aivan tyhjistä 24 pelin kokemuksella Alex Lyon tuli, näki ja alkoi voittamaan. Itse en tätä nähnyt, eikä moni muukaan. Tässä on ainekset uuteen tuhkimotarinaan.
Mä en ole edes jaksanut kiinnostua tästä Panthersin playoff-jahdista koska ei siinä ole mitään hienoa, että jahdataan sitä viimeistä playoff-paikkaa. Lähtö tulee kuitenkin 1. kierroksella saappaat edellä.
Mä taas toivon, et Panthers ei pääse jatkoon ja pojat jatkaa Tampereen kisoihin
Faneja kiinnostaa, mutta gloryhuntereita ei.
Boston on todella paha vastus (vaikka Panthers onkin onnistunut heidät pari kertaa tällä kaudella voittamaan), mutta Carolina tai New Jersey olisi täysin voitettavissa.
Panthers on playoffeissa! Vastustaja on vielä auki, mutta se on joko Carolina, New Jersey tai Boston.
Olihan se kivaa aamulla lukea, että Panthers pääsi jatkoille mukaan.
Miten nämä kohtaamiset ovat menneet siis keskinäiset?
Itse pidän Bostonin kohtaamista tässä kohtaa kaikkein pahimpana tuloksena, mutta kahdelle muulle ehdottomasti voidaan laittaa kampoihin ja jatkoon pääsy on mahdollista.
Olipa sekavaa tekstiä, anteeksi siitä.
Sieltä sitten tuli vastaan Boston eli toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
18.4 ja 20.4 ottelut pelataan Bostonissa ja siitä sitten kaksi ottelua Floridassa eli 22.4 ja 24.4 josta eteenpäin pelataan vuorotellen (tarvittaessa 27.4, 29.4 ja 1.5).
17.10.2022 5-3 (v)
23.11.2022 5-2 (k)
19.12.2022 7-3 (v)
28.01.2023 4-3 ot (k)
Eli runkosarjassa ei tullut kovinkaan pahasti turpaan.
Toisaalta Play Offsit on toisenlaiset pelit myös NHL:ssa.
Okei joku saattaa pitää minua hulluna, kun tällaista kuvittelen, mutta kuinka iso paukku olisi, jos Panthers pudottaisi Bostonin ja kohtaisi toisella kierroksella voittajan parista TOR-TB?
Ja sitten pudottaisi “vahingossa” tampa Bayn…
…sitten heräsin ja päästin kissan ulos
Paul Mauricen kissalaumalla loppukausi oli nousujohteinen, kuin kissan häntä. Andrew Brunetten kissalaumalla loppukausi laski kuin lehmän häntä.