Hauskoja juttuja ja tarinoita

Liina/vaijeri näkyy kuvassa. Eli tuon toisen puun päälle ristiin pitäisi kaatua.

Nyt tuli luova tauko. Kiilojakin on jo hakattu useita tämän kuvan jälkeen.

3 tykkäystä

Vieläkö ehtisi perustaa liveseurantaketjun tälle?:laughing::laughing:

11 tykkäystä

Loistava idea. Mennään sitten torille jos onnistuu?

2 tykkäystä

Jos ei onnistu, niin toivottavasti naapurilla on vakuutukset kunnossa. Tuskin nyt tänne meidän suuntaan enää pystyy kaatumaan, mutta mikäli kaatuu, niin on kattoremonttia tiedossa.

3 tykkäystä

Hyvä idea. Tuolla vauhdilla varmasti kerkee. Pystyykö @Oijennus tuottamaan meille livekuvaa? :rofl:

2 tykkäystä

Minun osaamistaidollani? Vastaus on, että ei. Nyt lähti toinen kaatajista hakemaan jotain uusia tarvikkeita autolla jostain. Tässä on kunnon draamankaari olemassa.

7 tykkäystä

Ei pompahda kuin tyvipää ehkä vähän matkaa.

Noin viisi metriä. Itse jokusen puun kaatanena näen tässä riskin olemassa olon.

Metri korkeintaan.

Jään mielenkiinnolla odottelemaan lopputulosta. Varo, ettei talos säry.

2 tykkäystä

Katsotaan miten käy, jos nyt joskus tuon nurin saavat. Kunhan nyt ei minun “toimistooni” kaadu.

E. Ehkä tästä voisi myös perustaa taas uuden ketjun. “Puiden kaataminen”, “Metsurit” tmv.? Oliko niin, että @7-Zack sinulla olisi oikeus napata tämä koko höpinä omaan ketjuunsa? Jos on, niin onnistuuko?

3 tykkäystä

Elkää siirtekö mihinkään. Poffeja odotellessa, on tämä se preliminääri ja kiihdyttäjä tunteiden vuoristorataan. Vähän niinkuin se Särkänniemen Tukkijoen ensimmäinen nousu.

Kiitos palstaveli oikeasti tästä. Ja lopuksi veikkaus, että vaja ei hajoa, mutta joku negaseuraus siitä varmasti on.

4 tykkäystä

Ei kannata metsurin tuntipalkkaa laskea, jos tommosen koivun kanssa ährätään monta tuntia.

1 tykkäys

Näköjään käytiin hakemassa kaatotunkki jostain. Nyt alkaa tapahtua. Toki nyt pitää vielä vähän aikaa miettiä, että miten tuo laite toimii.

https://www.olenius.fi/verkkokauppa/fin/kaadonsuuntaajat-225

Hyvinhän ne oli homman suunnitellu, jos kesken kaiken lähdetään kauppaan. Siinä voi kevättuulenpuuska äkkiä sillä aikaa nopeuttaa hommaa, kun kerran runko on jo puoliksi poikki.

2 tykkäystä

Nää on vissiin niitä kaupungin työntekijöitä :grin:

2 tykkäystä

Onks siellä Pat&Mat hommissa?

2 tykkäystä

En tiedä. On kyllä uskomaton show käynnissä ja työt vähän unohtui nyt.

Mielenkiintoista kontenttia. Älkää nyt mitään poistako ennenkuin loppuratkaisu on selvä.

Puu on nurin. N. kaksi tuntia siihen meni ja kaikki ovat ehjinä. Noinkohan lähtevät vielä seuraavan kimppuun tänään?
Erikoista on se, että tehdään normaalisti kiila kaatosuuntaan ja sitten tökitään sivuilta sahalla ja jätetään tuohon keskelle kaatosuunnan suuntaisesti tuollainen alue mistä ei sahattu. Sitten hakataan kiiloja ym. tuonne tyhjiin kohtiin ja ihmetellään, että puu ei kaadu.

En tiedä selventääkö tämä kuva sitä mitä tarkoitan:

E: Ja puolestani tämän “seurannan” saa poistaa kokonaisuudessaan ja antaa minulle nuhteet. Mutta olihan tuo nyt hauskaa. Reilut kaksi tuntia tuohon hommaan meni.

20 tykkäystä

Tuliko työt hoidettua normaalista vai aiheuttiko tämä puunkaadon seuraaminen siihen viivästyksiä tai muita ongelmia?