Ilmeisesti Garts hajosi sitten viime pelissä. Kiekko tuli olkapään seudulle, näin kotiortopedi arvelisi solisluuta. Ei ole siis tänään ollenkaan kokoonpanossa.
Itse olen sitä mieltä että huono juttu IFK:lle mutta todella surullinen loppu Gartsin kaudelle… Juuri kun kaveri pääsi takaisin “tasolleen” niin käy näin
Kova takaisku IFKille. Jäljellä siis Niilo Halonen T% 88,89, Eemil Vinni (16v) ja Roope Taponen, tällä kaudella vain 5 ottelua (Ilveksessä) T% 87,16.
Ehkä Halonen ottaa joukkueen reppuselkään, muuten kevät käy lyhyeksi.
Ja Halosella oli kuulopuheiden mukaan (IFK kannattajilta) paha korona ja on tosiaan nyt vasta sitten päässyt mukaan. Jos nyt joutuu ottaman koko sakin reppuselkään, niin miten jaksaa isossa pelikuormassa. Voi olla turhaa pohdintaa ja jaksaa hyvinkin.
Taisin kommentoida siirtojen takarajalla, että mikä idea IFK:lla oli värvätä kymmenen hyökkäysketjua ja jättää takalinja retuperälle. No, tuolla mennään nyt.
Just näin. En tuijottelisi pelkkiä prosentteja. Ilman tuota poissaoloa lähtisin ihan luottavaisena Halosella playoffeihin. Ja itse asiassa Halonen-Garteig-Taponen -kolmikko oli vielä siirtorajalla sellainen, jolla voisi mestaruuden ottaa.
Kyllä Gartsa olisi ollut kova luu vielä playoffeihin. Alkoi saada paremmin juonesta kiinni, kun IFK sai puolustuspeliä parempaan kuosiin. Voittaja tyyppi.
Siirtorajalla Ifk:lla oli kaksi laadukasta maalivahtia ja puolustajia varmaan kymmenen, joista top4 pakit aivan liigan kärkeä. Ei tuossa ollut mitään tarvetta vahvistamiselle, jos vaan luotettiin siihen, että Halonen pystyy pelaamaan normaalilla tasollaan. Halonen on aivan riittävä vahti voittamaan mestaruus, jos on kunnossa.
Ainakin tämän päivän perusteella Ifklla ei ole mitään hätää Halosen kanssa. Voi olla jopa onni Ifklle, sillä Halonen on ollut paljon tasaisempi kun Garts tällä kaudella.
Sen mitä olen kaverin kanssa jutellut, iso ongelma ollut maalinteko. Garts päästänyt 1-2 ja tappio tullut. Kyllä tänäänkin tökki maalinteko, molemmat tuli Ipan sähläyksellä.