Bruce valitsee “Muutaman” piisin Kylteistä (Aina enemmän kuin Yhden)
Tämä tapahtui Koulukadulla joskus 70-luvulla : Oli joku alasarjojen peli Vieras porukka oli Forssasta jossa pelas Liikasen Eki ja Katainen niminen “kuumakalle” (Pelas joskus jossain Helsingin Mestaruus sarja porukassa) pelissä ns. sattu ja tapahtu ,niin Yks “Rääväsuu” huusi katsomosta “Katainen kentälle niin nähdään Tappeluita” ,johon Liikasen Eli vastas vaihtopenkiltä “Tu tänne niin nähdään Heti!”
Tämä Huutelija oli Koulukadulla “Aina aukomassa päätään” ,itse Vihelsin junnu ja alasarjojen pelejä ,joten “Oli tuttumiäs”
OK, my bad. Tämä biisi jäi ainoastaan mieleeni.
Muistan myöskin Ratinassa katselleeni kentältä innoissani, että jollain oli pääkatsomossa Johnny 99-kyltti toivoen sen tulevan valituksi, mutta eivät taida niitä “hankalista” paikoista lavalle saada?
Johnny 99 soitettiin kyllä.
Tuliko se oikeasti siellä?
Onkohan mulla mennyt sekaisin sitten sen Olympiastadionin maratonkeikan (yli 4 h ja Bruce yksin lavalla ennen keikkaa 45 min) vuodelta 2012 kanssa? Molemmilla keikoilla seisoin suunnilleen “vastaavalla” kohdalla kenttää…
Älkää vain sanoko, että se tuli sielläkin…
Edit. Ei kun nyt se Uuno Saramagon muisti alkaa palailla pätkittäin, kun kuulin tämän ja näin setlistin.
Se kyltti jota nimenomaan Ratinassa katselin toiveikkaana oli: My Hometown. Varmaan se, että Johnny 99 soi ja tuo toinen fantastinen biisi kyltin muodossa oli läsnä on saanut sotkemaan asiat…
No, olinhan mä aika hullu, kun lähdin aikanaan täällä mukaan muutamaan yhteisöpeliinkin. Mutta se oli näköjään vain alkua. Hiljattain mut “shanghaijattiin” mukaan erään yliopiston alumni ry:n hallitukseen. Siltä se ainakin tuntui. Taidan olla melko “helppo” tapaus! Vähän saunottelua & tarjoiluja ja selvän teki. Just tuossa pidettiin kokous ja ainakin vielä olen hengissä. Mitähän me vielä keksitään.
Näinkin voi käydä. Mies lähti unissakävelymatkalle Pieksämäellä – jouduttiin pelastamaan postiluukun kynsistä.
Tää ois enemmän pelottavaa, kun hauskaa.
Jep, meillä toinen muksuista teki aikoinaan näin. Ollessaan noin 6-8v eli juuri ennen kouluikää tai ihan siinä alussa. Oli kohtuu pelottavaa talvella taluttaa hänet takaisin nukkumaan eteisestä. Pakkasella! Oli kai sinne eksynyt, liekö vessaan mennyt? Pari kertaa vastaavalta reissulta, ovien sisäpuolelta kuitenkin, sen jälkeen haettu takaisin nukkumaan, mitään ei näistä reissuistaan muista. Tuolloin oli kyllä harkinnassa takalukko oveen.
Tänään töissä pomo ilmestyi työpisteelleni. Ja kysyi että mikä meillä nyt oikein mättää? Mulla löi aivot hetken tyhjää ja mietin jo että mitä oon mokannut. En keksinyt mitään. Ja kysyin että niin missä asiassa mättää? Pomo siihen että no Tapparan pelissä Siihen kyllä keksin heti vastauksia:wink:
NHL on ainaista glooriaa.
En kyllä millään keksi, että mistä tämä juttu tuli nyt mieleeni, mutta kerrotaanpa.
Tampereen Satamakadulla sijaitsi aikanaan legendaarinen DD-Pub, jonka nyt jo valitettavasti edesmennyt omistaja ja isäntä oli äärimmäisen kova Tapparan kannattaja ja jossa Tapparan pelit toki aina näytettiin. Myös kanta-asiakkaissaan löytyi monia kovia Tapparan kannattajia.
Itse en käynyt paikassa kovin usein, ehkä n. puolen tusinaa kertaa sen viimeisten toimintavuosien aikana ja näistä pari kertaa nimenomaan Tapparan vieraspeliä katsomassa. Kerran siellä peliä katselemassa ollessani siinä pienehkössä tilassa kiinnitti huomioni eräs n. 5-kymppinen mies, joka välillä päästi leipäluukustaan Tapparavastaisia kommentteja muiden, omistaja tiskin takana mukaanlukien, seuratessa tiiviisti ottelua Tapparan puolesta jännittäen.
Saattoi olla vuosi väliä yllämainittuun, kun menin seuraavan kerran DD-Pubiin katsomaan Tapparan vieraspeliä päivän ollessa tuolloin lauantai. Tapparalla oli tuolloin Helsingissä vastassa paikallinen IFK ja ottelu alkoi nykyaikoihin verrattuna aikaisin klo 16 tai saattoi olla jopa joku faniristeilyottelu ja alkamisaika jo aiemmin.
Tapparan kannattajia oli jo kertynyt pieneen tilaan iso liuta odottamaan pelin alkua joka olikin juuri jo alkamaisillaan. Sitten ovi aukesi ja sisään astui Ilvespipassa aiemmin mainittu n. 5-kymppinen mieshenkilö, joka käveli baaritiskille, tilasi oluen, istui baarijakkaralle baaritiskin kulmassa kääntäen rintamasuuntansa ja katseensa muka välinpitämättömänä ja muina miehinä kohden skriiniä/ruutua, jossa peli oli juuri alkamassa todeten:
“Jaa, ruotsalaiset pelaa!”.
Toisessa ketjussa vängätään Virran meriiteistä ja siitä sopiiko Virta meille valmentajaksi. Tuli tuosta Kalpan Virran aikaisesta jätönjätönjättö kiekosta mieleen hauska pelitapahtuma.
Niemisen Ville pelasi meillä silloin. Ville lähti oudoille urille vaihdosta kentälle tullessaan? Ville keräsi ainakin kolmen kierroksen vauhdin ja pamautti hirveän keskialueen mällin jättökiekon juuri saaneeseen pelaajaan (muistaakseni Kapasen Samiin).
Näytti että nyt tuli kuolema, kun amalgaamitkin putosi Samilta jäälle. Ei tullut loukkaantumista eikä jäähyäkään, onneksi. Ville oli varmaan jo kotona miettinyt että pistetään pikku niitillä naapuri varovaiseksi tuon loputtoman jättöpelin kanssa.
Harva tietää = 45 miljoonaa
Tällä kaverilla on keskittyminen rautaa:
https://twitter.com/short_tymer/status/1583826427509870592?s=46&t=1vS3DiT9VzB1U_XFAn6W-Q