Törmäsin mielenkiintoiseen (itselleni) uuteen tuttavuuteen: Hyyrysen veljesten Antti (Stam1na) ja Jussi (YUP) sivuprojekti WÖYH!
Erittäin monipuolista ja ovelaa musiikkia tekevät!
Mennee johonkin rockin lokeroon kai.
Wöyh! -bändiä on tullut seurattua ja parilla keikallakin on aikoinaan käyty.
Live -esiintymisen kruunasi oranssit housut ja robotti-lokki ![]()
Smartumit polttelisivat taskussa, mutta k-kirosana vielä saa odottamaan tilanteen rauhoittumista…toukokuussa olisi Olympiassa livenä:
Entisiä naapureitani nämä veljekset. ![]()
Näyttäisi olevan liput myynnissä, mutta kyllä vaan näköjään omissa toimissanikin näkyy tämänhetkinen yleinen maailman tola, enkä uskalla nyt noita lippuja ostaa. Mielenkiintoinen orkesteri kyllä todellakin, ja keikka olisi kiva nähdä!
Tool -bändin, kun näkisi vielä kolmannenkin kerran livenä joskus…
Danny Careyn Drum Cam Toolin Pneuma -biisistä:
Polyrytmiä ja melkoinen drum kit.
Siirsin tämän tänne, kun samasta biisistä video jo täällä. Kyllähän tuo Danny Carey on yksi maailman kovimmista rumpaleista ja rumpusetti on mielenkiintoinen sähkörumpuineen ja muine virityksineen.
Tää oli hienosti mukaansa tempaava ralli. Ennemmin en ollut kuullutkaan, mutta kirpparilta löytyi kotiteollisuuden levy “singlet.” Toki bändiä ennemminkin kuunnellut.
Kuunnellaan sitten sitä ruotsalaista musiikkia, jos kerran henkinen kotini on Ruotsissa. ![]()
Ei yllä tämä ruotsalaisbändin toinen levy ihan debyytin tasolle, mutta on tällä uudella levylläkin omat hyvät hetkensä.
Waltari on julkaissut uuden albumin “Global Rock”. Ei siinä nyt olla pyörää uudestaan keksitty, mutta varsin taattua, tasalaatuista Waltaria.
Ilmeisesti tällä hetkellä orkesterissa on peräti neljä kitaristia.
Toki esim Ghostissa on kiertueella 5
Hetken mietin liittyykö tämä nyt musiikkiin vai koronaan. Päätin että musiikkiin.
Oma mielimusiikkini soitetaan soittimilla konsertissa, lähellä yleisöä. Mieluummin siis klubilla kuin missään hallissa, puistossa tai stadionilla. Maailman paras paikka kuunnella musiikkia on mielestäni Vastavirta-klubi Pispalassa. Hinta-laatusuhde on yleensä lähes ääretön.
Asiaan: kaikki kevään keikat on nyt peruttu ja Mesenaatissa on tällainen varojenkeruukampanja: https://mesenaatti.me/campaign/?id=1478##single/view
Kannoin oman korteni tekoon ja tilasin paidan. Sen verran pitää todeta ettei ole hajuakaan koska sen saan, mistä ja minkä kokoisena
Muttei ole mitään syytä epäillä tuon kampanjan aitoutta ja tarvetta.
Jotenkin nämä vanhat tuttavat tuntuvat nyt pääsevän yllättämään puskan takaa uudella tuotannolla. Ehkä se kertoo jotain siitä, että hieman bändi on jäänyt vähemmälle seurannalle viime aikoina. Sääli sinänsä, mutta ihan kaikkeen ei ehdi…
Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus julkaisivat uuden pitkäsoittonsa Mahdoton yhtälö tuossa vajaa viikko takaperin. Ei parasta Niskalaukausta, mutta perusturvallista laatua jälleen kerran. Hieman on jopa duurisoinnuista saatu uutta twistiä, mutta kyllähän tuosta Niskalaukauksen edelleen tunnistaa ilman vaikeuksia.
Biisinä mukaan vaikka paatosta albumin päätösraidan muodossa. Vuoden pisin päivä:
Jos korona suo, niin elokuussa olisi määrä lähteä Saksaan Summer Breeze Open Airiin. Tällainen yhtye löytyi kun selailin itselleni tuntemattomia nimiä esiintyjälistasta. Ai että kun toimii.
Kotiteollisuudelta tulossa “Karanteenikeikka” nettistriiminä kulttuuritila Nuijamiehen tukemiseksi perjantaina 10.4 (Facebook/Youtube).
Vapaaehtoisen pääsymaksun voi maksaa tai olla maksamatta:
https://events.liveto.io/events/karanteenikerays-live-kotiteollisuus-ja-aston-kalmari?fbclid=IwAR1xoqLI_GdS3dIKwoZVw1F60o2bHzIgjKz6jPw6bToYJA4w9XoQJVSww0c
On kyllä mahtava bändi. En ole koskaan nähnyt livenä, ja vieläkin harmittaa etten päässyt taannoiselle Radio Rock -risteilylle.
Parhaat levyt ehdottomasti Draconian Times ja Icon.