Vähän niinku mulla, mutta vaan nilkan murtuma “pilasi” mun lentisuran. Olin valittuna TUL:n 18v maajoukkueeseen turnaukseen Tallinnaan, mutta pari vkoa ennen reissua loukkasin treeneissä nilkan. Samana kesänä olin myös valittuna oikean maajoukkueen testileirille, mutta jäka ei oikein kestänyt sitä rääkkiä.
Turun funikulaarin nettisivut kaapattu. Takana pääkaupungin kansallinen vapautusrintama RAF - räjäytetään ainakin funikulaari.
Rikoshan tämä on, mutta onhan se huvittavaa kun Venäjällä on laitettu vetoja intialaisten lavastamista otteluista. Olis melkein saanut homma vaan pyöriä edelleen…
Palaute tämäkin
Yksi on jäänyt mieleen olympiakisoista. Tulin niin sanotusti väärin maaliin.
– Tuli Facebook-viesti nimeltä mainitsemattomalta mieheltä – tässä lukee näin: ”Hieno homma, että selvisit jatkoon olympialaisissa, mutta älä tule enää mulkku pystyssä maaliin. Sen verran pitää miehen pystyä hillitsemään itseään, vaikka innoissaan olisikin. Oli ihan ■■■■■ noloa katsottavaa”, Raitanen lukee ja purskahtaa nauruun.
Topin vastaus
Ei oo ukko tainnut olla olympialaisissa. Kait sitä nyt vähän saa olla innoissaan, mutta ehkä hänenä kävisin optikolla, hän kehottaa.
Kotkan Meripäivät!
Eilen Hassisen Koneen keikan päätti upea On jouluyö, nyt laulaa saa. Tunnelma oli erityinen semminkin kun Ismon spiikissä viitattiin nykyiseen maailmantilanteeseen järjettömine sotineen ja esitys ja yleisön mukanaolo oli jotenkin herkistävää.
Siitä huolimatta mietin jotenkin hauskana yksityiskohtana, että ei ole ensimmäinen kerta kun kyseisellä stadionilla esitetään joululaulua kesällä suurelle yleisölle.
Bruce Springsteenin keikoillahan on tapana, että yleisössä on suuri määrä kylttejä, joissa ilmaistaan biisi, jonka halutaan soitettavan ja joista Bruce valitsee aina yhden biisin.
No, Ratinassa vuonna 2009 tuli valituksi eräs biisi, jota Bruce kommentoi naureskellen: Only in Finland.
Ai mikä biisi?
Santa Claus is coming to town.
Tuli ilmoitus postista haettavasta lähetyksestä. Mitä ihmettä. Mitään en ollut tilannut, enkä mitään lähetystä odottanut. Mutta kai se paketti pitää hakea, vaikka kovasti uumoilin jonkun virheen tapahtuneen. Harmeja odotettavissa?
No, sinne vaan postiin K-markettiin. Paketti löytyi, päällä nimi ja osoite oikein, mutta lähettäjästä ei mitään tietoa. Outoa. Pyysin virkailijalta sakset, jotta pääsen tarkistamaan sisällön samantien. Pääsee sitten heti laittamaan paketin palautukseen tms.
Paketti auki ja ensimmäisenä silmät tavoittivat Tapparan tutut värit! Komea kaulaliina ja lippuvoucher sieltä ensimmäisenä löytyi. Kiitos, Tappara! Siitä vaan kuittasin heti virkailijalle, että homma hoidossa, se oli postia Tappara Fan Clubilta. Kyllä sieltäkin hymy irtos.
Tässä myös yksi uutinen, joka meni vahvasti hauskan puolelle: Venäjältä tunkeuduttu ihan joukolla Suomen puolelle!
Onkin semmoista sakkia, ettei mitään väliä. Isot karjut menevät läpi raja-aitojen niin, että piikkilangat irtoavat.
Tuli vapaa!
Työpaikkahuumori piristää aina. Meikäläisen Champions 2022 -lippalakkiin printattiin Ilveksen logo, mutta minä poika huomasin sen ennen kuin mitään vakavaa sattui ja löysin sille paremman paikan:
(Kaikki ottivat asian huumorilla.)
En tiedä, onko hauska juttu, mutta muistelo kuitenkin. Kiitos kommenttien EM-ketjussa.
Serkkupoikani oli vierailulla vanhempieni silloisella mökillä. Ikäämme en muista mutta ei varmastikaan yli kymmenen vuoden.
Rakensimme seiväshyppytelineet. Alastulopaikalle ei paljoakaan pehmusteita sijoitettu. Metsästä kävimme molemmat hakemassa ”oman näköiset” seipäät koivusta.
Äiti lähti käymään kaupassa. Ei ollut lähikauppaa. Ostoslistaan saimme ujutettua molemmille Pantteri-salmiakkiaskit.
Hyppelimme siinä keskenämme, äiti tuli kaupasta.
Sovittiin serkkupojan kanssa, että askeja ei avata, jahka kaksi metriä on ylitetty.
No tuohan meni sen yli ehkä kymmenennellä yrityksellä, otti askin, avasi sen ja sanoi ”morjes”.
Reilun vuoden vanhempana fysiikkansa oli hieman paremmassa kunnossa kuin minun.
Minä jatkoin äheltämistä. Jokaisen pudotuksen jälkeen kävelin takaisin vauhdinottopaikalle ja katseskelin serkkua soutelemasssa järvellä.
Tunteja otti. Yli meni alkuillasta. Ei salmiakin vuoksi vaan puhtaasta periaatteesta. Pitkiä tunteja olivat.
Rupee kyllä luistimet oleen hinnoiltaan melko rapsakoita!
Nyt alkaa oleen hinnat kohillaan. Hyi s*tana!
Taitaa olla ruottin ruunuissa hinnat.
Jardel Silvan rankkaritekniikka on erikoinen.
Me tupataan olemaan kaikessa negatiivisempia kuin ruotsalaiset. Mutta yhdessä asiassa meillä on positiivisempi näkökulma. Ruotsalaiset laulaa että “sommaren är kort”, mutta mepä lauletaan että “vielä on kesää jäljellä”!
Hauskaa siinäkin kyllä on, että me lauletaan tuo mollissa ja ruotsalaiset taas tuonkin duurissa
Ei naurata enään
https://twitter.com/DocumentingBTC/status/1563504383996084226?t=Gl9VeOzKAx3bvoLz1gQPzw&s=19
Meillä on myös ”pitkä, kuuma kesä”