Livenä hienoa energiaa. Mulla on kaksi fanilippistä, toinen on Tappara ja toinen on Huoran. Huoran lippis on yleensä käytössä golfkentällä.
Laitetaas vielä pääpatasydämen veto.
Eikä muuten unohdeta Hakulisen Jussin loistavaa biisiä samalta laulu- ja soitinyhtyeeltä.
Ite oon koko pienen ikäni ollu metallimiehiä ja varsinkin deathmetallia kategoriaan Lamb of god, Arch enemy, In flames yms. Mutta jo kymmenkunta vuotta sitten Poets of the fallin- Signs of live sai meikäläisen kuuntelemaan “nyyhkymusaa.” Kannattaa kuunnella kyseinen levy, kuuntelin just ja helvetin hyvä oli, osa tietenkin nostalgian piikkiin. Hieman viiniä tai olutta ja nautiskelemaan.
Viimeiset kuukaudet on tullut vietettyä suurilta osin Tampereella. Kotio Ruovedelle on ollut aina mukava palata ja nähdä perhettä ja vanhoja tuttuja sekä verestää muistoja menneisyydestä. Jos alla oleva biisi olisi kestänyt hiukankin pidempään, olisi silmäkulma kostunut. :")
Edit. Miksi linkki ei tule oikein? @henkilökunta
ISTV esittää Pelle Miljoona Oy:n legendaarisen kokoonpanon juhlakiertueen viimeisen keikan Helsingin jäähallista lauantaina 19.1.2019 kello 20 alkaen.
Mukavaa että Battle Beast on tässä biisissä hieman laajentanut ilmaisuaan. Aiemmin ei oikein ole ollut sinfonisen metallin vivahteita musiikissa. Aika pop-vaikutteinenhan tämä on, mutta minulle toimii oikein hyvin. Levy tulee kuitenkin olemaan monipuolinen musiikillisesti.
Battle Beast tekee monipuolista musiikkia? Milloin? Jokainen biisi on epätoivoinen 3-4 min pop-biisi!
Et ole tainnut oikein tutustua bändiin? Ei jokainen biisi mitään pop-musiikkia sentään ole. Ei esimerkiksi edellisen levyn nimikappale Bringer Of Pain mitään poppia ole, vaan perinteitä kunnioittavaa metallia. Itselleni on tärkeitä melodiat kappaleissa; siitä syystä en juuri kuuntele thrash metallia - puhumattakaan death tai black metallista. Jos Battle Beastia niihin vertaa niin ollaan sikäli väärillä jäljillä, että puhutaan ihan eri genrestä.
Joka tapauksessa Battle Beastin suosio tulee kasvamaan entisestään. Ei mene kuin muutama vuosi, niin tekevät jo headline-kiertueita USA:ssa. Vielä kiertävät heikompien Sonata Arctican ja Kamelotin kanssa.
No, toiset tykkäävät ja toiset inhoavat. Minä tykkään ja kovasti. Hyvin intensiivisesti on tullut kuunneltua raskaampaa rockia vuodesta 1981. Omalla kohdallani Battle Beast on parasta, mitä on metallin saralta tullut sitten viime vuosituhannen, ja esim. Acceptin.
Mutta joo, nämä asiat menevät nopeasti juupas - eipäs -väittelyksi, missä ei ole sitten enää mitään järkeä.
Sonata Arctican ja Kamelotin mainitseminen Battle Beastin yhteydessä loukkaa noita bändejä. Battle Beastista tekee poppia niiden melodiat ja se miten kappaleet rakentuu.
En lähtisi kauheasti dissaamaan Battle Beastia jos verrokkina on Sonata Arctica tai Kamelot… Mutta makuja on monia sanoi kissa kun…
No on niiden sävellykset ja melodiat paljon vähemmän pop-orientoituja kuin Battle Beastilla. Ennen kaikkea miten albumit rakentuvat kokonaisuudessaan.
Minun mielestäni Battle Beastin äärimmäisen suoraviivaiset ja yksinkertaiset sävellykset tekee siitä huonon bändin - jopa Power/ pop/mainstream metallin standardeilla.
Eiköhän tämä nyt tullut selväksi, ettet kuulu battle beastin fanikuntaan. Antaa kuitekin ihmisten kuunnella sellaista musaa, kun haluavat. Itekkin kuuntelen raskasta deathmetallia enimmäkseen, mutta kyllä tuollanen keveempikin menee esim juuri battle beastin muodossa. Joskus saatan jopa hullutella ja kuunnella kaijakoota
Totta. Itsellä on excel-tiedosto, jossa on yli 3000 albumille annettu arvosana. Suurin osa tietty metallia, mutta monia muitakin genrejä myöskin. Kyllä minäkin tykkään tarttuvasta power metallista välillä, vaikka musiikkimaku sinne black/death akselille usein meneekin. Ja mielestäni kuitenkin isoja bändejä saa arvostella negatiivisesti.