Foorumilaisten mielimusiikki

Minuakin huvittaa metalli/heavy/hardrock fanien puritaanisuus ja kapeakatseisuus. Menee jo vähän uskonnon puolelle. Luulin että se ainoastaan blackmetallistien juttu :joy::grimacing: Toki on hienoa että emme kaikki pidä samanlaisesta musiikista. Mutta pääasia että suurin osa tämän palstan jäsenistä kirjoittelee tänne Tapparan logo rinnassa. :metal:

1 tykkäys

Laitappa vaikka tuolta 3000 albumin excel -listalta aluksi vaikka viisi parasta levyä, niin mennään otsikon aiheessa: foorumilaisten mielimusiikki. Ehkä tulee samalla opittua joku uusi hyvä bändi :love_you_gesture:

Musiikkimakuja on monia ja yhtä monta mielipidettä löytyy niistä ja niitä toki saa kommentoida.

@Jarva
Nykyään verkkomusiikin aikakaudella lokeroituminen tiettyyn tyyliin/genreen yhtä vahvasti kuin levyaikaan on harvinaisempaa. Ennen kuunneltiin levykokonaisuuksia - nykyään kuuntelu on monelle biisi-painotteista.

Toki ihmisen luonteelle on ominaista “pyöriä pienessä piirissä” ja tulee kuunneltua aina niitä samoja biisejä/bändejä/tyylejä. Itse olen pyrkinyt haastamaan itseäni ja rikkomaan rajoja… Se ei tarkoita sitä, että kaikesta pitää tykätä, vaan tällä keinolla välillä löytyy helmiä aidan toiselta puolelta.

Tällä tyylillä löytyi muutama vuosi sitten kuuntelulistalle synkkä poppi:

Kaksi asiaa mistä en pääse yli on Yö ja toinen Cherin aikoinaan lanseeraama ja ruton lailla lisääntynyt autotune -laulu :hear_no_evil:

2 tykkäystä

Metallista ja hard rockista löytyy omiin mielentiloihini juuri sopivat musiikit. Toki muutakin tulee kuunneltua, ja klassisesta musiikista pidän myös. Äitini hautajaisissa soi kaksi klassisen musiikin kappaletta. Arkkua pois kannettaessa Adagio ja sisään kannettaessa soi Georges Bizetin Je Crois Entendre Encore. Äitini piti tuosta viimeksi mainitusta kappaleesta, ja lähinnä Wolf Hoffmannin versiosta:

Sitten on näitä oman genren ulkopuolisia artisteja, esim. Sade. Swingistä pidän myös ja samoin smooth jazzistakin. Mutta raskas rock-musiikki on lähinnä sydäntäni. Vielä tuosta Battle Beastistä sen verran, että laulaja Noora on laulanut monen tyylistä musiikkia, myös jazzia. Synnynnäinen lahjakkuus hän on mielestäni.

1 tykkäys

Tämän taisi tehdä jo cd-levyt 80-luvun lopulla. Vinyylissä on se hyvä puoli että tulee kuunneltua koko levy.

Minäkin olen enemmän kuin kiinnostunut yllä mainitusta listasta. Musiikin suurkuluttajana haluan aina tietää ja oppia uutta musiikkia. Ettei mene ihan offtopiciksi, tässä minun miestäni paras ikinä tehty metallilevy:

4 tykkäystä

Ei tosiaan mitään uutta taivaan alla tällä tamperelaisella Frozen Landilla. Mutta se jokin tässä bändissä ja debyyttilevyssä on. Olisiko kyse vain siitä, että kappaleet on taitavasti sävelletty? Ja jos musiikki vain iskee, niin mitä siitä, ettei olekaan kyse mistään innovatiivisesta musiikista. Antaa vain musiikin viedä mennessään ja nauttia siitä täysin siemauksin.

Cover-veto E-Typen Angels Cryingista:

Mitenkä niin olen muka hurahtanut Frozen Landiin :grinning: :
https://www.last.fm/user/Miksu-70/library/albums?date_preset=LAST_7_DAYS

Voisi olla huonompikin kattaus näin lauantaina Klubilla… A Man with Plan… Hei - Og Hoppsann :smile:

Profane Omen

Trollfest

Korpiklaani

1 tykkäys

Tämä Vesta! Aivan upea esiintyjä vallan ihanalla musiikilla. Livenäkin aivan täydellistä!

4 tykkäystä

Ehkä paras suomeksi laulettu kappale. Esittäjänä voisi olla Kari Tapio, toki Agents taustalla paras mahdollinen.

Ensi kesän Metallican keikan innoittamana päätin tutusta lämppäriinsä Ghostiin ja jäin kyllä pahasti koukkuun! Jännä orkesteri, eikä vähiten lyriikoidensa puolesta!

1 tykkäys

Topi on kyllä legenda. Monta upeeta kappaletta. Viimeksi pari viikkoa sitten Topin haudalla hiljennyin hetken aikaa.

3 tykkäystä

Sillä keikalla lämppäri on tällä hetkellä pääesiintyjää kovempi.

1 tykkäys

Kaikki CCR toimii,tässä makupala.

5 tykkäystä

Ai saamari kyllä toimii tosiaan. Hieno juuri tämä, mutta CCR:ltä löytyy todella hienoja kappaleita tukuttain. Spotify:ssa omien suosikkien joukossa. John Fogerty on muuten tulossa Suomeen ensi kesänä.

4 tykkäystä

Tilasin just Spotify Premium ensimmäinen kuukausi ilmaiseksi tarjouksena. Äänenlaatu on aivan eri jo kännyllä ja kuulokkeilla kuunnellessa. Sanotaan näin että tuli yksi asiakas lisää.

4 tykkäystä

Mä laitoin talveksi teloille tuon vaikka superhyvä palvelu onkin. Kesällä taas käyttöön lenkeille.

Lähetään tästä. Ei huono biisi.

5 tykkäystä

Itse sytyn erään itävaltalaisen poprock-yhtyeen sävelmälle:

Jotenkin aiheuttaa hymyä…

5 tykkäystä

Juu toki,mutta ny herättelin faneja.

Ihan vahingossa saatoin lähteä komppaamaan, tai ehkä tarkoituksella. Mutta mitään en myönnä.


Näin btw todettakoon, että tämäkin kuulostaa kivalta:

*joku random hymiö *

4 tykkäystä