Onhan tämä hauska vaikka ois voinut käydä pahastikin
https://twitter.com/PubityIG/status/1536626564414177282?t=i9px1kP1b82CMXYylCWT1g&s=19
Onhan tämä hauska vaikka ois voinut käydä pahastikin
https://twitter.com/PubityIG/status/1536626564414177282?t=i9px1kP1b82CMXYylCWT1g&s=19
Pistetään tänne kun en löytänyt Urheilulehdelle omaa ketjua. Ilmeisesti Urheilulehden toimituksessa luetaan myös palstaa. Tämän viikon numerossa juttua golfin etiketeistä ja elitistisyydestä sekä rullakiekon näivettymisestä.
Tämä on hauska ja samalla surullinen.
Tampereen Lyseon lukion keskiarvoraja oli viimevuonna 9.3. Tänä vuonna se oli 5.4. Surullisen koomista, että koulu tippuu Pirkanmaan kärjestä Suomen pohjalle. Varsinkin kun itse opiskelijana on nauttinut hyvästä ja älykkäästä seurasta niin nyt sinne tulee 5 opiskelijoita.
Ei voi muuta kuin nauraa:sob:
Minulla on tuollainen, kauan sitten naapurin kanssa kimppaan ostettu vähän isompi Clenn-painepesuri. Naapurin muuttaessa lunastin sen itselleni.
Viime kesänä se lakkasi toimimasta. Kaikki vesi tursusi valtoimenaan “lohkon” ja “venttiilikopan” välistä. Letkuun ei riittänyt tavaraa lainkaan. Avasin vehkeen (muovikuoren poistin kiukkupäissäni pienellä lekalla kokonaan - en jaksanut ruuvailla). Siellä “lohkossa” on kolme sellaista muoviventtiiliä o-renkaineen. Muoviventtiilit olivat ihan rutussa ja ottanut kylkeensä oikein kunnolla. Tilasin siihen vaadittavan sarjan. Kolme venttiiliä ja kuusi o-rengasta. Vaihtelin ne alkusyksystä ja ajattelin, että homma rokkaa. Mutta paskat, sama juttu. Kaikki vesi tursusi taas siitä lohkon ja venttiilikopan välistä. Ihan kaikki.
Katselin räjäytyskuvia ja koko talven mietin, pitäisikö tilailla lisää tiivisteitä, joita on siellä sisällä lisää eri paikoissa. En sitten saanut aikaiseksi. Yllättävän kalliita sarjojakin olivat.
Jätin vehkeen tuohtuneena terden nurkkaan talvehtimaan keskelle pakkasia ja lumia.
Sitten piti toissaviikolla pestä vene. Sanoin pojalle, että hae etukäteen vesiletku ja vedä se takapihalta veneelle. Ajattelin, että ruiskutellaan letkulla mitä ruiskutellaan. Itse tulin sisältä happoliuoksieni kanssa ja hetken mielijohteesta raahasin Clennin veneen viereen. Löin letkun kiinni vehkeeseen ja pyysin poikaa kipaisemaan avaamassa vedet täysille. Kaveri tuli takaisin ja minä taas kiukustuneena, että “avasitko”? Hän siihen, että "juu, juu.
Vettä ei nääs tursunnut mistään. Napsaisin virrat päälle ja, kun laite oli saanut tapeeksi vettä, alkoi turbosuutin letkun päässä pörräämään reippaalla paineella. Kopan ja kannen välistä tippui ehkä pisara kahteen minuuttiin.
Jahka joku laite menee taas rikki, annan sille heti ensimmäiseksi lekaa ja laitan ulos pakkaseen ja tuiskuun talvehtimaan. Oppiipa…
Mulla on kans probleema Kärcherin pesurin kanssa. Koko ajan säilytetty tallissa ja yhtäkkiä laite ei syötä sitä saippuaa. Ei tule vaikka mitä tekisin ja säätäisin. Laite ei ole ottanut osumaa tms.
Pohdin, että rupeanko avaamaan itse vai vienkö huoltoon muiden riesaksi. Se on nyt kaksi vuotta ollut käyttämättä, joten taidan kokeilla tuota sinun taktiikkaasi vielä ennen huoltoa…
Ei se leka välttämätön ole. Mutta nopeuttaa prosessia.
Kokoomuksen ykköstykki vie deittinsä ravintolaan:
“- Tarjoilija, mikä viini sopisi nauravien nakkien kanssa?”
Too soon? Sori siitä.
Ostin juuri palvilihaa suoraan tilalta Hämeenlinnan Iittalassa. Emäntä kertoi että tämä erä elukoista jotka syntyivät keväällä -19 ja saivat nimensä mestaruuden kunniaksi HPK pelaajien mukaan. Veistelen siis parhaillaan Emil Larmia leivän päälle.
Tuli näin juhannuksena mieleen.
Oltiin joskus lukioikäisinä viettämässä juhannusta Kalajoella ja porvareina otettiin oikein mökki. Naapurimökin väki tuli paikalle Wartburgilla ja hauskaa seuraa olivat.
Sunnuntai-aamuna kun herättiin niin kävi ilmi, että olivat polttaneet Warrensa. Ei oikein selvinnyt, että oliko se ollut koko ajan tarkoitus vai oliko siinä vikana iltana lähtenyt mopo käsistä.
Ei tarvinnu antaa Warrelle virtaa.
Mainosten mukaan “Warre oli aina kaksi tahtia edellä”. Ehkä halusivat tehdä siitä lopun.
Jussina tuli nukuttua kaverin luona ja tämän vuoksi myös pesin hampaat hänen luonaan. Pursutin tahnan harjalle, aloin harjaamaan ja vaelsin takaisin olohuoneeseen. Tahna maistui omituiselta ja palasin vessaan tutkimaan mimmosesta hammastahnasta oli oikein kyse.
“Hammastahna” oli bepanthenia. Oikea hammastahna ei sijainnut peilikaapissa vaan altaan reunalla.
Tarinan opetus:
Kannattaa laittaa vessaan valot etenkin, jos on väsynyt.
Raidissa komissario Jansson pesi peräpukamavoiteella…
Pesitkö meillä hampaat?
99,99% illoista pesen hampaat, joten kyä.
Muistan kun viime vuoden jussina vedin itteni aivan päätyyn asti ja sammuin yläkerran sänkyyn. Yks kaveri kuulemma oli käyny useempaan kertaan tönimäs mua hereille mut nukuin vaan. Vihdoin heräsin ja kesti varmaan 10 minuuttia kunnes sain itteni revittyä ylös sängystä, koska kroppa tuntui painavan triplasti enemmän kuin normaalisti.
Siitä vaivalloisesti alakerran sohvalle aivan tillintallin makaamaan. Sitten tajusin etten oo pessyt hampaita, joten pyysin hammasharjaani sekä tahnaa, ei meinanneet pari kaveria millään uskoa kuulemaansa: hampaita harjaan siinä kunnossa! Siitä terassille peseen hampaat ja sohvalle nukkuun.
Aika jurrissa olet kyllä ollut… Ainakin oma havainto on ollut se, että hammastahna on letkeässä muovituubissa, lääkevoiteet taas metallisessa putkilossa. Ainakin tuo Bepanthen. Kylmävoiteita yms. taitaa sitten olla muovituubeissa ja - pulloissa. Mutta niitähän annostellaankin reippaalla kädellä, runsaasti.
Sitäpaitsi itse haluan kyllä nähdä sen hammastahnan nätisti asettuvan siihen harjalle, saisinko pilkkopimeässä edes kunnon “osumaa”! No, oppia ikä kaikki. Ja valot päälle!
Rehellisesti sanoen, en edes ollut pahasti jurrissa. Tuubi oli ihan loppuun puristettu, nii pintamateriaali en vaan väsyneenä erottanut.
9 viestiä siirrettiin ketjuun: Koulutus ja opiskelu
En tiedä onko hauskaa vai ei näin jälkeenpäin ajateltuna. 2 divaria pelasin aikanaan molarina ja olin suht nuorena (16v.) ns. edustuksen mukana. Ja pelit meni pirun hyvin sillä kaudella. Naapuripitäjässä vaikutti Tuokkoloiden porukka ja kovasti yksi heistä oli puhunut jo meikäläistä näytille JYP:n. En sitten lämmennyt ujona poikana ajatukselle. Ja kiekko touhutkin loppui oikeastaan tämän kyseisen kauden jälkeen. Yksi kampäkki on ollut, mutta sekin kesti puoli vuotta. Jälkeenpäin ajateltuna olisi pitänyt kokeilla onneaan ja tarttua tilaisuuteen. Ei tässä nykyisessäkään elämässä valittamista ole, vaikka olenkin ylipainoinen alipalkattu varastoduunari Mutta tuskin olisin löytänyt nykyistä rakasta emäntääni, jonka kanssa olen pitänyt yhtä jo 7 vuotta, jos olisin valinnut toisin aikanaan. Aika jännä juttu muuten, että elämä on täynnä valintoja ja kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Onpa sitten ainakin jäänyt jotain millä voi kuppilassa spekuloida vanhoilla päivillä. Mulla ei ole edes tuota.
Melkein nhl-mies