Jos mies sanoo nimekseen Rayan!! Niin se on sitten Rayan! Aina nää naiset epäilee miehen sanaa ![]()
Kun ihan asiallinen kommentti raapaistaan lainauksena eri ketjuun niin voi aiheuttaa hämmennystä.
![]()
On toiminut hyvin.
Vois kuvitella, että on epämiellyttävän tuntuinen. Molemmista osapuolista, mutta ei kai siinä mitään @BlueOval .
Mistäs sitä tietää jos oli vaikka grillaus hommissa. ![]()
Onhan se tietysti vähän irvokkaan näköistä.
Oveeni koputettiin juuri. Kävin avaamassa, ja vaahtosammutinta hieman isompi kauppias oli ovella kavereiden kytätessä kadulla. “Haluatko ostaa viidelläkymmenellä sentillä kukkia?” Ei tullut kauppoja. Neljä ruttuista voikukkaa ei ollut se mitä juuri nyt tarvitsen.
Ovikellokin olisi ollut, mutta myyntimies ei ilmeisesti yltänyt siihen.
Olisit kysynyt että voiko maksaa kortilla. ![]()
X:ssä on tietyissä piireissä käyty aika ajoi kiivastakin keskustelua sukupuoli-termien käytöstä.
Erään kirjoituksen mukaan äitiä pitäisi kutsua synnyttäjäksi ja isää siittäjäksi.
Isoisänä olen siis:
Isosiittäjä
Itse en välttämättä innostu tuon sanan käytöstä.
Vähän riippuu siitä miten sanan ymmärtää. Jos miettii, niin isosiittäjä ei ole hullumpi ![]()
Voi olla, että olen vain vanhanaikainen (boomeri). Lainauksia keskusteluista:
- Kotisiittäjä: Kuvaako tämä paremmin perheen arkista pyörittäjää?
- Kummi-siittäjä: Henkilö, jolla on erityinen biologinen rooli kasteessa?
- Vara-siittäjä: Jos varsinainen siittäjä on estynyt?
- Perheensiittäjä: Perheen biologinen johtaja?
- Siittäjäpuoli: Monimutkaisemmat perhesuhteet biologisten termien kautta.
- Siittäjähahmo: Henkilö, joka toimii biologisena roolimallina?
- Lähi-siittäjä / Etä-siittäjä: Etätyön uusi ulottuvuus?
Tuokaan ei välttämättä toimisi. Jokin aika sitten pari nuorta miestä kävi ovella myymässä metrilakua leirikoulun tms hyväksi. Kun vastasin että Sorry pojat, mulla ei ole käteistä, niin toinen kaivoi hymyillen laminoidun paperin jossa Mobile Pay numero.
No, eihän siinä auttanut kuin ostaa pussi lakua. Ja ihan hyviä toki olivatkin.
Ostettiin Ruoveden Vinhasta kirja;
Etelään lentävä ruutana.
Siinä on kerätty oppilaiden vastauksia koulussa esitettyihin kysymyksiin.
Kirja on imo ihan hulvaton. Minuun uppoaa, mutta tuskin kaikkiin.
Minä voisin vaikka perustaa oman topicin sille ja lisäillä niitä juttuja niin kauan kuin jaksan. Teenkö vai annetaanko olla?
Esimerkki:
Luettele suotyypit.
V. Kurki, kuovi ja sammakko
Laita tuleen. Sopii hyvin tälläselle yksinkertaselle köriläälle👍
Banaanit ja teipit ollu käytössä jäynissä
Kävin tänään vakio S-Marketissani. Piti hakea unohtuneet eli coleslaw ja vessapaperi.
Menin salaattien luokse, ja siellä oli yksi kaupan nuoremmista aikuisista leideistä kärryineen täyttämässä hyllyjä. Käytiin keskustelu:
- Moi oonko mää tiellä
- No eet, antaisitko sieltä coleslawn
- Minkä valmistajan?
- Anna tuo Atria
Sitten hän varpustelee ja ottaa takimmaisen - Otetaan tuolta takaa niin on pidempi päiväys
- Mun täytyy tunnustaa, että koska yletyn, olen niin ilkeä, että otan aina sieltä takaa
- Ei se mitään, se on ihan ok. Muutenkin kannattaa aina ottaa takaa. Se on parasta
Melkein hämmennyin mutta sain vastattua, kun lähdin hiipimään tilanteesta
- Täytyypä pitää mielessä
Ehkä oli kevättä ilmassa, hällä lomat alkamassa, tai jotain
Kaveri yrittää ehostella omakotitalon pihaa (sammalta, rikkaruohoja) ja marssi paikalliseen puutarhaliikkeeseen ostamaan kovinta myrkkyä mitä löytyy. Ei voi kuulemma myydä, kun pitää olla kasvinsuojelututkinto.
Ei hätiä mitiä, pienen googletuksen perusteella ei ollut paha rasti.
Nyt kaverilla on kasvinsuojelututkinto ja kauhea pääläri asiallista myrkkyä.
Omien kokemusteni takia annan vinkin. Kannattaa olla tarkkana annostelun noudattamisessa.
Muutama vuosi sitten voikukkien hävittämisoperaatiossa luin huonosti ohjeet ja toistin käsittelyn parin päivän välein. Kun mitään ei oikein tapahtunut käsittelyistä huolimatta, niin huomasin ohjeista että aineen vaikutus alkaa noin viikon jälkeen.
Käsittelyjeni jälkeen nurmikko oli kuin pommituksen jäljiltä ja ruoho ei kasvanut pläntteihin ennen kuin multa oli vaihdettu.
Hei, kaverilla on tutkinto aiheesta ![]()